HP-support sura om PCI-e bygel är borta?

Permalänk
Medlem

HP-support sura om PCI-e bygel är borta?

kort version längst ner

Min storebror har länge haft problem med sin HP-dator och han ringt flera gånger om hur han får artefakter och den är instabil när han spelar spel (köp aldrig färdigdator!). Han har ringt en del gånger men de säger bara att han ska uppdatera drivrutinerna bla bla. Igår när han ringde supporten skulle vi damma av fläkten på grafikkortet 6800gt - det var okej att montera bort kortet för att komma åt bättre. Han sa ingenting om hur man skulle göra det men jag har hållt på med AGP-kort innan så jag trodde det var lugnt.

Jag går iväg ett tag och min storebror får för sig att han ska börja själv, som inte vet att det antagligen finns en bygel för att hjälpa till att hålla fast kortet. Han börjar dra ut det med lagom kraft men det sitter fast i högra hörnet. Bygeln hade hamnat konstigt så jag kunde inte se det och på något sätt lyckades jag få den att gå av - men kortet gick ur. Vi damma av fläkten men det hjälpte inte, jag installera rivatuner för att se vad temperaturen låg på [b]97c i idle]!

Så vi ringde supporten igen och de kommer väll inom några dagar och plockar upp den, det jag är rädd för är att de ska vägra serva datorn? Det vore löjligt för grafikkortstemperaturen ska inte ligga på 97c även om bygeln är av. Vore det också bättre att inte säga att vi bröt av bygeln - de kanske inte märker då personalen säkert servar massa olika slags datorer, vissa med bygel vissa utan.

Bygeln på moderkortet på en färdigbyggt HP-dator som hjälper till att hålla fast grafikkortet är borta, när datorn åker in på support - blir de sura/vägrar hjälpa? Ska jag säga att vi hade av bygeln eller hoppas att de inte märker?

Visa signatur

Amd Athlon XP 2600+, MSI K7N2 Detla series, ATI AIW 9700pro, Seagate 120GB Barracuda 7200.7, XP pro SP2.