Orange Box tråden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
Jag blir så trött! mitt EP2 vill inte laddas hem...
Har stått på 29% sen jag köppte det...

Köpte inte du ditt en timme eller två innan mig? Och hela orange box var nedladdad och installerad när jag gick upp imorse (ca 05:50).
Lite roligt är det allt

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Köpte inte du ditt en timme eller två innan mig? Och hela orange box var nedladdad och installerad när jag gick upp imorse (ca 05:50).
Lite roligt är det allt

jo. och nä, det är inte det minsta roligt...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

behöver hjälp i portal testchamber 19!

när man kommer in i rummet med elden så finns det ju en platå som man kan portala sig till, det har jag gjort. men nu vet jag inte hur jag ska ta mig därifrån! man ser ju ett rum mittemot platån som ligger högt upp men väggarna är inte portal-vänliga.

Dold text

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilcore
behöver hjälp i portal testchamber 19!

*

Tacksam för hjälp!

en port i golvet nära staketet mot elden, sen en andra port högt upp på väggen bakom dig.
Du kommer falla genom golv portalen 2 gånger och få upp fart för att flyga över till andra sidan

Dold text
Permalänk
Medlem

Suck. Jag har inte ens fått hem 1% på två dagar. Och nu ser man att piratverisionen är ute. Man blir ju nästan gråtfärdig

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
Suck. Jag har inte ens fått hem 1% på två dagar. Och nu ser man att piratverisionen är ute. Man blir ju nästan gråtfärdig

instämmer.
Jag har iaf 50% nu på en dag.

Permalänk
Hedersmedlem

När kommer det ut i affärer här? Blir lite sugen nu när jag läser.. har ju bara lirat HL2 också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meisel
okej, jag har fastnat, nån som vet hur man ska göra här? http://i96.photobucket.com/albums/l181/Dameisel/namnls.jpg
man skå få igång hissen på nått sätt men jag har provat allt å har inte fått den
å funka

Vänd dig om och hämta kugghjulet i vattnet.

Dold text
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Så har man klarat EP2 också.

Jag blev besviken på att GMan inte kom och började prata i slutet. Aja.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
När kommer det ut i affärer här? Blir lite sugen nu när jag läser.. har ju bara lirat HL2 också.

Den 18e om jag minns rätt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Är EP2 mer krävande än EP1?
Tacksam för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av örli
Är EP2 mer krävande än EP1?
Tacksam för svar!

Yep det är det. Har inga exakta sifror på hur mkt mer kraft det drar, men man kan att det helt klart är mer krävande än ep 1. En vild gissning är ett fåtal hundra mhz mer, 500 mb extra minne och något bättre grafikkort, än vad ep1 krävde. Multicore är även att föredra.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Detta är årets spel utan tvekan om man nu kan kalla Orange box för ett enda spel.

Jag förväntade mig att man skulle få leka lite på Borealis också, men icke.

Dold text
Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Yep det är det. Har inga exakta sifror på hur mkt mer kraft det drar, men man kan att det helt klart är mer krävande än ep 1. En vild gissning är ett fåtal hundra mhz mer, 500 mb extra minne och något bättre grafikkort, än vad ep1 krävde. Multicore är även att föredra.

Njae fast inte alls krävande ändå. Kan köra @ 1920x1200 med 4xAA och 8xAF Vsync på med dator i sign. Klarade datorn ep 1 så kommer ep 2 också att funka fint.

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka datorn från reparationen idag. Laddar hem Episode 2 i 520kb/s. Kanske bra att jag fick vänta några dagar så servrarna kunde lugna ner sig lite... Fy fan vad skönt att det är helg och så snart ett helt nytt Episode 2 att dra igenom!!

/johnnyr

Permalänk
Medlem

--spoilerscreen--
http://img515.imageshack.us/img515/2782/hl22007101121062365ww...

ep2 ser rätt bra ut men ansikten och träd e inte nå vidare. plus att gubbar som som bara står stilla (tex svetsare) va buggade, stod med armarna nästan rakt ut..
kul spel iaf framförallt när det kom musik och var hård action, helt kung!

portal var nästan ännu schysstare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retro
--spoilerscreen--
http://img515.imageshack.us/img515/2782/hl22007101121062365ww...

ep2 ser rätt bra ut men ansikten och träd e inte nå vidare. plus att gubbar som som bara står stilla (tex svetsare) va buggade, stod med armarna nästan rakt ut..
kul spel iaf framförallt när det kom musik och var hård action, helt kung!

portal var nästan ännu schysstare.

Ansikten är ju typ det som ser bäst ut i sourcemotorn. På alla övriga punkter är grafiken ganska tam..

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

hmpf, ahaja.
lirade lost planet precis innan, kanske var bättre där och pga det min åsikt.
mpnstrena ser feta ut på screenet jag la upp

Permalänk
Medlem

kan nagon hjalpa mig? du vet nar man maste gora nagot med den har sjuka laser saken som delar gubbarna i bitar, vad ska man gora dar? det e precis efter man har lamnat tjejen i verkstaden.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
kan nagon hjalpa mig? du vet nar man maste gora nagot med den har sjuka laser saken som delar gubbarna i bitar, vad ska man gora dar? det e precis efter man har lamnat tjejen i verkstaden.

Det mest självklara är väll att ehm, undvika den? Testa att hålla dig borta från skottfältet och ta dig fram till den.

Permalänk
Medlem

det finns ju en turret som mosar en med!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
det finns ju en turret som mosar en med!

släng en granat på den, du får 2st precis innan. ta bort skit framför den om du behöver med gravity gun

Permalänk
Medlem

Detta var helt klart den roligaste delen av HL2 singelplayer och Episode 1, här var lite mer stress och krav på snabbtänkandet.

Slutet var nog den jobbigaste biten, usch för mini-striders (vad hette dom nu igen?).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Och min nerladdning av EP2 har legat på 47% i ca tre dagar nu, jag blir så less.

Visa signatur

[Intel C2D E6600][Corsair TWIN2X 6400 DDR2 3GB][Gigabyte GA-965p-DS3][Gigabyte HD 4850][Corsair 520w][Samsung 250gb SATA-II][Enermax Chakra]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retro
släng en granat på den, du får 2st precis innan. ta bort skit framför den om du behöver med gravity gun

Enklaste enligt mig är att helt enkelt lyfta upp en tunna och ducka bakom den samitidt som man rör sig frammåt. Perfekt mobilt skydd och det är lätt att flanka turreten.

Permalänk
Inaktiv

wow vilket spel EP2 är. dramatiskt men väldigt roligt! tycker nog att det är det bästa spelet i hela half-life-serien!
"ministriders/hunters" är väldigt irriterande dock, när man skulle i den sista striden kom deras pilar och satte sej på strider-bustrarna så dom exploderade!

detta förklarade många saker, och nu får man veta hur portal hänger ihop med half-life! Verkar som aperture science var ett likadant projekt som black mesa, som uppfan teleporteringsteknik. men black mesa lyckades vinna regeringens förtroende, och fick således pengar, samt att aperture science lades ned eller något dylikt? Riiktigtcoolt, och detta verkar försäkra att det kommer fler half-life spel än ep3 samt en uppföljare på portal där man får se vad som händer därunder resonance cascade eller något liknande! sen skulle protagonisten i portal ha något med half life att göra så framtiden i valves spel blir riktigt spännande!

Dold text
Permalänk
Medlem

Tyckte själv Ep2 var sämst i serien, snacka om att halva spelet var man i de mest tristaste miljöer jag någonsin skådat, var inte vidare roligt i huvud taget, vist resten av spelet var en aning bättre men inget specielt alls.

Nej känner mig lurad på 50$, åtminstone var Portal ganska underbart, kan inte vänta tills custom maps kommer till det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tyckte själv Ep2 var sämst i serien, snacka om att halva spelet var man i de mest tristaste miljöer jag någonsin skådat, var inte vidare roligt i huvud taget, vist resten av spelet var en aning bättre men inget specielt alls.

Nej känner mig lurad på 50$, åtminstone var Portal ganska underbart, kan inte vänta tills custom maps kommer till det.

Ep 2 var ju hur bra som helst och miljöerna var ju helt underbara. Så himla mysiga.

Permalänk
Medlem

Jag tror man kommer få höra gordon prata i slutet på episode 3, och kanske uppleva Xen igen.