Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Nu har jag tryckt på Galleriknappen som sitter mellan högerval och C minst 10 gånger av misstag. Inte bra placering

Den är ju så rolig så det gör ju inget

Har du upptäckt att den "vänder" bilden om man håller telefonen lodrätt när man tittar på bilder/filmer?

Permalänk
Medlem

Med N95 får man med en kabel. Men det är ju en mer vanlig usb-kabel.

Detta finns att läsa om N82 på nokias hemsida:

Standard Sales Package Contents*

* Nokia N82
* Nokia Battery BP-6MT
* Nokia Travel Charger AC-5
* Nokia Music Headset HS-43
* Nokia Connectivity Cable CA-101
* Nokia Video Connectivity Cable CA-75U
* Nokia 2GB microSD Card MU-37**

*Sales package content may vary by region.
** Card pre-installation may vary by region.'

Att man inte skickar med en kabel i vissa regioner tror jag inte rikigt. De måste ha gjort någon miss?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Med N95 får man med en kabel. Men det är ju en mer vanlig usb-kabel.

Detta finns att läsa om N82 på nokias hemsida:

Standard Sales Package Contents*

* Nokia N82
* Nokia Battery BP-6MT
* Nokia Travel Charger AC-5
* Nokia Music Headset HS-43
* Nokia Connectivity Cable CA-101
* Nokia Video Connectivity Cable CA-75U
* Nokia 2GB microSD Card MU-37**

*Sales package content may vary by region.
** Card pre-installation may vary by region.'

Att man inte skickar med en kabel i vissa regioner tror jag inte rikigt. De måste ha gjort någon miss?

Det låter mer logiskt ja. Att inte ha med något så grundläggande som en datakabel till en toppmodell är löjligt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Det finns inte med någon kabel i någon av de som vi har fått hem. Som jag skrev tidigare så har de inte ens släppt hos sveriges största mobiltelefonleverantör än.
Mycket mysko att Nokia skriver så... Kan ju inte tänka mig att de ska skickas ut i efterhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas

*Nokia Connectivity Cable CA-101

*Sales package content may vary by region.

Står ju rätt tydligt att kartongens innehåll kan variera beroende på region. Nokia har ju en historia av att ändra kartonginnehåll hux flux, på 5500 och 6233 tog man t ex bort datorkablarna rätt var det var.

Edit: Iofs skulle den där stjärnan kunna betyda att telefonen inte ligger i kartongen i vissa regioner

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Står ju rätt tydligt att kartongens innehåll kan variera beroende på region. Nokia har ju en historia av att ändra kartonginnehåll hux flux, på 5500 och 6233 tog man t ex bort datorkablarna rätt var det var.

Ja, och det kommenterade jag också i min text.
Hur som helst så är det sjukt att inte skicka med en kabel till en mobil som fokuserar på foto. Att bara titta på bilderna i mobilen kan väl inte vara tanken riktigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Ja, och det kommenterade jag också i min text.
Hur som helst så är det sjukt att inte skicka med en kabel till en mobil som fokuserar på foto. Att bara titta på bilderna i mobilen kan väl inte vara tanken riktigt?

Jo, eftersom Nokia vill ersätta datorn med sina telefoner

Permalänk

Gaaa! Ge mig!

Scalp: Kan du kommentera skilldnaden i bildkvalité jämfört K850? Du kanska kan försöka lägga upp två demobilder från resp?

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BMW Alpina
Gaaa! Ge mig!

Scalp: Kan du kommentera skilldnaden i bildkvalité jämfört K850? Du kanska kan försöka lägga upp två demobilder från resp?

N82:
http://pici.se/pictures/aRefupmxl.jpg

K850:
http://i8.tinypic.com/7wjk86h.jpg

Pici har 1 mb max på bilderna...

Noterbart är väl att N82:ans bilder är nästan hälften så stora som de från K850. Har bara stängt av blixten, allt annat är standard.

Som vanligt är det lite mer "kräm" i Nokias bilder, kontrast och dylikt verkar justeras upp rätt kraftigt av telefonen.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
N82:
http://pici.se/pictures/aRefupmxl.jpg

K850:
http://i8.tinypic.com/7wjk86h.jpg

Pici har 1 mb max på bilderna...

Noterbart är väl att N82:ans bilder är nästan hälften så stora som de från K850. Har bara stängt av blixten, allt annat är standard.

Som vanligt är det lite mer "kräm" i Nokias bilder, kontrast och dylikt verkar justeras upp rätt kraftigt av telefonen.

Det är ju olika upplösning på bilderna? Och N82-bilden är ju dessutom 300kb större?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ett video klipp tack!

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Angående datakabeln, visst måste en vanlig usb kabel gå? (med en liten kontakt för telefonen då)

Typ samma som finns till digitalkameror, playstation 3 kontrollerna osv

Eller är den ännu mindre? (inte mini utan micro?)

Visa signatur

Huvudburk: Core i9 10850K | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi) | 32GB Trident Z 4000MHz | Asus Geforce TUF 3080 OC | NZXT H710 | ASUS ROG RYUJIN 360 | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB | LG 48” CX OLED | Server: Core i7 6700K | 32GB Dominator 3000MHz | NZXT 440W+Kraken X61 | Övrigt: LG 77" C9 OLED | iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedarkone
Angående datakabeln, visst måste en vanlig usb kabel gå? (med en liten kontakt för telefonen då)

Typ samma som finns till digitalkameror, playstation 3 kontrollerna osv

Eller är den ännu mindre? (inte mini utan micro?)

På bilderna så ser det ut att vara den som är extra liten. Dvs micro men jag kan ha fel. Min N95a har ju mini och man får även med en sån. Jag har dock ett litet lager med såna hemma redan förstås.

Edit: Det ÄR micro. Denna kabel alltså: http://www.webhallen.com/prod.php?id=80022
Det är det modellnamnet som står med i beskrivningen över N82.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
På bilderna så ser det ut att vara den som är extra liten. Dvs micro men jag kan ha fel. Min N95a har ju mini och man får även med en sån. Jag har dock ett litet lager med såna hemma redan förstås.

Edit: Det ÄR micro. Denna kabel alltså: http://www.webhallen.com/prod.php?id=80022
Det är det modellnamnet som står med i beskrivningen över N82.

Mer prisvärd: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=23610316

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Cyberphoto.se ringde mig i dag för att tala om att N82 hade kommit och då frågade jag om det ingick datakabel.Hon sa att det skulle det göra.
Fick senare detta mejl :

"Jag var tvungen att kolla i kartongen för att se att datakabeln verkligen fanns med, men det gjorde den inte... Det visade sig att den ska ingå men att Nokia har packat fel och glömt dessa. Vår leverantör kommer att skicka kabeln direkt till dig så fort de får in den, det blir troligtvis under nästa vecka.
Önskar dig en trevlig kväll!"

Permalänk
Medlem

Där ser man. Som jag sa, troligen ett fel från Nokias sida och det verkar stämma.

Hulle: Ja, att köpa original är väldigt onödigt.

Permalänk
Medlem

Såja nu finns den :=)

Då undrar jag om någon kan hitta den med något billigt abb?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Har de "stora" fått in den i lager än som telenor och phonehouse så man kan gå och klämma på den lite först innan man beställer från nätet?

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Medlem

Illa att det inte följde med nån kabel då. Men varför tjatar ni om originalkabeln så mycket? Går det att ladda telefonen med den eller vad är grejen?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Illa att det inte följde med nån kabel då. Men varför tjatar ni om originalkabeln så mycket? Går det att ladda telefonen med den eller vad är grejen?

haha vem tjatar om originalet? Det går troligen fint med vilken kabel som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Det är ju olika upplösning på bilderna? Och N82-bilden är ju dessutom 300kb större?

/hulle.

Som sagt, har inte ändrat ett dyft i telefonerna förutom blixten. På hårdisken är N82-bilden ~800 kb och K850 1370 kb. Möjligt att bildhosten skalar dom.

Varsågod förresten...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Som sagt, har inte ändrat ett dyft i telefonerna förutom blixten. På hårdisken är N82-bilden ~800 kb och K850 1370 kb. Möjligt att bildhosten skalar dom.

Varsågod förresten...

Tack...

Ja siten måste ha skalat om bilderna då, jag blev bara lite konfunderad eftersom bilden från k850'n var i 1600x1200.

Varför får Cyberphoto och sådana småhandlare in N82'an redan, medans Katshing fortfarande har 29'e som släpp?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hur är knapparna på den?
De ser väldigt små och svårhanterliga ut..

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Varför får Cyberphoto och sådana småhandlare in N82'an redan, medans Katshing fortfarande har 29'e som släpp?

Antagligen för Katshing handlar av Order Hemelektronik som är en relativt liten aktör om man jämför med jättarna AxCom och Brightpoint. Order Hemelektronik ägs av OnOff om jag minns rätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
Hur är knapparna på den?
De ser väldigt små och svårhanterliga ut..

Knapparna ÄR små. Sifferknapparna fungerar dock utmärkt, själv har jag mer problem med det mycket svampiga styrkorset och försöker överkomma ovanan med att ha lurknapparna ytterst, där normalt menyknapp och C-knappen sitter Trycker jag ner styrkorset i höger hörn kan jag samtidigt lyfta det en halv centimeter i övre vänstra hörnet och spana in under knapparna...

Edit: Höll på att glömma miniknappen som tar en till galleriet. Denna har de klämt in mellan höger valknapp och C-knappen, den placeringen känns inte helt hundraprocentig.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Antagligen för Katshing handlar av Order Hemelektronik som är en relativt liten aktör om man jämför med jättarna AxCom och Brightpoint. Order Hemelektronik ägs av OnOff om jag minns rätt.

Där ser man, jag som alltid trott att Katshing måste vara den absolut största mobilförsäljaren i Sverige. Jag känner inte någon som köpt en mobil någon annanstans de senaste åren...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Där ser man, jag som alltid trott att Katshing måste vara den absolut största mobilförsäljaren i Sverige. Jag känner inte någon som köpt en mobil någon annanstans de senaste åren...

/hulle.

Katshing är rätt stora i vissa kretsar, däremot är leverantören de handlar av en småpotatis rent volymmässigt.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

mediamarkt har fått in n82, men tyvärr så skulle jag inte kunna tänka mig köpa den för att skärmen känns så LITEN jämfört med n95 8gb!!! Men kameran var mkt snabbare att sätta på än n95 8gb.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Såg namnet för ett par månader sedan, trodde det var någon sorts obestämd modell som troligen inte skulle komma men nu när den kommit... Hade bestämt mig för en n81, nu när jag ser denna tråd, mkt bättre bilder, inte samma röra av knappar, inga glapp osv. N82 verkar mycket bättre.

Känns dock lite för dyr. Måste gå och känna på den i butik. För runt 5000 kr kan man trots allt ändå få tag på en bra 32" LCD-tv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
mediamarkt har fått in n82, men tyvärr så skulle jag inte kunna tänka mig köpa den för att skärmen känns så LITEN jämfört med n95 8gb!!! Men kameran var mkt snabbare att sätta på än n95 8gb.

Allt är relativt, kommer du från en SE T650 som jag så är N82's skärm stor. Har du haft N95 så är den självklart mindre....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Jag kommer från en W900i så för mig känns det som en uppgradering på alla plan, skärm, kamera osv... Minus för candybar dock... som är lite tråkigt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."