Loopia domän och vidarebefordring av mail till Gmail

Permalänk

Loopia domän och vidarebefordring av mail till Gmail

Hej!
Jag har en .se domän via Loopia och vill vidarebefordra en mailadress därifrån till min gmail. Har förstått att jag måste fixa SPF på DNS:en annars blir gmail sura.
Tycker att strängen:

v=spf1 a mx include:bredband.net -all

borde fungera alldeles utmärkt. bredband.net är BBBs SMTP då jag måste använda den. Vad är fel? Och ja jag har väntat länge på att DNSen ska uppdatera sig. Ca 24 timmar.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

varför kör du inte Google Apps.. det gör jag nu.. köpte mig en domän hos loopia som jag sedan kopplade till Google Apps.. så nu har jag "vad jag vill"@"min domän.se" som mail adress.. helt enkelt att man använder sin egen domän men med gmail's mail system..

https://www.google.com/a/org/

fungerar väldig bra.. det var lite pillig i början.. men behöver bara göras en gång..

sen kan du använda POP3 eller IMAP funktion.. eller om du tycker om gmail's webmail så kan du göra en egen länk som mail."din domän".se som adress.. fördelen är att du kan då skapa vilken email adress du vill..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Det går ju annars enkelt att bara vidarebefordra ex info@domän.se i deras kontrollpanel till exempelvis användare@gmail.com

Jag har kört så länge.. fungerar klockrent!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
varför kör du inte Google Apps.. det gör jag nu.. köpte mig en domän hos loopia som jag sedan kopplade till Google Apps.. så nu har jag "vad jag vill"@"min domän.se" som mail adress.. helt enkelt att man använder sin egen domän men med gmail's mail system..

https://www.google.com/a/org/

fungerar väldig bra.. det var lite pillig i början.. men behöver bara göras en gång..

sen kan du använda POP3 eller IMAP funktion.. eller om du tycker om gmail's webmail så kan du göra en egen länk som mail."din domän".se som adress.. fördelen är att du kan då skapa vilken email adress du vill..

För att jag vill behålla min nuvarande adress. Behöver bara en vidarebefordring som kommer att användas sällan/aldrig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av j04r
Det går ju annars enkelt att bara vidarebefordra ex info@domän.se i deras kontrollpanel till exempelvis användare@gmail.com

Får bara bounce då, med ett medelande om att domänen inte är tillåten. Efter lite googlande så ska tydligen SPF vara svaret.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j04r

Jag har samma problem, jag får:

PERM_FAILURE: SMTP Error (state 13): 553 sorry, this recipient is not in my validrcptto list (#5.7.1)

När jag försöker maila minanvändare@mindomän.se

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Jag har samma problem, jag får:

PERM_FAILURE: SMTP Error (state 13): 553 sorry, this recipient is not in my validrcptto list (#5.7.1)

När jag försöker maila minanvändare@mindomän.se

Exakt!
Tydligen ska lösningen på detta vara spf, men får inte det att fungera.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Exakt!
Tydligen ska lösningen på detta vara spf, men får inte det att fungera.

Dra gärna ett PM om du får det att funka, kanske med lite instruktioner? Är inte så duktig inom detta område

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com