Hemsida ser konstig ut i Firefox

Permalänk

Hemsida ser konstig ut i Firefox

Hej!

Håller igång en enkel sida som jag har gjort i Frontpage då mina webbdesignkunskaper är minst sagt begränsade.
Har hela tiden använt IE själv men nu började den jävlas och hänga sig stup i kvarten så jag la in Firefox istället. När jag då kollade vår hemsida så ser den inte ut som den gör i IE. Halvvägs på sidan ner så blir bakgrunden vit istället för grå. Detta är ett stylesheet som jag lyckats lägga in som anger en bakgrundsbild som repeterar horisontellt och efter sista pixeln vertikalt går över i bakgrundsfärgen som jag har angivit i stylesheetet.
Såhär ser det ut:
body
{background color: rgb(72,72,87);
background-image: url(images/main_bg.gif);background-repeat: repeat-x}

Sen flyttar även loggan sig på indexsidan men ser normalt ut på de andra sidorna.

Nån som kan hjälpa mig så vore jag tacksam.
Kan som sagt väldigt lite om webbdesign.

Sidan är www.anmotorfoto.se

Permalänk

body { background-color: #727287; background-image: url(images/main_bg.gif); background-repeat: repeat-x; }

Bör funka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hitteabarnet

body { background-color: #727287; background-image: url(images/main_bg.gif); background-repeat: repeat-x; }

Bör funka!

Nix blev samma fel i Firefox(vit bakgrundsfärg) fast nu blev det inte samma grå i IE utan en ljusare nyans.

Permalänk

Ojsan!

body { background-color: #484857; background-image: url(images/main_bg.gif); background-repeat: repeat-x; background-position: top; }

Bättre så? Det blev bra när jag körde sidan från min hårddisk nu. Eller i alla fall bakgrunden - varför bannerns position är off har jag ingen aning om faktiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hitteabarnet
Ojsan!

body { background-color: #484857; background-image: url(images/main_bg.gif); background-repeat: repeat-x; background-position: top; }

Bättre så? Det blev bra när jag körde sidan från min hårddisk nu. Eller i alla fall bakgrunden - varför bannerns position är off har jag ingen aning om faktiskt.

Det funkar :D, tack så jättemycket. Du räddade min kväll.