Mobilt bredband från Tele2, 5GB och sedan 30 Kbit/s?
Hej,
Troligen så är det fler än jag som nappade på Tele2's erbjudande med Fri surf och gratis modem för 99 kronor i månaden.
När jag tecknade mig fanns det inget om någon begränsning.
Idag när jag tittar till Tele2's hemsida så får jag en smärre chock.
Detta har lagts till på två ställen:
"Tele2 förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastigheten till 30 Kbit/s om användandet överstiger 5 GB/mån."
och:
"Tele2 förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastigheten till 30 Kbit/s om användandet överstiger 5 GB/mån. 5 GB/mån räcker till att skicka/ta emot ca 1,2 miljoner mail eller surfa på ca 12 000 unika hemsidor som tex Aftonbladet."
Denna information fanns INTE när jag tecknade mitt abb.
Chysst att binda upp folk 12 månader och sedan införa något som detta.
Jag läste avtalet när jag skaffade abbet och då kunde jag läsa något om onormalt nyttjande eller hur det var men 5 gig på 3,2 Mbit eller 7,2 Mbit är ju en ... piss i havet!
Visst, de förbehåller sig rätten men kommer de utöva den rätten?
Inget är förstås obegränsat egentligen men detta var lite väl.
Riktigt dåligt gjort av Tele2. Är jag bara tjurig eller vad tycker ni?
/Nicke
Edit: Nu hamnade nog tråden fel men jag har anmält om flytt till "Internet, uppkoppling och nätverk".
Edit2:
Tydligen så sänks hastigheten automatiskt så det kommer införas för alla. Det som är bra är att det verkar som om att de som tecknat sig innan 19 november inte omfattas av taket. Jag bl.a. Detta kommer säkert ändras. Läs mer på Cint: http://www.cint.se/sweden/asp20/cintnews/showcintnews.aspx?ne...
Jag är även nyfiken på vad som händer om jag byter till typ 3,2 Mbit istället. Kommer jag då få ett tak? Många frågor och tiden får väl utvisa det men jag känner mig blåst.