ajj ajj tappat bort gamla gpu fläkten

Permalänk
Medlem

ajj ajj tappat bort gamla gpu fläkten

hej, idag har jag verkligen fått nog av mitt defekta grafikkort och hade tänkt att returnera det men sen kom jag på att jag hade ju köpt en annan bättre gpu fläkt till den och tappart bort den gamla originala fläkten - vilket gör att garantin försvinner, hur ska jag göra nu? eller kan jag inget göra? känns lite trist att 4k går upp i rök

Permalänk
Medlem

Re: ajj ajj tappat bort gamla gpu fläkten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av psypuls
hej, idag har jag verkligen fått nog av mitt defekta grafikkort och hade tänkt att returnera det men sen kom jag på att jag hade ju köpt en annan bättre gpu fläkt till den och tappart bort den gamla originala fläkten - vilket gör att garantin försvinner, hur ska jag göra nu? eller kan jag inget göra? känns lite trist att 4k går upp i rök

känner du ingen som har ett likadarnt kort som du?
bara låna fläkten och så lånar han/hon din bättre fläkt tills och länge sen skruvar du av din orginal fläkt av ditt "nya" kort och ger tillbaks fläkten den personen du lånade fläkten av och tar tillbaks din "bättre" kylare?

Visa signatur

E6850@3900mhz|Asus 8800GTX 768mb@675/2100/1622(Core,mem,shader)|Asus P5K p35|Corsair DDR2 XMS2-6400 2048mb(866mhz)- 4-5-4-10|Creaktive E880|Xilence 700w|samsung 400gb 16mb SATA-2| D-tek Fuzion CPU & D-tek Fuzion GFX|APEVIA X-Cruiser|
SAMSUNG 226BW

Permalänk
Medlem

Det ä väll inte så mycket du kan göra än att hitta den igen eller göra som föregående skrivare sa.

Permalänk
Medlem

Eller höra med någon som bytt kylare om dom vill sälja sitt lite billigt.

Permalänk
Medlem

I allra värsta fall kan du ju köpa ett nytt likandant kort och ta kylaren från den. När du sedan får tillbaka ditt grafikkort så säljer du det bara.

Du tappar ett antal hundralappar men du slipper kasta bort 4000kr

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robban_M
I allra värsta fall kan du ju köpa ett nytt likandant kort och ta kylaren från den. När du sedan får tillbaka ditt grafikkort så säljer du det bara.

Du tappar ett antal hundralappar men du slipper kasta bort 4000kr

Nja, skulle tippa på att han antagligen tappar tusenlappar på det, iallafall en. 8800 Ultra korten är inte direkt eftersökta längre i och med nya G92 serien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Nja, skulle tippa på att han antagligen tappar tusenlappar på det, iallafall en. 8800 Ultra korten är inte direkt eftersökta längre i och med nya G92 serien.

Ofan det va ett ultra, visste inte d. Hade det varit ett gtx så hade det väl varit samma kylare som på 8800 gts 320/640??, och dom kan man ju försöka komma över beg. med mindre förlust eller????

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robban_M
Ofan det va ett ultra, visste inte d. Hade det varit ett gtx så hade det väl varit samma kylare som på 8800 gts 320/640??, och dom kan man ju försöka komma över med mindre förlust eller????

GTS och GTX har olika kylare..

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

det var ett sapphire x1900xtx säljs inte nånstans längre

Permalänk

Jag har en orginal kylare liggandes för ett X1900XTX = $

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psypuls
det var ett sapphire x1900xtx säljs inte nånstans längre

Sapphire har likadan kylare på alla sina X19XX-kort tror jag, kolla upp det. Någon kan nog tänka sig att sälja sin kylare billigt eller ge bort den i bästa fall

Permalänk

har en sånn liggandes men tyvärr är det till ett asus kort och jag vill inte ge bort den då ja eventuellt kommer sälja kortet nån dag kanske.. sitter en vf1000 på det nu...

och jag måste fråga dig en sak ...

mitt kort blir cp när den ändrar fläkt hastigheten de laggar till som fan på datorn när den höjer/sänker hastigheten med orginalkylaren men så länge det är samma hastighet flyter det på bra har du också märkt av det ?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

mitt kort är mer cp, den cpar mycket mer än det du beskriver, ritar egna objekt i spel och det sprutar ut färger och rektanglar av samma typ av spelets doodads samt röda gröna och blåa prickar vid stillbilder som är svarta

ThunderHawk82 ska förresten redan skicka fläkten så det är förmodligen löst:P

Permalänk
Medlem

psypuls: Du kanske ska kolla så din nya kylare sitter som den ska? Det låter som artefakter (fel) som man normalt får när saker går för varmt.

risken är att kortet ät kaputt och iom du bytt kylare på den så lär du inte få nå pengar tillbaka.

tips, ta lös din nya kylare (den är väl endå kompatiblel och rekomenderat för ditt kort? kanske om du anger va det är för kylare så kan man ta reda på det) och sätt dit den igen, nogrannare.