Riktigt gamla dokument [HJÄLP!]

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Wow! Säger bara Wow!

Stor hyllning till dig för hjälpsamheten och att historian fick ett lyckligt slut efter så många års väntan.

Mest lyckade återupplivning av gammal död tråd jag någonsin sett.

/Applåd!

Borde inte RealBowie också få titeln Hjälpsam nu?

Permalänk

Heja Swevlockers! Men ja jag är också nyfiken på vad dessa 3000 dokument innehåller? *lägga näsan i blöt* X)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fint! Riktigt fint!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Haha klockren tråd

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Ja man blir glad av sånt här Underbart att något så gammalt löste sig och fortfarande var aktuellt.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Jag röstar för att RealBowie skall få titeln hjälpsam!

Skrivet av anon200217:

OT: Underbar historia, hur kunde du hitta denna tråden efter så många år?

Permalänk
Medlem

Hade det varit ett annat forum, så hade det varit ett gnäll på supportens handlingstid.:P

+1 på titeln hjälpsam.

Permalänk
Medlem

Självklart borde han få titeln hjälpsam.

Permalänk
Skrivet av anon200217:

Hej, nu råkar jag vara en av utvecklarna till Ergo-Ord 5.1 för Windows. Jag skulle kunna ZIPPA ihop en färdig installaion som sedan kan UNZIPAS i en lämplig
katalog. 5.1 har fungerat utmärkt t.o.m Windows 7 32-bitars version. Sedan borde det bara vara att kopiera filerna från \EWDATA på den gamla PC:n
till en modern maskin och lägga dem i en \EWDATA katalog på roten. Starta 5.1 och importera rubbet.

Om det fortfarande är aktuellt - helt ny på forumet.

Hahaha! Japp man får väl gratulera till en milt sagt lyckad debut, makalöst!!! Man kan väl med visst fog hävda att trådskaparen blev retroaktivt lycklig....

Permalänk

Bumpar denna gamla tråd i hopp om att någon otroligt snäll skäl kan bidra med en lösning till mitt problem. Jag jobbar inom journalistik och behöver av olika anledningar nu få tag på programmet Ergo-Ord omgående. Jag såg att Ergo-Ord hade zippats här tidigare, så om någon har den filen vore det kanon. Alternativt att någon annan som läser detta kanske sitter på Ergo-Ord och kan rara, zippa eller på annat vis lösa det hela. Jag skulle verkligen uppskatta detta och ett snabbt svar om så är fallet, för det verkar inte alls vara så lätt att hitta detta gamla program!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Werkaster, du har PM.

Och för att svara på tidigare fråga: dokumenten är sådant som mina föräldrar skrev på 80-talet. Alltifrån personlig korrespondens till finansärenden för småföretagare. Men det är ett intressant tidsdokument för familjen. Hittills har vi fått ordning på runt 2000 av filerna, men man får ordna det i omgångar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Jag vill börja med att tacka Genome och självklart även RealBowie som dock verkar inaktiv på forumet just nu. Runt lunchtid i dag sökte jag febrilt på Google utan resultat efter denna programvara och jag kontaktade till och med Ericsson genom en vän som jobbar där. Detta var dock före hans tid. Jag vände mig därmed till den enda tråd jag hittade på området och där får jag inte bara ett snabbt svar, jag får även programvara och instruktioner. Så om titlar som "hjälpsam" delas ut bör båda dessa personer få detta med tanke på hur ovanlig denna programvara är. Tack så mycket, nästa gång är det min tur att hjälpa till.