Permalänk
Hedersmedlem

Problem med IR-mottagare

Hej!

Jag har införskaffat ett Microsoft Remote Keyboard för Windows XP MCE som kräver en IR-mottagare. Jag har införskaffat två sådana men lyckas inte installera dem på datorn. Oavsett vilken av dem jag installerar (två helt olika drivrutiner) så får jag felet "The data is invalid" när jag skall installera dem. Jag har sökt och det verkar vara ett relativt vanligt problem men det finns få lösningar. Systemet är Windows XP SP2.

På en annan dator fungerar IR-mottagaren att installera, men då får jag ingen kontakt över huvud taget med tangentbordet, trots att både mottagaren och tangentbordet blinkar.

Är det någon som har Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition och har fått det att fungera med en USB-IR-mottagare?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

det är styrt mannen du behöver ingen hjälp

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem

Nidas, räddaren i nöden!

(Efterforskningar visar att man behöver en IR-mottagare från Microsoft, en vanlig IrDA-mottagare fungerar ej med detta tangentbord (OEM-versionen)).

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Har ett liknande problem med en kompis tangentbord (samma modell). Men då använder han den IR-mottagaren som han fick med. Han kör också Windows XP SP2. Var kan man fixa detta problem? IR-mottagaren fungerar man ser att den tar emot signaler från tangentbordet och "remoten". Men när han köpte detta så fick han inte med några drivrutiner, är det någon som har en sådan skiva som kan kopiera den och skicka över mailen skulle det vara riktigt schysst!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crrpt^pr0n
Har ett liknande problem med en kompis tangentbord (samma modell). Men då använder han den IR-mottagaren som han fick med. Han kör också Windows XP SP2. Var kan man fixa detta problem? IR-mottagaren fungerar man ser att den tar emot signaler från tangentbordet och "remoten". Men när han köpte detta så fick han inte med några drivrutiner, är det någon som har en sådan skiva som kan kopiera den och skicka över mailen skulle det vara riktigt schysst!

Googlat efter nya drivers?,

hittade lite olika
http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/Download.m...