Virus igen snälla hjälp.

Permalänk

Virus igen snälla hjälp.

Hejsan, jag har haft trojaner förut och dem fick jag bort med underbar hjälp från er, Men dom kommer tillbaks hela tiden och så tar jag bort dom, men hur ska jag göra för att dem inte ska komma tillbaks hela tiden? Tacksam för all hjälp

/Erik

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Medlem

Bästa tips, formatera och installera om OS.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

japp, får väl bli det

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Medlem

Och installera antivirus + säkerhetsuppdateringar från Windows Update INNAN du börjar göra nåt annat.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Okey, det är bra att formatera om nu när det händer såhär, men det är viktigare att se vart trojanera kommer ifrån. Alltså, från vilka filer, vad för filer som skapas, vad som är nytt o inte nytt, osv. Ett tips är att du laddar hem o installerar TuneUp Utilities 2008 och även RegSupreme för att rensa Windows-registret från errors o sånt, samt rensa onödiga filer från hårddisken, plus har stenkoll på vad som kommer in och vad som kommer ut från Internet. På så sätt lär du dig vad som är fel och vad som är rätt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Permalänk

det kan jag göra, men porrsurfa vet jag inte hahah

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
och sluta porrsurfa!!

Om man har ett bra o starkt säkerhets-program, får man ej lätt hot från sidorna

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
och sluta porrsurfa!!

Håller man sig bara till de rätta sidorna så är det 99% riskfritt. *host* Fast det vet jag inte vilka det är... jag laddar inget sånt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

HAHA, jag porrsurfar inte så men rekomenderar ni nod32 som det bästa som alla andra eller?

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Medlem

Hur porrsurfar du då?

NOD32 är helt klart bäst

Permalänk

Har fixat NOD32 nu, allt funkar sk*tbra med hjälp av programen edgren skickade, STORT TACK till alla

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Medlem

NOD32 är bra, men det är inte lika starkt och smart som vad Kaspersky är. Kaspersky äger NOD32 i hästlängder när det gäller skydd. Plus, NOD32 är enbart ett antivirus-program, inte både antivirus- och brandväggs-program.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

NOD32 är lätt bästa anti virus program, den som säger annorlunda har nog rökt på.

Permalänk
Medlem

Då har jag alltså rökt på. Kaspersky är så mycket mer avancerad än vad NOD32 är när det gäller detektering av hot.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Då har jag alltså rökt på. Kaspersky är så mycket mer avancerad än vad NOD32 är när det gäller detektering av hot.

Luktar visst lite rök här med tror jag bestämt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Haha! Nej då Jag har inte rökt på. Är inte en sådan person. Men Kaspersky är bra, så är det bara!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Fullt paketen från DR Norton, då blir allt så segt så viruset hinner självdö innan acces ges till datorn.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

haha, luktar kaspersky vs nod32 och lite rök

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Fullt paketen från DR Norton, då blir allt så segt så viruset hinner självdö innan acces ges till datorn.

HAHAHA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av logitechacer
haha, luktar kaspersky vs nod32 och lite rök

Kaspersky

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.