Jag har en lång histori att berätta angående mitt support ärende till asus. Jag ska försöka hålla det kort.
Det började med att jag beställde min asus A6T i slutet av 2006 och den var minst sagt prisvärd atm. Efter ett par veckor märkte jag att skärm belysningen var ojämn på de längre nivåerna. Altså ena sidan av skärmen såg man på men den andra var för mörk. Inget jag orkade bry mig om vid det tillfället.
Datorn blev varmare och varmare med tiden och jag tyckte att transformatorn blev oroligt varm efter ca 8månder. Space tangenten hade också gett up på venster sida. Jag skickade efter ett dokument där jag skriver i felen osv men hade inte tillfälle att skicka iväg datorn då. Väntade ett par månader och gjoorde samma sak igen. Datorn åkte iväg i slutet på oktober 2007. Jag hade blivigt informerad att det tar normalt 2 veckor tills den återkommer. Efter två veckor ringde jag och som på suporten sade att verkstaden i holland väntade på en del. Det var allt jag fick veta. Efter 4 veckor var det lika dant och jag började bli lite orolig då jag skulle ha med den till dreamhack. In på den femte veckan fick jag beskedet att jag skulle få en utbytesdator.
mail:
Dear Valued ASUS Customer
In order to give you the best service, we would like to exchange your machine:
Regarding GH7A5116
You had a
Model: A6T
CPU: AMD Turion TL-52
HDD: 100GB
RAM: 1GB
I offer for you:
Model: F3JR
CPU: Core 2 Duo T7200
HDD: 160GB
RAM: 2GB (1024x2)
Can I send this to your pick up address?
Best Regards
ASUS Nordic
Allt såg ju bra ut på pappret men jag kollade upp grafikkortet och det var inte något jag var nöjd med, med tanken på det jag hade innan. Framförde detta och ett nytt erbjudnade. Denna gång med 1Gb ram(2x512) och en ati kort vilket jag inte tyckte var schysst då jag hade 1x1024 innn och ett nvidia kort.
Ännu ett erbjudande kom som var på en dator med ett Geforce go 8400m med 128mb ram. Jag ansåg att det kortet var betydligt sämmre än det jag tidigare hade. "chefen" på asus nordic försäkrade mig om att det skulle vara bättre än mitt go 7600. Så jag tog accepterade den datorn och den kom samma dag jag åkte till dreamhack. Mycket glad var jag då!
Men sen hände det. Första intrycket av datorn var att den var rätt plastig, men skit samma tänkte jag. Det var ju faktiskt en helt ny dator!!!
Klurade in xp på den och körde igång med 3dmark06, 1066poäng!
HERREGUD tänkte jag, min inlämnade dator fick 2365~.
Körde in wow och den fixade knappt det på medium grafikinställningar.
Kan tillägga att A6Tan som jag skickade på reparation var bussines line.
Den jag fick var verkligen inte bussines line. Ganska dålig enligt mig.
J*vlar var sur jag blev. Efter DH mailade jag tillbaka och efter lite om och men skulle jag få en ny dator. Skit datorn åkte iväg och jag väntade ivrigt på den nya, väntade ö ver jul och nyår och ringde dirrekt efter nårshelgen. Det jag skulle få var en Asus G1P, gaming laptop och jag visste att den skulle bli skit bra för mig! Som sagt så ringde jag 2-3 veckor efter jag blivigt låvad den för att kolla när den kommer. Då fick jag informationen att det skulle bli för dyrt att ge mig en sådan och dom ärbjöd mig pengarna tillbaka. Från deras sida skulle jag få 100% men det visade sig vara så att dom "krediterar" sin importör 100% som i sin tur ska kreditera webhallen, där jag köpte den. Asus kunde ju så inte påverka slutsumman men jag hade inte mycket val mer än att ta det erbjudnadet. Tillslut fick jag mina pengar, dock bara 10,000kr, köpte den för 11,695kr. Jag kännde mig nöjd att få den summan efter att ha anv'nt datorn i 1år. Nu sitter jag på en dell vostro men bra mycket bättre prestanda och jag fick 300kr i näven på dealen. Plus att jag har kvar väskan och musen från asus datorn. Så nu är jag nöjd men jag vet inte om jag vågar köpa Asus igen.
Detta var en ganska nerkortad version och jag har flera a4or med maila fram och tillbaka till suporten. Kan hosta dem nånstans om det är intresangt för nån. Jag är grymt besviken på hur jag blev behandlad. Tog ca 10veckor innan jag fick beskedet om pengar tillbaka så jag hade vart av med datorn i 10veckor innan jag beställde Vostron som jag e grymt nöjd med.
Nedan följer ochså min felrapport av datorn.
*kommer innom kort*