Följ Black Week på SweClockers

Problem!! För lite ström till grafiken???

Permalänk
Medlem

Problem!! För lite ström till grafiken???

Jag får upp ett meddelade om att grafikkortet har sänkt sin klockfrekvens för att skydda hårdvaran för att grafikkortet inte får tillräckligt med ström.

Hur är detta möjligt?

Nätagg = ANTEC Truepower Quattro 1000W
Grafik = Gainward 8800GTX (2st i SLI, men det blir samma även om jag kör bara ett kort)
Moderkort = ASUS Striker2 Formula (men det blev lika med mitt förra kort (ASUS Striker Extreme)
Minne 4GB Kingston KHX8500

Alla kablar sitter som dom ska mm. (fan vet vad jag har rivit i den där burken)

Jag är tacksam för alla uppslag ----HJÄLP!

Visa signatur

Intel Core I9 9900K, ASUS ROG Strix Z390 Gaming, ZOTAC RTX3080 OC, Corsair 32GB DDR4,
Corsair H100i, Corsair Obsidian 650D, Samsung Odesssy G9 49" 240Hz

Permalänk

Har du satt i molexkabeln på moderkortet och 4pins(eller6) på grafikkorten??
Antar att du monterat grafikkorten nu eller har du kört dom tidigare utan problen??

Permalänk
Medlem

Korten har gått förr utan problem... och ja kontakterna på korten sitter där, det finns fyra separata linor direkt från agget .....

Visa signatur

Intel Core I9 9900K, ASUS ROG Strix Z390 Gaming, ZOTAC RTX3080 OC, Corsair 32GB DDR4,

Permalänk

Prova med att använda drivercleaner och ta bort alla galma drivare och uppdatera sedan drivrutinerna. Du kanske redan testat detta men tänkte bara ifall det blivit någon konflikt av nån anledning?? Skumt värre!!

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem. Det uppkom när jag aktiverade 'CPU Internal Thermal Control' under Extreme Tweaking->Overclocking i bios. Så fort jag stängde av funktionen igen fungerade allt normalt. Undrar om detta är någon form av bug.

Visa signatur

X79, baby

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rewt
Jag hade samma problem. Det uppkom när jag aktiverade 'CPU Internal Thermal Control' under Extreme Tweaking->Overclocking i bios. Så fort jag stängde av funktionen igen fungerade allt normalt. Undrar om detta är någon form av bug.

Nu har jag testat det....ingen skillnad. nu har jag även testat med ett annat grafikkort, ett Inno3D 8800GT 512...... gissa vad.... samma sak.. jag blir galen snart.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det här problemet har dykt upp för mig med (7600GT) inte varit några problem förut förrän det blev fel i drivern så jag fick ränder på skärmen då tog jag bort drivern och hämtade den senaste, då får jag det där meddelandet istället tit som tätt

Visa signatur

MSI GF7600GT 512mb 8x AGP | AMD64 Athlon 2800+ @ 2166 MHz L2=512kb NewCastle | 2x512mb Kingston ValueRAM PC3200 DD400 | EPoX NF3 8KDA3I

Permalänk
Medlem

Det har löst sig, det var trots allt agget som var boven...

Antec Truepower Quattro 1000W...... LOL

Jag satte i ett gammalt 600W som jag hade i skrubben då funkar det fint.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av core2
Det har löst sig, det var trots allt agget som var boven...

Antec Truepower Quattro 1000W...... LOL

Jag satte i ett gammalt 600W som jag hade i skrubben då funkar det fint.

Hehe, gött att det löste sig!

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

Synd med nätagget bara :/ Men det finns väl kanske lite garanti och sånt?

Visa signatur

X79, baby