Permalänk

Sönderklockat/flashat

Har ett 7900GTX som är svart efter ett optimistförsök och undrar om det går att lösa?

Körde artifaktskanning i ATI-tools när den fluffiga tärningen gick från röd till gul och datorn stängde ner! Det ena kortet fungerar fortfarande men är enligt nuvarande ägare instabilt, men det här är svart även i bios vid boot!

Har det nu i en annan burk med inbyggt grafikkort för felsökning, provade flasha om det men tog fel revison på bios och sen dyker det inte ens upp i "device" listan längre (nvflash -a).

Går det att tvångsflasha på nått vis även fast det inte listas?

Vad händer när man klockar core för mycket?

(har frågat om detta tidigare fast under "grafikkort och datorskärmar" och begrep inte hur man flyttar tråden så jag skrev en ny här)

Permalänk
Vila i frid

Installera ett snikigt PCI-gaffe (finns i överflöd vid din lokala återvinning) som boot-skärmkort samtidigt som du har ditt 7900GTX installerat. Nu kan du flash om ditt PCI-E kort. Se bara till att flasha RÄTT kort mha parametrarna till nvflash.

Permalänk

Tack för ditt svar, men behövs det?
Jag har inbyggd grafik som jag använder nu och då listas det inbyggda (nvidia 6150LE) som device <0> och tidigare listades också 7900GTX:et som device <1> (har alltså 7900 + inbyggda nu)

Då var det inga problem att flasha eftersom det fanns ett 7900GTX listat i systemet! Men nu syns det inte ens i device listan så frågan är hur jag gör för att tvångsflasha utan att nvflash tar och flashar det inbyggda? Går det ens att flasha ett kort som inte finns som device?