Reklamationstid hos DustinHome
Hur lång tid ska det ta för DH att ta imot min dator?
Jag köpt en Acer TM 5520G av DH för 6 månadersen och har hatt problem sedan dess. Ibörja fick jag blåskärmar men det försvann efter ett tag dock kom dom tillbaka 2 månader efter köpet. Jag skickade in datorn till Acer och fick tillbaka den efter en vecka.
När jag packar upp den får jag fortfarande blåskärmar men tänker inte på det i en månad. Efter en månad så upptäcker jag att S-video utgången inte fungerar och skickar in Datorn till Acer igen.
Denna gången så upptäcker jag att datorn fortfarande får blåskärmar och att inte S-videon inte fungerar men även att bluetoothen inte funkar och att mic och ljudutgpngs portarna hänger ut ur datorn. Jag misstänker att Acer klantade sig stort med sin formatering då jag startade datorn för recovery så står där recovering TM 4520.
Så jag skickade ett mail med samtliga uppgiffter om min dator för 3 veckor sedan och efter en vecka får jag reda på att dom vill ha med service rapporterna från Acer. Jag skickade rapporterna och väntade på svar efter att ha ringt en vecka senare så får jag svaret att dom väntar på svar från Acer ok tänker jag och väntar i en vecka till.
Så i fredags så ringde jag DH igen och dom sa att do inte hade fått svar än men att jag gärna fick ringa Acer. Ringde Acer och fick reda på att dom hade skickat svaret för 2 veckor sedan och supporten läste upp hela mitt brev och deras svar.
Så än en gång ringer jag DH och dom påstår att mailet har försvunnit och enligt telesupporten så var det inte deras ansvar att dom fick svar. Så nu väntar jag än en gång på et svar från DH eller Acer som innehåller en retursedel.
Jag har begärt att få återköpt för att den inte håller kraven som uppgavs när jag köpte den.
Ska man behöva vänta så här länge för att få svar från DH? Datorn var biligare på andra ställen men jag köpt på DH just för att jag trodde dom var bra på att lössa dessa problemen.
Har inte jag som kund rätt att få svar inom en viss tid?