Permalänk
Medlem

DatorfrÅga

jag förstår bara inte varför jag skriver detta, men jag vill bara ha svar på denna fråga. Min dator är hyffsat bra, ja. Ni ser ju setup nedanför detta inlägg. Men endå ligger min processor på 40grader utan klocking, alltså 2.6ghz. Vissa freaks får upp sin prolle till 3.0ghz, har fortfarande 35grader? Jag förstår bara inte, jag har Noctua fläktar över hela chassit, bakom, fronten och sidan. Fronten och sidan: 80mm. Bak: 120mm. Har ett corsair 550w nätagg. är det luftflödet eller något annat det är fel på? :E. Gömt kablar, och bytt fläkt på grafikkortet till en tystjävel. Thermaltake någonting.

sry, är lite seg. "natt". Vore tacksam för svar ifall någon kan lista ut problem1

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Temperaturerna håller man nere med hjälp av en "fet" kylfläns. Okej, den behöver inte vara fet men större än orginal iaf. Man kommer inte långt med en stockkylare.

Permalänk
Medlem

jag har ingen stockkylare! Har bytt ut ALLA fläktar i datorn!

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Kylflänsen på processorn är ingen fläkt, ok
Plus att Noctuafläktar inte förbättrar luftflödet speciellt bra ;\

Men Byt ut kylflänsen på processorn

Permalänk
Medlem

Byt chassi Raidmax Sagitta är direkt inte svalt.

Permalänk
Medlem

tack för svaren, men jag tror nog inte att det är chassit. =/ Får väll ödsla lite mer tid på datorn och leta efter felet. Ifall det ens är ett fel.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Köp en ny processorkylare kanske, och dina temps ser ju ganska normala ut tycker jag

Permalänk
Medlem

Asså det är ju lixom inget direkt fel. Byter du ut alla dina fläktar i chassit så gör de inte överdrivet stor skillnad på processortempen, inte för mig iaf.

Mitt råd och som mångas andra är att du köper en större kylfläns, om du nu vill ha ner dina temps på din prolle.

Permalänk
Medlem

Är det load du pratar om nu ?
Olika prollar är olika varma, inte bara inom olika serier, utan även inom samma serie.
40C är ingenting, somna om.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?