Permalänk

volym på z-5500

Tjena.

Jag undrar hur mycket mina z-5500 egentligen klarar av, tror ni jag kan köra på lite över halv volym på dom en längre tid om volymen är maxad både i windows och i media player. Tror ni dom tar stryk av det?

Permalänk
Avstängd

du kan maxa tills det börjar låta illa då kanske du måste dra ner men det är bra grejor det där . kan åxå uplysa dig om att vid max volym finns fortfarnde det att ge ,nån form av boost ,märkte det då vi va på fyllan o spela

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk

Om de börjar dista ska du nog sänka. Många vanliga förstärkare är det inte bra att ha mer än halva volymen. Särskilt låtar som kräver mer av högtalarena, där de lättare går sönder. Kolla manualen?

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Re: volym på z-5500

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandit_n1
Tjena.

Jag undrar hur mycket mina z-5500 egentligen klarar av, tror ni jag kan köra på lite över halv volym på dom en längre tid om volymen är maxad både i windows och i media player. Tror ni dom tar stryk av det?

Av vad jag har hört så ska högtalarna klara av att du Boostar dem till nivå 7 som absoluta max nivå. Då har jag även räknat med att du höjt Volymen + Wave i volymkontrollen till max, Effecten är inställd på 6 Ch direct och Subwoofer, Surround och Center är max.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Re: Re: volym på z-5500

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Av vad jag har hört så ska högtalarna klara av att du Boostar dem till nivå 7 som absoluta max nivå. Då har jag även räknat med att du höjt Volymen + Wave i volymkontrollen till max, Effecten är inställd på 6 Ch direct och Subwoofer, Surround och Center är max.

Kan ju dock inte låta bra när du har subben så maxxad? jag prövade det med mina innan dom small:D och det var lite för mycket för subben när man hade 50% volym och mer. Bra lät det inte heller!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Re: Re: Re: volym på z-5500

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Kan ju dock inte låta bra när du har subben så maxxad? jag prövade det med mina innan dom small:D och det var lite för mycket för subben när man hade 50% volym och mer. Bra lät det inte heller!

Sa aldrig att de skulle låta bra, bara va de "pallar"

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

bror ju på vilken låt du spelar ochvad du har för ljudkort... på gamla datorn med ett 4-5år gammalt ljudkort från creative låter allting perfekt när man boostar upp till 11 på eye of a tiger, klarar även metallica men då är gränsen nästan nådd.... men med nya datan med ett nytt creavtive x-fi fataliy låter det betydligt mycket med mer!

Visa signatur
Permalänk

Så länge det inte låter illa kan du vrida hur högt du vill.

Utnivån från ljudkortet varierar ju kraftigt beroende på ljudkort, spelare man kör, drivrutiner osv så man kan knappast jämföra så. Som sagt, så läge det inte låter illa är det ok.