Permalänk
Medlem

Mat på er studentskiva?

Nu börjar det dra ihop sig för studenten och självklart så har man en studentskiva hemma i trädgården.

Själv ska jag bjuda på kycklingspett, kallrökt lax, pastasallad, couscoussallad, bröd, ost, frukter och tacos! Anledningen till att jag vill ha tacos är att jag fullkommligen älskar det och det känns roligt med något som inte är "standard". Det blev 4,5 kilo köttfärs, 2 kilo riven ost och farligt mycket tacosås och nachos, det kommer bli en hel del stekande!

Självklart kommer det också finnas dryck i form av vin, loka, öl, cider och champagne.

Senare blir det kaffe och tårta.

Till frågan, vad bjöd ni på eller vad ska ni bjuda på på eran studentskiva? Något roligt som ett helt "kebabspett" med allt som hör till, pizzor till alla eller kanske något ovanligt som husmanskost? Berätta!

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

När jag tog studenten åt jag lite smörgåstårta sen åkte jag in till stan och drack.

Permalänk

Ska nog ha det mesta och liknande som du har nämt
Tar studenten nu imorgon (12juni)

Dock så passar en pizza bra på julafton tycker jag

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vi firar ju lite olika här... men jag hade smörgåstårta, vanlig tårta, chokladbakelser, småbröd med rom och lite annat, rulltårta o.s.v. Ingen riktig mat alltså... folk har ju ofta många olika ställen att åka till så det blir ju lite ätit på varje ställe. Ha bara inte sött och det går bra...

Sen... om du har folk som hjälper dig fixa så kom ihåg att överdriva hur mycket folk som kommer Hör till att man ska äta smörgåstårta/bullar/whatever en månad efter

Edit: Grattis till fake-studenten

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Själv värmde jag lite köttfärssås och ris, tog och sov i 2 timmar och sedan åkte jag till studentmiddagen.

Man kan ju inte vara kräsen :>

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Hedersmedlem

Här beställdes det catering :S Var lite olika kött. Rostbiff, lax, kyckling m.m. och lite sallad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeNoM
När jag tog studenten åt jag lite smörgåstårta sen åkte jag in till stan och drack.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Studenten var 4-5 Juni här i stan.. Det blev fika, tårta osv med familj och släkt. Sedan drog jag till en klasskompis där det blev smörgåstårta + dricka (för mycket av det senare så att det kom upp igen på natten )

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Hmm Catering blev det.

Jag hade italienskt med diverse skinkor korvar, pasta med pesto, ostar och massa saker.

När bror tog hade vi lite sydstats med grillad kyckling och massa sådant, även då catering.

Så hade vi ett antal hemmagjorda citronkrämstårtar som inte går att inköpa färdiga någon stans

Catering är skönt för de som ordnar, mindre arbete. De kör ju hem maten med

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

studentmottagning .. inte studentskiva..

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk

Hehe.. mja Min julpizza verkar få hålla i sig nu även på studenten ska ner och köpa en nu innan jag ska till skolan

gott

Visa signatur

I am Extrazz.