Permalänk
Medlem

Kylpasta, ett måste? -hjälp!

Hej jag har bara en enkel fråga, det är så att jag nyss köpt en ny processorer och inser att det inte följde med någon kylpasta med och jag glömde såklart beställa med det, måste man ha kylpasta eller kommer processorn bränna sönder eller bli överhettad!?

behöver hjälp snabbt!

Permalänk
Medlem

Det brukar sitta lite kylpasta på prollen du...

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

hur ska jag tolka det där? att det redan sitter lite från början eller att det MÅSTE vara lite gran på processorn?

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så funkar det utan.. Men rekommenderas verkligen inte. Och att det ska oftast sitta kylpasta på kylarn du får med till din nya CPU.

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Om det är en ny boxad (dvs. kylare medföljer) processor så följer det alltid med kylpasta som är förapplicerad på kylaren. Det är med andra ord bara att trycka dit kylaren.

Permalänk
Medlem

OKEJ! fan va najs! tack för alla svar, det är så att jag köpt en ny Intel e2200 =P

Permalänk
Medlem

Men kolla efter först om det sitter kylpasta på kylaren innan du sätter dit den.

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Är kypastan som ett silvrigt "klet"? för jag kollade under på fläkten och det var som 3 linjer med silvrigt "klet" på undersidan mot processorn.

Permalänk
Medlem

Ja, det är kylpastan.