Hur mycket låter era klockade E8400(4Ghz)?

Permalänk
Medlem

Hur mycket låter era klockade E8400(4Ghz)?

Tjena,

Undrar hur mycket det låter med en klockad duelcore processor (E8400) ?

Efter som det beror på vilken fläkt man har skulle jag uppskata om ni skrev med det med + vilket fläkt varv

Sen tillslut ge förslag till hyfsat tysta kylare till en E8400 på 4Ghz hälst runt 400kr sen kanske plus en fläkt också ^^

Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

Finns säkert ett hundra tal trådar om detta. TRUE är svaret på din fråga lite dyrare kanske men smakar det så kostar det.
Länk: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=THULTRA12...

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk

annars funkar scythe infinity utmärkt och tyst är den också

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk

Noctuas kylare funkar perfa för mig och de jag känner som använder dem, NH-U9B, dvs 90mm varianten klarar att hålla min processor, E8400 @ 4.3ghz med 1.3 vCore på 37 c Idle och 45-48 Load vilket jag tycker får räknas som en kompetent kylare och dessutom gör den detta på väldigt låga ljudnivåer, känner man att man är en grabb/flicka som gillar saker med diametern 120mm så finns den varianten också, funkar prima den med, har den dock inte omnterad på någon E8400 så kan inte ge specifika temps atm. 440:- för en kylare i NH-U9B klassen tycker jag definitivt det är värt, dessutom medföljer den tysta fläkten (i NH-U12 så är det 120mm fläkten, skillnaden är inte så stor ljudmässigt)