Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad på hur detta moderkort klockar jämt emot P5Q-E?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Näe, min sign är en aning förvirrande egentligen. Jag har redan HD4870X2 här hemma. Ska sälja HD4850 till en kompis som köper samma uppgraderingspaket och ska köra två 4850 i CF.

smart lösning på det hela även polaren får en grym upgrade för ett nice pris

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

beställde detta.. men kommer mitt nätaggregat palla?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=46167

funderar annars på ett modulärt... tips ifall mitt inte pallar?

Permalänk
Medlem

Strömstyrka 12V1 14 A
Strömstyrka 12V2 15 A

Tycker inte det låter jätte bra... men är inte säker på om det fungerar eller ej.

Jag kan rekommendera ett Corsair HX520w om det inte skulle fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kharz
Strömstyrka 12V1 14 A
Strömstyrka 12V2 15 A

Tycker inte det låter jätte bra... men är inte säker på om det fungerar eller ej.

Jag kan rekommendera ett Corsair HX520w om det inte skulle fungera.

trodde inte heller riktigt det skulle palla.. sjunger nogo på sista versen då fläkten börjat gå upp och ned i varv.

vad tros om detta:
http://www.dustinhome.se/pd_5010114405.aspx

och om det rekomenderas ett vx 550 eller tx 650 vilket är bäst att välja? beställer från dustin i samma paket

Permalänk
Medlem

Mailade och frågade om de verkligen skulle fortsätta att sälja paketet till det, enligt mig, löjligt låga priset (fattar fortfarande inte hur de får det att gå ihop finansiellt) och fick detta som svar:

"Hej
Så fort vi åter får processorn i lager så kommer det att skickas ut vilket bör bli rätt snart då den finns hos leverantören."

Yay

Permalänk
Medlem

Jag pratade med dem i telefon idag, de skulle få in fler cpu:er imorgon, så i överimorgon skall det förhoppningsvist vara framme om man har tur.

Permalänk

Jag har en order liggande på det här paketet med cpu, mb och grafikkort restnoterat. på processorn står det inget beräknat datum så det låter ju bra att det är på g. Däremot såg jag att det stod "beräknad leverans: 2008-10-24" på grafikkortet, lite tråkigare. På moderkortet står det "Beräknad leverans: 2008-10-17", jag vill bestämt minnas att det redan har varit... ingen som har info om moderkortet? det kliar lite i fingrarna nu!

Visa signatur

Intel i7 12700 | Asus TUF H670 pro | Corsair H115i | Corsair 32GB 3600MHz CL16 | WD Black SN850 1TB | Asus 3070 Dual

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det blir E0 stepping på de nya de får in Har för mig ja hört att de går att klocka bättre än C1 som de gammla vart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soddamarre
Jag har en order liggande på det här paketet med cpu, mb och grafikkort restnoterat. på processorn står det inget beräknat datum så det låter ju bra att det är på g. Däremot såg jag att det stod "beräknad leverans: 2008-10-24" på grafikkortet, lite tråkigare. På moderkortet står det "Beräknad leverans: 2008-10-17", jag vill bestämt minnas att det redan har varit... ingen som har info om moderkortet? det kliar lite i fingrarna nu!

Nu är moderkortet i lager, det blir nog att grafikkortet segar ner leveransen, står fortfarande att det kommer in den 24 :/

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Jag har bara CPU:n restnoterad... tur att den kommer imorgon då.
Hoppas på en E0-revision av CPU:n.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk

Yes, nu är det cpu och grafikkort som saknas. Jag hoppas också på E0 stepping men jag vet inte riktigt varför, har inte lyckats hitta någon skillnad. någon som kan upplysa?

Visa signatur

Intel i7 12700 | Asus TUF H670 pro | Corsair H115i | Corsair 32GB 3600MHz CL16 | WD Black SN850 1TB | Asus 3070 Dual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soddamarre
Yes, nu är det cpu och grafikkort som saknas. Jag hoppas också på E0 stepping men jag vet inte riktigt varför, har inte lyckats hitta någon skillnad. någon som kan upplysa?

E0 ska vara lättare att klocka rent generellt. Dock är det främst på duo's som det har varit skillnad, quads är inte lika beroende utav olika steppings vad jag har läst. Det brukar oftast ta stopp runt 3.6-3.8.

Permalänk
Medlem

Hur mycke tror ni medföljande minnen flaskhalsar klockningen av cpun?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop

Inte så mycket. Kör dem vad de är specade för bara.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Citat:

Med tanke på att Q9550 har fsb på 1333 så innebär det att för att köra med 1:1 så ska minnena vara 333mhz. Minnena som medföljer är 400mhz.
Teoretiskt borde det innebära att man skulle kunna få upp cpun i en fsb på 1600mhz och en frekvens på ca 3,4Ghz.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja nå 3.6 Ghz med Q9550, vilket kan ses som rimligt om man får en E0. Detta innebär en överklock av minnen på 25 mhz... det borde gå, tycker man (jag vill köra 1:1).

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk

Lite synd, jag har alla mina grejer i paketet redo att skickas eftersom de är reserverade (beställde innan de tog slut i lager). Skulle ha fått dem imorgon om det inte var för att de inte fått in cpufläkten jag beställde till än :/ skickade ett mail där jag bad dem skicka paketet imorrn oavsett om fläkten är inne eller ej, och att de i så fall får skicka den i efterhand. Kan ju inte vänta!

Jag är riktigt nöjd över Dustin faktiskt. All den respekt jag har haft för Datorbutiken har nu gått över till Dustin, och med min studentbonus blir allt busbilligt!

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Vilken cpu fläkt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av renolle
Moderkortet och minnena du listat är bättre.
Processorn kommer prestera likvärdigt, eftersom 2 eller 4 kärnor egentligen inte spelar någon roll.

Frågan är väl egentligen hur mycket pengar du vill lägga ner. Paketet i denna tråd är väldigt prisvärd.

Det där är en sanning om med en hel del modifikation angående cpun alltså

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Citat:

Vilken cpu fläkt?

Freezer 7 Pro. Inte jätteavancerad fläkt, men jag ville bara ha en som var någorlunda tyst.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk

Cpu finns i lager nu! Då saknas bara grafikkortet...

Edit: Så tittar jag två sekunder senare och då har grafikkortet kommit också! Nu ska det byggas dator!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick också en C1 stepping.... ett tips kan vara att skriva i kommentaren på ordern att du gärna vill ha en SLB8V (E0) revision. Kanske är de snälla och letar upp en sådan åt dig.

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Medlem

Sådär, där skickades mitt paket

Permalänk

Jag har fått min order ändrad nu i alla fall. Då är det bara att vänta på att den skickas

Jag ringde även Dustin och hörde om det gick att specifikt få en E0:a. Jag fick svaret att tillverkaren inte skickade med den informationen, så jag antar att det bara är att hålla tummarna.

Jag uppmärksammar er på det här så att inte fler ska ringa in och skapa en lång kö med folk som undrar samma sak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om någon är lika kylningsgalen som jag, så finns det en fin heatsink till de bara VRMarna ovanför processorsockeln att köpa på http://performance-pcs.com, och den heter Enzotech MST-81. Finns även små flänsar att sätta på GFX VRMerna.

Visa signatur

/Bob

Permalänk

Varför står min fortfarande på status order?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Varför står min fortfarande på status order?

De kanske inte han skicka ut dina varor idag, då gör de det imorgon förmiddag.

Permalänk
Medlem

Jag fick också en C1:a, men det var ju från gamla batchen, så ni som inte fått era ännu kan ju hoppas på lite mer flyt.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Citat:

De kanske inte han skicka ut dina varor idag, då gör de det imorgon förmiddag.

De skickade dem idag.

Visa signatur