Permalänk
Medlem

Drag finns i karriärläget ! Ganska många events dessutom.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

"Drag" i Forza 3 måste vara bland det tråkigaste jag varit med om... Du har 1 sekund på att hitta rätt varvtal sen är det bara att gasa, du riskerar aldrig tjuvstart. Vem fan har kommit på det där? Skulle vilja ta ett snack med den personen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Du sparar ett replay efter ett avslutat race. Sen kan du öppna ditt replay där kan du gå in i photomode och ta kort

Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
"Drag" i Forza 3 måste vara bland det tråkigaste jag varit med om... Du har 1 sekund på att hitta rätt varvtal sen är det bara att gasa, du riskerar aldrig tjuvstart. Vem fan har kommit på det där? Skulle vilja ta ett snack med den personen.

Håller med till fullo.. Det är inte ens grönt ljus som gäller.. granen har ju ingen funktion, istället är det nedräkning som ger grönt att åka.
Och när dom ändå har massor med olika dimensioner och typer på däck och fälg kunde dom väl klämt in riktiga dragslicks som ger bra fäste, dom har ju Weld fälgar och Mickey Thompson fälgar, så varför inte däck till dom?! Och på det hade jag gärna velat värma däcken före stage!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

hur vet man om man fick banorna och bilarna nerladdade som följde med i koden?

jag laddade ner det hela, men vart osäker på om det kom ner till 100%.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
hur vet man om man fick banorna och bilarna nerladdade som följde med i koden?

jag laddade ner det hela, men vart osäker på om det kom ner till 100%.

Bilarna som du har laddat ner har en stjärna ovanför sig om du går in i "Köpa bil-menyn"

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Undrar jag också, saknar en bana som heter Benchmark test track eller något sånt?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

Köpte det igår, och spelade tills dess att jag knappt kunde stå för jag var så trött

Men jag undrar hur det här med Starting Grid avgörs? Har hittills fått börja antingen längst bak, eller näst längst bak?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Köpte det igår, och spelade tills dess att jag knappt kunde stå för jag var så trött

Men jag undrar hur det här med Starting Grid avgörs? Har hittills fått börja antingen längst bak, eller näst längst bak?

MVH //Gorian

Väldigt bra fråga. Undrar det jag också. Körde 1 on 1 race innan i nån cup och då fick jag starta först.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Köpte det igår, och spelade tills dess att jag knappt kunde stå för jag var så trött

Men jag undrar hur det här med Starting Grid avgörs? Har hittills fått börja antingen längst bak, eller näst längst bak?

MVH //Gorian

Jag har för mig att det baseras på bilens "poäng". Ju lägre poäng, desto längre fram får du starta, lite som ett handikapp för att bilen är sämre...

Jag är inte helt säker, men så fungerade det i 2:an vill jag minnas...

Permalänk
Inaktiv

Ännu en film där jag driftar med Subarun, http://vimeo.com/7307352

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Szandman
Jag har för mig att det baseras på bilens "poäng". Ju lägre poäng, desto längre fram får du starta, lite som ett handikapp för att bilen är sämre...

Jag är inte helt säker, men så fungerade det i 2:an vill jag minnas...

Sitter just nu på 3:e startplatsen oavsett bil/race. Tror man hamnar längre fram ju högre lvl eller nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Sitter just nu på 3:e startplatsen typ oavsett bil/race. Tror man hamnar längre fram ju högre lvl eller nått man har.

Aah, my bad!

Efter en snabb googling hittade jag följande...

Driver Level 1 - 4 start in 8th
Driver Level 5 - 9 start in 7th
Driver Level 10 - 14 start in 6th
Driver Level 15 - 19 start in 5th
Driver Level 20 - 24 start in 4th
Driver Level 25 - 29 start in 3rd
Driver Level 30 - 34 start in 2nd
Driver Level 35 - 50 start in 1st

Detta utgår ifrån att du har högst PI i startfältet, annars får du starta längre fram, som jag skrev tidigare...

Permalänk
Medlem

Försökte få min Datsun att likna bilen i "Jönssonligan på Mallorca"

961 hästar förrästen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Fan ska man ta kort på en FD måste man ha minst en bild bakifrån.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sjykt så fin röv :=)

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

ohja
Funderar på att köra vitt blått tema som paintjob på bilen men jag har absolut ingen aning om vad, tribals eller bara några sträck kanske, något förslag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Härligt, vad menas med FD btw?

Får förhoppningsvis mitt imorn, varit ett jävla krångel osv. Så då ni

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Härligt, vad menas med FD btw?

FD är Mazdas beteckning på sista generationens RX-7, som tillverkades mellan 92-02. Man blir lite lätt skadad av att se Initial D

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Spelade precis 5 timmar i Hot Lap läget, bara för att testa bilar... Hahahha.. Trodde det hade gått en timme eller nåt, men icke!

Blev förälskad i flera bilar
Speciellt den där Vipern, jag är jättedålig på förkortningar.. Viper SRT10 ACR eller nåt.
Hatar amerikanska muskelbilar, men den är makalös O_o

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Haaaaaaaaa.. Vill ha FM3 nu!

Grymt fina bilder samt grymma videos vilket gör mig mer och mer sugen på att skaffa ett nytt 360 då mitt är trasigt
Verkar vara ett mysigt spel som tusan, har 2:an till 360, men det hann jag knappt med att spela innan boxen dog.

Ingen som har ett trasigt mobo till 360 som säljer det? Behöver nämligen två kondensatorer som släppt från mitt. Är ju fattig student så har inte råd att lägga pengar på en ny box

Tråden kollas ständigt iaf

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Naikon: körde du Le mans ikväll ca 23:00 tiden med den gula datsun?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk

Köpte Forza 3 i lördags och måste säga att de är ett av dom bättre spelen jag har spelat på länge!:)

Men nu till saken. Jag undrar om ni har nån bra sida eller om ni har några tipps till mig när de gäller tuning. Är helt ny när de gäller sånt här.
Gäller banbilar btw

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

det är nästan jobbigt hur dåligt forza 3 är, trodde det inte skulle suga så mycket som det gjorde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahnan
det är nästan jobbigt hur dåligt forza 3 är, trodde det inte skulle suga så mycket som det gjorde.

På vilket sätt tycker du det är så otroligt dåligt?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

LMAO Du gör dig bara löjlig!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahnan
det är nästan jobbigt hur dåligt forza 3 är, trodde det inte skulle suga så mycket som det gjorde.

Den va bra (nä)

Och du som ville ha tuning tips, denna hjälpte mig en hel del.
http://forums.forzamotorsport.net/blogs/post.aspx?App=turn_10...
Finns också denna, för Forza 2 men det gäller fortfarande samma inställningar
http://guides.ign.com/guides/743956/page_3.html

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Den va bra (nä)

Och du som ville ha tuning tips, denna hjälpte mig en hel del.
http://forums.forzamotorsport.net/blogs/post.aspx?App=turn_10...
Finns också denna, för Forza 2 men det gäller fortfarande samma inställningar
http://guides.ign.com/guides/743956/page_3.html

Tack för länkarna! Ska kolla igenom dom efter några timmars sömn:)

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Riktigt schyssta bilder alla lagt upp, hoppas det blir fler, eller om nån gör en tråd där det BARA postas bilder och kommentarer till dom..

Sitter här och väntar på att posten ska komma med det älskade spelet. Btw, vilken är den skönaste bilen att börja med tycker ni som spelat?

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Bilarna som du har laddat ner har en stjärna ovanför sig om du går in i "Köpa bil-menyn"

aha. ska kolla det ikväll!

gillar förövrigt Saab 9-3 Turbo X!!
722kusar i den verkar ganska så bra.
har lackat den i samma tema som våran og900. hähä ;D

Visa signatur

Haha.. Se på fan..