Svart skärm vid uppstart
Hej alla glada!
Köpte mig nya komponenter igår och skulle sätta ihop sakerna samma kväll då fick jag ett problem....
Problem
Jag får svart skärm vid uppstart, allt går igång, alla fläktar snurrar men skärmen visar inget utan är svart och power knappen blinkar.
Har sökt på forum och dylikt efter en lösning men inget svar var av värde :/
Köpte mig
2st 9800+ XFX Geforce
Asus p5n-T Delux Moderkort
2st Corsair 2048
750W Nätagg ifrån Corsair
8500 Core Due 2
Samsung T220 Skärm 22"
HDD och CD/DVD är gammalt sedan innan dock är HDD oformaterad!
Vad jag har provat
Tabort minnerna.
Provat 3 olika minnen 8500, 6400 med mindre spänning och allt.
Provat minnerna i de olika slotsen.
Provat att köra utan minnen och då tjuter han och varna för att det saknas minnen.Provat 2 olika grafikkort, ett från den gammla datorn.
provat att koppla ur HDD och CD/DVD och köra.
Skärmen är hel då jag har provat den på en annan dator.Tabort batteriet ifrån moderkortet och köra, antar att det är samma sak som att cleara CMOS.
Skulle vara tacksam för en lösning på detta problem, ska montera ner hela lådan efter arbetet ikväll och försöka hitta lösningen. Har hört att om-montering av CPU kan lösa problem, är rädd att jag har tryckt sönder Moderkortet under installationen av den satans fläkten...
Tack!
EDIT!
Lösningen på mitt problem
Jo jag funderade på detta under dagen och jag fick inte fram flera ider, så jag ringde komplett.
Jag vet sedan innan att de inte brukar göra något åt saken men jag ville iaf prova.
Det var en väldigt kunnig tjej som svarade och hade flera tips till mig men de flesta hade man klart prova men då sa hon något om att INTEL brukar uppdatera sina CPU:er ibland, det var något med "stepping" att göra sa hon, va nu det är... Så hon sa åt mig att sätta din en äldre CPU vilket tursamt jag hade och bad mig då uppdatera BIOS:en. Jag gjorde som hon sa och det fungera klockrent. Blev väldigt glad.
Men en sak stör mig väldigt mycket, hur ska man kunna veta va det är för version osv på CPU:er? det står ju bara vilka de stöder osv... hade turen att ha en äldre CPU som passade...
aja något att tänka på i framtiden! Hoppas detta hjälper flera användare med samma problem