Hur att skaffa oregistrerat mobilnummer?

Permalänk

Hur att skaffa oregistrerat mobilnummer?

Tjenare.

Hur skaffar folk oregisterade mobilnummer? tex att de inte finns med på hitta.se osv ? En del har väl dold identitet men iaf?

Anledningen är att jag får nästintil bara dolda nummer till min mobil som folk vill jävlas med mig. Därför vill jag skaffa ett nummer då ingen kan ta reda på att jag har bytt/dubbla nummer så att jag bara kan välja att ge mitt nummer till de få personer jag anförtro.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Comviq Contant.. eller måste man registera dessa ny för tiden..?

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Inaktiv

Ring skattemyndigheten och begär skyddad identitet på egen vilja. Ibland går det, ibland inte. Annars kan du ringa till din operatör och be dom att inte lämna ut dina uppgifter när du beställer ett kort. Alternativt kan du ringa eller maila söksidorna och be dom ta bort dig. Jag brukar hävda att jag inte själv valt att finnas registrerad på en sida som lever på reklam, där jag som en del av intäkten (jag finns ju med), inte får något ut av det.

Permalänk
Avstängd

Registrerar om numret till någon annan?

Jag tröttna på försäljare som ringde mig på mobilen.. otroligt men sant, så jag regga numret till en påhittad namn... At Yaragi (fråga någon turk).. ett par år sedan och borta idag, som tur är

http://www.hitta.se/RegisterInfo/RegisterWhite5.aspx

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hur skaffar folk oregisterade mobilnummer? tex att de inte finns med på hitta.se osv ? En del har väl dold identitet men iaf?

mitt telefonnummer syns inte på hitta.se och dylikt, och detta utan att jag har gjort något för att det ska bli så. Jag har ett registrerat comviq kontant kort.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Hmm.. inte på tal om att registera om mitt nuvarande isf. men väl om man skaffar ett till så är det väl isf en smart ide.

Hmm undra om man tex kan köpa ett kort/mobil på telia o sen säga att det är till en kompis så att de inte ska registrera kortet på personen utan att man gör det själv hehe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

man måste inte registrera ett kontant kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av link77
man måste inte registrera ett kontant kort

nej, men jag tror att det är ett krav att gå med på att registrera kortet om mobiloperatören/lagstiftning helt plötsligt skulle kräva det.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

köp ett kontantkort + värdebevis ute på stan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

t.ec comviq kontant..

de behöver ingen registrering heller, jag har ett sådant^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
t.ec comviq kontant..

de behöver ingen registrering heller, jag har ett sådant^^

Japp och det funkar nog för telenor och telia med, (funka för 2 år sen iallafall) sedan kan man ju i dom
flesta mobiler välja om numret ska visas eller inte när man ringer

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Verkar finns hopp för mig ser jag Vad går dessa på? kan man köpa de löst elelr hur får ni tag i det? köper ni något billigt krafs på stan o betlar 199kr månaden osv?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Verkar finns hopp för mig ser jag Vad går dessa på? kan man köpa de löst elelr hur får ni tag i det? köper ni något billigt krafs på stan o betlar 199kr månaden osv?

Har för mig ett comviq kontant kort går på några hundra, sedan brukar jag fylla på för 100-300 vid behov på tex pressbyrån.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att säga till försäjaren att man inte vill synas på söksidor och andra register.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp dig ett comviq kontant i närmsta affär. Betala kontant. (Tvivlar iofs på att han tar kort *hehe*). Har för mig man brukar få med en hundring att ringa för. Sen börjar du ringa.

* ord med nedsättande rasistisk ton ändrat. Varning utdelad. /moderator. *

Permalänk
Medlem

så alla vet så avlyssnas ej regade simkort då de används av brottslingar i en stor del av fallen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_elk
så alla vet så avlyssnas ej regade simkort då de används av brottslingar i en stor del av fallen.

Får ej göras.. måste kunnas bevisas att man begår brott.. Lustigt iofs men men. vad har jag att dölja?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

aahahahahha jaså du?
menar du att FRA och SÄPO sitter o spelar in alla samtal från de oreggade kontaktkort som finns?

Ge oss en trovärdig källa tack.. och då snackar jag inte aschmed eller tjack-olle runt hörnet

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

du tror inte det på allvar va?;)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Med en kontantköpt telefon och ett kontantkort är du hemlig nog för de flesta. Är du sjukligt paranoid och likt älgen är övertygad om att SÄPO, FRA och utomjordingar lyssnar på dig kan du ge dig på att ändra IMEI.

Permalänk
Citat:

Haha okej och källan på det?

Permalänk

Haha. jag bryr mig inte om SÄPO, FRA och utomjordingar eller Leif loket olsson för den delen. vill bara bli av med alla folk som söker på hitta.se och ringer mig för att djävlas.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ni som ber om källa googla då jag säger vad jag har hört insider info om that it

Permalänk
Medlem

Skulle det inte vara enklare att avregistrera sig på hitta.nu och dylika sidor? Att börja i den änden känns som en mer logisk lösning.

Permalänk
Medlem

Det finns några alternativ:
1. Du kan kontakta Eniro och Hitta för att få dem att ta bort dig, kolla runt på de sidorna (eller sök dig själv) så hittar du. Kontakta även din operatör och be dem göra ditt nummer hemligt.

2. Skaffa ett nytt kontantkort (nytt nummer) och undvik att registrera dig.
T ex: http://www.telenor.se/131.jsp?smid=153494
Det är ett av de billigaste kontantkorten eftersom de inte kräver att du fyller på varje månad (många "kontantkort" är egentligen abonnemang, eftersom de har en viss minimikostnad i månaden).

Du måste inte nödvändigtvis köpa kortet i någon s.k. "turklivs", du blir inte registrerad bara du beställer ett kontantkort direkt från operatören.
Det går oftast att välja hemligt nummer när du tecknar abonnemang om du hellre vill ha det.

Finns det någon speciell orsak till att så många ringer dig?
Har du t ex ett konstigt namn, är känd eller något sådant?
Kanske bör fundera på det också.
(Hoppas att du inte tar illa upp för att jag frågar det, blev bara intresserad.)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

ni som ber om källa googla då jag säger vad jag har hört insider info om that it

Google som källa duger inte lille vän. Du får nog komma up med något lite mer precist
Ge oss en trovärdig källa som faktiskt understödjer dina påståenden. Skulle vara kul att se vad du kommer upp med.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Kontantkort kan man beställa gratis på de flesta operatörers hemsida, brukar komma laddat med ~25kr.

Funderat på att beställa några och betala blocket annonser

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa alla svar men kontantkort är ett svar.

Men om du skaffar abonnemang så kan du bara ringa operatören så kan dom ta bort dig från hitta.se osv, går o göra så hos Tele2 i alla fall om man inte vill synas. Går att göra desssa hos dom:

Hemligt nr i nätet (hemligt nr när du ringer)
Hemligt nr hos nr upplysningen
Eller ha båda aktiverade

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

lite halv offtopic, jag fanns på alla sökmotorer med mitt gamla reggade kontaktkort ända tills jag skulle sälja en dator på blocket.
Köparen ringde mig o var orolig då jag inte fanns med längre på hitta osv.

Skitskumt, asså jag försvann bara från alla sökmotorer. Hade inte gjort nånting alls. Grymt skymt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Beställ kontantkort från Telenor till ett påhittat namn, få sedan korten leverade till ditt jobb. Vips har du helt gratis, oregistrerade och "ospårbara" nummer. Endel operatörer ber om personnummer när man beställer gratis korten, men checksiffrorna i svenska personnummer är hur enkelt som helst att räkna ut - och operatörerna kollar inte online verkar det som.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.