Permalänk
Medlem

Hjälp att få upp minnen i 800MHz

Tjenare!

Till att börja med har jag försökt att söka på forumet efter guider med samma moderkort som jag har. Jag har även försökt google, men eftersom jag är nybörjare på det här så kan det hända att jag söker "fel".

Jag köpte nyligen XMS2-stickor från Corsair, PC-6400.

Grejen är att det ligger endast på 334MHz i CPU-Z (har någonstans läst att 400MHz i CPU-Z = 800MHz in real). Då fattas det ju lite och jag antar att nuvarande är PC-5300 på 667MHz.

Jag vill ju få ut full kräm utav mina minnen, därav vänder jag mig till er.

Jag har varit inne i BIOS och letat efter att ha läst några guider men jag tycker ingenting är likadant eller ens ungefär likadant som på de moderkort som guiderna beskriver.

Jag har ett Asus P5W DH Deluxe.

Jag är ytterst tacksam för svar!

MVH

Erik "Sniffy" Rehnqvist

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

Jag är helt säker på att det finns folk som kan sådant här, så jag tror inte att jag köper "inga poster"

Under tiden har jag letat efter guider med till mitt moderkort men jag har inte hittat några.

MVH

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk

Har du läst överklocknings guiden? Där står det en hel del gällande detta och allmän överklockning.

Det jag skulle gjort, är att gå in i bios och leta upp där det står FSB "xxx" och höja det talet till 400 och sänka "multipliern" till vad som nu passar bäst.

Läser du guiden kommer du nog förstå!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem