Permalänk

PS3 & Vista

Tjena!

Tänkte att jag skulle köra trådat direkt ifrån min dators 2:a nätverkskort till mitt PS3 så jag kan streama 1080p Givet vis så började det strula när jag körde i tp-kabeln (det är en "vriden" kabel) i datorn. Verkar som vista inte kan "hitta" PS3:ans nätverkskort. Vista försöker indentifiera vad som anslutits, men uppkopplingen till PS3:an hoppar upp och ned hela tiden.

Nu är det så att jag inte är så himla haj på vista. Är det så att det är någon särskild inställning man måste göra i vista för att den ska kunna dela ut IP och allt PS3:an behöver?

Kör med bredbandsbolagets adsl-modem med inbygg router som ligger på 100mbit...kan det vara så att det räcker för att streama full HD? I sådana fall så slipper jag krångla med datorn

Mycket tacksam för svar!

M.v.H: RoAD

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

Om du kör med router så har PC:n inte någonting med PS3:an att göra, den behöver inte hitta några nätverkskort eller dylikt. IP:t ska delas ut av routern. Allt du behöver är en mediaserver, som t.ex. TVersity. När du dragit igång mediaservern och fått den att fungera så hittar PS3:an den automatiskt.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Om du kör med router så har PC:n inte någonting med PS3:an att göra, den behöver inte hitta några nätverkskort eller dylikt. IP:t ska delas ut av routern. Allt du behöver är en mediaserver, som t.ex. TVersity. När du dragit igång mediaservern och fått den att fungera så hittar PS3:an den automatiskt.

tack för snabbt svar

Jag kör med en mediaserver som fungerar alldeles ypperligt med det trådlösa nätvärket. Dock fungerar det mindre bra att strema 1080p filmer
via trådlöst så det var därför jag tänkte att jag skulle köra med en korsad kabel via datorns 2:a gigabit kort dvs Dator ---> PS3 direkt

men då är frågan...klarar en router på 100mbit att streama en 1080p film utan problem? I sådana fall så behöver jag inte strula med korsad kabel via Dator -> PS3.

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoadKillZ
tack för snabbt svar

Jag kör med en mediaserver som fungerar alldeles ypperligt med det trådlösa nätvärket. Dock fungerar det mindre bra att strema 1080p filmer
via trådlöst så det var därför jag tänkte att jag skulle köra med en korsad kabel via datorns 2:a gigabit kort dvs Dator ---> PS3 direkt

men då är frågan...klarar en router på 100mbit att streama en 1080p film utan problem? I sådana fall så behöver jag inte strula med korsad kabel via Dator -> PS3.

Tror inte det ska vara några problem om du kör med kabel.