Partition Magic 64-bit

Permalänk
Medlem

Partition Magic 64-bit

Hej.
Jag använder vista 64-bit och hittar inget program där jag kan lägga om mina partitioner som tex partition magic som fungerar med 64-bits. Vill hellst inte installera om windows. Jag behöver flytta 10gb från d: till c:

tack

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ju boota datorn från något program, då spelar din windowsversion inte någon roll. Testa gratisprogrammet/opensource GParted (google!), finns en live-CD. Jag har bara bra erfarenheter av det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

jag laddar ner ISO och bränner på skiva och bootar ?
provar...

Permalänk
Medlem

gick bra o bota upp programmet men jag hittar inget merge alternativ. Vill du förklara hur man gör ?

Permalänk
Medlem

Kolla in detta progtam: EASEUS Partition Master 3.0 Home Edition
http://www.partition-tool.com/personal.htm

Permalänk
Medlem

tack.
provar...

Permalänk
Medlem

förstår mig inte på alla dessa program, vad kan man göra med dessa som man inte kan göra med enhetshanteraren ?
Jag vill kunna uttöka c:

Permalänk
Medlem

finns det inte partition magic som har stöd för 64-bitars windows ?

Permalänk
Medlem

hittade nu ett program som funkar
Acronis Disk Director Suite

funkar hur bra som hellst. ingen reboot behövs heller om man pillar på c:

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Det finns en "Ändra"-knapp som är bra att använda istället för att skapa nya inlägg som bumpar tråden.

För övrigt så klarar Gparted av det du skrev först, flytta över utrymme. Det gör man såklart genom att minska ner en partition, flytta om den andra och utöka den. Du sade inget alls om merge:a, vilket är att slå samman två olika partitioner och filsystemen. Vilket är en rätt tokig idé... Inte så man automatiskt och snyggt vet vad man t.ex. ska göra med namnkonflikter i ett sådant fall.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG