Catalyst 9.4 uppdaterar för överklockning

Permalänk
Melding Plague

Catalyst 9.4 uppdaterar för överklockning

En ny drivrutin till Radeon är redo på AMD:s webbplats. Catalyst 9.4 bjuder bland annat på en funktion för automatisk överklockning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara jag som fick "Service Unavailable - DNS failure" när jag klickade på länken?

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edholm
Bara jag som fick "Service Unavailable - DNS failure" när jag klickade på länken?

Vilken länk?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

Gäller den här för X1950 Pro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Gäller den här för X1950 Pro?

Det står ju så här
Den automatiska överklockningen fungerar endast på Radeon HD 4000-serien

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edholm

Samma sak för mig, kanske är serven överbelastad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Vilken länk?

Länken på sista ordet i nyheten, "webbplats"

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av multicore
Samma sak för mig, kanske är serven överbelastad?

Länken på sista ordet i nyheten, "webbplats"

Det fungerar här. Testa gå in på http://game.amd.com annars och klicka fram till drivrutiner.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Va mysigt med fix till aoc dx10. Blir o byta ikväll o se va den gör.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Undrar om dom fixat hårdvaruavkodningen än ? Särskilt för XP verkar den ha varit korrupt sedan 8.12, har jag för mig...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

autotune för att hitta frekvenser som funkar har väl funnits hela tiden? Iallafall har jag använt det ett par gånger.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det fungerar här. Testa gå in på http://game.amd.com annars och klicka fram till drivrutiner.

Varför inte bara gå in på http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Proffsmoddare

Works flawless. Hela skiten känns plötsligt väldigt fräscht. Undra om de har nått auto skit på som gör allt jämnare och skarpare?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Hmm den installerades och allt såg okej ut men efter en reboot så står det att jag fortfarande kör med catalyst 9.3 under 09.3 under information center i ccc????Skumt...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

En liten fråga. Hur gör ni när ni uppdaterar drivrutinen för grafikkortet? Avinstallerar ni den gamla först eller installerar ni den nya direkt? Det kommer ju nya drivrutiner regelbundet nu, vilket i och för sig är trevligt, men det är alltid så omständig installationsprocess när man varje gång ska försäkra sig om att alla gamla drivrutiner är borta till 100%.

Permalänk
Medlem

Tycker ni missade en viktig del av drivrutinen. Ni missade inte att skriva det men ni skrev inte att det var en viktig del av ändringarna. Jag tycker iaf att det är viktigt att denna drivrutin inte stödjer kort äldre än HD2000 serien.

Så nej Loxus drivrutinen funkar inte för X1950 Pro, de äldre korten får en separat drivrutin som kommer att ges ut var tredje månad elr något sådant.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Jag vågar då inte installera ny Catalyst såvida jag inte gör en ghost-image på hela windows installationen först.
Vill absolut inte behöva göra om allt jag fick göra för att få igång ljud över HDMI, rätt inställningar för TV'n, DXVA och inte minst avinstallationer/nedgradering av drivrutinerna. m.m. Känns egentligen trist eftersom jag tidigare aldrig varit feg för att installera nytt, men Ati har fått mig att ändra sig

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Tycker ni missade en viktig del av drivrutinen. Ni missade inte att skriva det men ni skrev inte att det var en viktig del av ändringarna. Jag tycker iaf att det är viktigt att denna drivrutin inte stödjer kort äldre än HD2000 serien.

Så nej Loxus drivrutinen funkar inte för X1950 Pro, de äldre korten får en separat drivrutin som kommer att ges ut var tredje månad elr något sådant.

Det rapportera vi om för en månad sedan:

http://www.sweclockers.com/nyhet/9062-amd_rensar_upp_i_cataly...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
En liten fråga. Hur gör ni när ni uppdaterar drivrutinen för grafikkortet? Avinstallerar ni den gamla först eller installerar ni den nya direkt? Det kommer ju nya drivrutiner regelbundet nu, vilket i och för sig är trevligt, men det är alltid så omständig installationsprocess när man varje gång ska försäkra sig om att alla gamla drivrutiner är borta till 100%.

Brukade förut: Avinstallera de gamla drivrutinerna ---> Starta om datorn ---> Installera de nya ---> starta om igen.

Men de senaste månaderna så brukar jag bara installera över direkt.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Någon som har testat den nya överklockningsverktyghet?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Installationprogrammet är (naturligtvis) gjort för att kunna uppdatera gamla drivrutiner och avinstallerar drivrutinerna innan de nya installeras... Just denna process har ju inte alltid fungerat smärtfritt genom tiderna, vilket gör att många har kvar den gamla vanan att avinstallera först, men jag vill minnas att det var mest problem med de gamla nvidia-detonator. Men idag så ska det inte vara några problem alls att uppdatera grafikkortsdrivarna direkt över.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Brukar bara byta upp mig när det kommer något som tilltalar mig. 9.4 kommer inte installeras

Och när jag updaterar så drar jag bara rutinen rakt över den gamla, fungerar det inte så gör jag det på det jobbiga sättet.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Någon som har testat den nya överklockningsverktyghet?

Jag testade det med mitt Gainward HD4850.
Auto tune ställde in det på core 740mhz och minne 2280mhz

Jag installerar alltid nya drivrutinen utan att ta bort gamla först, har aldrig varit något problem med det.

Permalänk
Medlem

Kul att höra slim. Ska testa och se vad den gör för ett 4870x2 kort

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1im

Jag installerar alltid nya drivrutinen utan att ta bort gamla först, har aldrig varit något problem med det.

Och original är?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad som är det nya med "Auto-tune" Det har väl funnits länge? Jag har catalyst 9.2 med Overdrive/Autotune..

Permalänk
Medlem

Tack för svaren Hotfuzz08, omega och P1nGviN (och alla andra som svarat eller tänker svara) Då kommer jag i fortsättningen installera direkt utan att först avinstallera de gamla drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Jag förstår inte vad som är det nya med "Auto-tune" Det har väl funnits länge? Jag har catalyst 9.2 med Overdrive/Autotune..

Det kommer upp en ny randig helskärm med AMD-logga nere till vänster medans man "autotunar", det har det inte gjort förut.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-6400c30 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D CH VIII Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super || Thinkpad P16s Gen 2 R7 7840U(Zen4) 32GB-6400 1TB 980Pro 780M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Det kommer upp en ny randig helskärm med AMD-logga nere till vänster medans man "autotunar", det har det inte gjort förut.

Wow.. så det var DET som var den nya "funktionen" egentligen. Tycker det låter som en uppdatering mest...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1im

Det var i mig ett rejäl överklockad! Själv kör jag 725/1155 med 9.3 nu ska jag testa 9.4

Till den som frågar om original klock så är den på 625/993

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 7800X3D| Moderkort: Asus B650 Prime-Plus| Minne: G.skill 32 GB DDR5@6400 MHz| GPU: MSI Radeon 7900XT| Chassi: Fractal Design North| SSD: Samsung 990 Pro 2TB| HDD: WD 1,5 TB + Hitachi 500GB| PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem

Tankar nu Hoppas på goda klockningsresultat även fast jag inte har någon speciell grafikkortskylare till mitt Sapphire 4870

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||