Permalänk
Medlem

Kan jag spela Region 1 DVD?

Jo hej. Det är så här att jag är mycket dålig på detta med Regioner och annat tjaffs när det gäller dvd film. Ett av mina intressen är Anime och jag funderar på att köpa USA Importerade Anime Filmer. Då undrar jag om min DVD Spelare jag köpte till min dator klarar av detta? Jag har letat och letat men hittar ingen information eller något annat som varit till hjälp så nu testar jag här på Sweclockers ifall det finns några duktiga människor på detta området.. Ska jag verkligen behöva köpa en helt ny dvd spelare för att kunna spela dessa?

Min DVD spelare är köpt på Komplett.se och den heter

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7203S

Mvh

//AirGear.

Permalänk

Du kan byta region 5 gånger. Efter det låser sig brännaren själv till den senast använda regionen. Finns dock regionsfri firmware till många enheter. Men spelar du sällan/aldrig region2-filmer så är det ju bara att tuta och köra.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Du kan byta region 5 gånger. Efter det låser sig brännaren själv till den senast använda regionen. Finns dock regionsfri firmware till många enheter. Men spelar du sällan/aldrig region2-filmer så är det ju bara att tuta och köra.

Ursäkta om jag är trög har aldrig hållt på med sånt här innan..

Men om jag går och köper en extra DVD på komplett och sätter i min dator och endast använder den för Region 1 och min nuvarande för Region 2 skulle det funka? Och hur vet jag om den spelare jag köper kan spela Region 1?

Och om du vet någon sida där det kan finnas firmware så vore jag tacksam om du kunde länka dit om det är tillåtet på forumet det vill säga

Tack så länge

//AirGear.

Permalänk
Medlem

Alla spelare fungerar med region 1 och 2, men låses efter 5 byten till sist använda region.

Att lägga in en RPC1 firmware är bara halvvägs.
Sen måste du kringå windows och DVD-mjukvara med
mjukvara för regionsbyte och för att RCE skyddade filmer som
känner av om RPC1 används skall kunna spelas.

Så vart det förr iaf.

http://liggydee.cdfreaks.com/

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
[B]Alla spelare fungerar med region 1 och 2, men låses efter 5 byten till sist använda region.

Då kan man ju lika gärna slänga ut några hundra på en helt ny spelare och sätta den under min nuvarande som man bara använder till Region 1?