Första anläggningen, synpunkter och tips!

Permalänk
Medlem

Första anläggningen, synpunkter och tips!

Hej,

Har tänkt att köpa mig min första ordentliga ljudanläggning då jag hamnat djupare i musikuppskattar-träsket : )

Det jag har tittat på och fastnat för hittills är NAD C355BEE som förstärkare, gillar NAD's ljud och lyssnar ofta på mer tung elektronisk musik. Till denna hade jag tänkt mig antingen B&W DM685, eller Dali Concept 6 - så småningsom.

Fick ett par gamla Beovox RL 2000 Passive Loudspeakers av en vän, så de är de jag först och främst tänkt driva den kommande tiden. De ska vara i bra skick och låta helt okej enligt min vän. Så egentligen vill jag höra era synpunkter på detta. NAD C355BEE låter väldigt fint, men jag är lite rädd att jag låser mig vid 2.1, skulle kunna komma i framtiden att bygga på till 5.1.

Vad tycker ni? Är lite småkär i C355BEE, men ni vet bättre än mig så är redo att ordna mig efter era tankar och synpunkter : )

Mvh,
Markus

Permalänk
Medlem

jag lyssnar med på elektroniskt låter wunderbar i min anläggning

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Ah jo har kollat på Canton också, lite dyrare än vad jag vill betala just nu : ) Någon annan med feedback?