Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Den första är en form av transportsäkring så att inte sprinten ska hoppa av i misstag.
Den andra är ju sprinten, den tar du bort när du ska kasta granaten.
Sista har ja fått lära mig heter "sked" som är tillför att den inte ska sprängas fören du har slängt (för att koka ska denna bort) och att minska risken att du sladar dig själv.

http://www.youtube.com/watch?v=LR0jTkx4w4I

Då om man dör när man dragit sprinten, borde den explodera oavsett om man dör efter man börjar kasta den. Man släpper ju granaten då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ni som inte är säkra på vad Battlefield går ut på eller hur det funkar (tittar på alla cod-spelare)
så kan kolla denna intervju med en gammal räv i BF serien som spelat sen första spelet.

Skrivet av Broken-arrow:

Då om man dör när man dragit sprinten, borde den explodera oavsett om man dör efter man börjar kasta den. Man släpper ju granaten då.

Jo har irriterat mig på dedär flera gånger att precis när ja kastar så dör ja och granaten äts upp av älvor.
Men att när man drar ut sprinten kan ja förstå varför dom tagit bort *host*Martyrdom*host*.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Har rensat 15 inlägg med diverse köpråd. I den här tråden håller vi oss till diskussioner kring spelet - inte hårdvaran som ska köra spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Har du sett min tråd om en inofficiell SweC-server? Jag har inga planer på något klanspel än så länge, men om spelet visar sig bli ett bra tävlingspel (inte troligt) så kan det hända att det blir tal om en klan. Självklart är du välkommen att starta hur många klaner du vill, men om du vill använda SweC i namnet så måste du fråga redaktionen om lov först!

Ok, jag hade i första hand tänkt mig en mer "casual" klan med lir på public servrar. Angående namnet så hade jag inte tänkt på att fråga redaktionen om lov så tack för upplysningen

Visa signatur

CPU: i5 4670K
GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II
RAM: 8 GB 1600Mhz
MOBO: MSI Z87-G45

Permalänk
Medlem

http://battlefieldo.com/battlelog-login-page-appears/

vet inte om det är någon trovärdig hemsida.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

http://battlefieldo.com/battlelog-login-page-appears/

vet inte om det är någon trovärdig hemsida.

Förmodligen bara photoshopad. Den ser exakt likadan ut som sidan för Alphan, förutom texten "Open Beta".

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

skicka en bit till posten i höganäs, ICA höganäsvägen 1 26354 höganäs! så mumsar jag gärna på den ^^

någon som vet om det kommer vara samma vapen i sp som mp? hatar om det är något totalyawesomebfg i SP och inte i MP ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem

Betan är redan färdig! Än en gång blir vi neddragna av konsolfolket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Betan är redan färdig! Än en gång blir vi neddragna av konsolfolket...

Tänkte precis posta.. förstår inte varför vi på PC ska behöva vänta på dessa stollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Betan är redan färdig! Än en gång blir vi neddragna av konsolfolket...

Om jag inte ser fel. Står det inte att dom ska testa i 3 veckor innan den släps på konsol?

Tycker dom ska ta bort konsolerna. Det bara skapar flaskhals ju:(

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Betan är redan färdig! Än en gång blir vi neddragna av konsolfolket...

Slutet av September då, ingen chock direkt Men jäkla tråkigt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Betan är redan färdig! Än en gång blir vi neddragna av konsolfolket...

facedesk.

Blir ju lite tjurig

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk

Jag vet att de (Sony och MS) har snabbat på processen när det är riktigt "viktiga" saker på väg. Så väntetiden behöver nog inte bli så lång.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem

För att se det från de ljusa sidan kan det ju inte vara mer än två veckor kvar innan betan kommer.

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Om jag inte ser fel. Står det inte att dom ska testa i 3 veckor innan den släps på konsol?

Tycker dom ska ta bort konsolerna. Det bara skapar flaskhals ju:(

BF3 är ju skilt utvecklad till PC.

(kanske t.o.m en PC port till konsol(kan nån svara på denna diftong?))

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Bra hitbox så blir detta magiskt. Bf2 är roligt men utan bra hitbox blir det svårt att tilltala mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Bra hitbox så blir detta magiskt. Bf2 är roligt men utan bra hitbox blir det svårt att tilltala mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Inget fel med hitboxen i bf2, du är inte möjligen cod skadad?

Permalänk

Jag tror jag läst om det nånstans men fick inget svar, kommer bf3 ha något motsvarande CoD hardcore mode. alltså där 1-2 skott dödar fienden osv... ?

Permalänk

Nån skrev att dom gillade bad company, är bf3 liknande bad company är det ju hemskt, bad company 2 var ju ett riktigt skitspel, fult och dumt... Bazooka o sniper rifle så var det bara att knalla igenom hela spelet...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Team Deathmatch är extremt upphetsande? Det är det enda jag saknade i BF, Team Deathmatch + Hardcore. Underbart :-D!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Säger lite som rockdemon, gillade verkligen inte spelkänslan i bc2 men jag verkligen älskar bf2. Hoppas hoppas att dom verkligen fått in det där lilla extra. Dock så tror jag att bf3 är överhypat och inte alls lika fantastiskt som alla tror:(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Säger lite som rockdemon, gillade verkligen inte spelkänslan i bc2 men jag verkligen älskar bf2. Hoppas hoppas att dom verkligen fått in det där lilla extra. Dock så tror jag att bf3 är överhypat och inte alls lika fantastiskt som alla tror:(

Skickades från m.sweclockers.com

Har du spelat Alfan?

Det lilla jag spelade av den fick mig hooked direkt.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

BF3 är ju skilt utvecklad till PC.

(kanske t.o.m en PC port till konsol(kan nån svara på denna diftong?))

Stämmer bra. Men stod i texten att dom ska testa i tre veckor innan betan kommer ut på konsol och dom vill väll släppa samtidigt på alla tre. Men kan ha tolkat det fel, är dålig på engelska och läste lite snabbt bara.

Men så här borde dom göra alla spel. För konsol "älskarna" kommer inte märka någon skillnad, som vi pc "älskare" gör. Inte vara sån, men gör dom en kass konsolport märker dom inte det lika tydligt, som en kass PC port (Så brukar det ibland gå åt skogen, dåliga kontroller, dålig grafik och buggit).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Än en gång, ni som provat testversionen (denna alfa , vad det nu är) av spelet, fanns det nån sorts hardcore mode?

Permalänk
Skrivet av sirk:

Har du spelat Alfan?

Det lilla jag spelade av den fick mig hooked direkt.

Nope det gjorde jag inte. Men jag sa "tror" Men har du spelat BF2? Var känslan lik på nåt sätt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rockdemon:

Än en gång, ni som provat testversionen (denna alfa , vad det nu är) av spelet, fanns det nån sorts hardcore mode?

Nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hardcore mode fanns med i screenshotsen av battlelog för betan, och fanns med i BC2, skulle inte tro det skippar den. För min del spelar jag bara hardcore i BC2, då jag gillar lite mer realism och speciellt gillar jag inte crosshairs, man har siktesringar och reddots av en anledning, inte att kunna springa runt som rambo med vapnet vid höften och vara pricksäker.

Sen tog det ett helt magg att döda någon i normal mode, så det är också en bidragande orskar.

Eftersom BF3 verkar gå på mer realism så vore det självmord om man inte har hardcore i spelet, eller att normal versionen är hardcore redan.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Inget fel med hitboxen i bf2, du är inte möjligen cod skadad?

Skojjar du nu eller är du seriös? BF2 var sjukt kul, men hitboxen var ju ganska värdelös... den var efter som fan, oavsett väldigt låg ping, om man hoppade och crouchade i luften tillexempel så stod hitboxen kvar som stående i typ 1 sekund innan den följde efter modellen ^^ så när detta hände och man siktade på någons huvud (någon som precis pronat) så siktade man på hitboxen för fötterna, hitboxarna var ju allt annat än bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockdemon:

Nån skrev att dom gillade bad company, är bf3 liknande bad company är det ju hemskt, bad company 2 var ju ett riktigt skitspel, fult och dumt... Bazooka o sniper rifle så var det bara att knalla igenom hela spelet...

Jo verkligen... Sluta spela på normal servers med klappträn å fuskare så är CG samt nästintill hela recon klassen den sämsta gruppen.
MEDIC/ASSAULT samt AT4/Minor/Enginner wpn (går spikrakt, dock relativt låg skada)
Recon har motion mines, dock väldigt få som använder dessa vettigt å bra (å mortar, men mest ivägen pga idioter som planterar dom fel)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.