Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Thermal camouflage.
Ska inte BF3 vara ett lite mer realistiskt spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Thermal camouflage.
Ska inte BF3 vara ett lite mer realistiskt spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan ju syfta på fordon, där finns det (och utvecklas just nu faktiskt) 'thermal camouflage'.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Thermal camouflage.
Ska inte BF3 vara ett lite mer realistiskt spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Så thermal ("IRV")-kamouflage är inte realistiskt? Finns ju massvis med lösningar på det; allt ifrån en "duk" över en prickskytt till att täcka stridsvagnar i ett platt ökenlandskap till att bygga stealthbombplan..

Permalänk
Medlem

http://io9.com/5837935/tank-uses-thermal-camouflage-to-transf...

kolla bara på den och inte på namnet

Citat:

The hi-tech camouflage uses hexagonal panels or pixels made of a material that can change temperature very quickly. About 1,000 pixel panels, each of which is 14cm across, are needed to cover a small tank.

The panels are driven by on-board thermal cameras that constantly image the ambient temperature of the tank's surroundings. This is projected on to the panels to make it harder to spot. The cameras can also work when the tank is moving.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

ja namnet förvirrade lite:) Men dom visar ju ingen mer verklighetsbaserad tank:( Om dom gör det så har dom ju bara den där svartvita kameran.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Visst, det kan vara lite väl "futuristiskt" av Dice att ha med det i spelet men det är inte helt utom räckhåll för framtidens teknik, och absolut inte omöjligt.

En reklamfilm som visar hur det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Visst, det kan vara lite väl "futuristiskt" av Dice att ha med det i spelet men det är inte helt utom räckhåll för framtidens teknik, och absolut inte omöjligt.

En reklamfilm som visar hur det fungerar.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6OjpBU...

Man kan ju med säkerhet dock säga att det kommer floppa, jag menar det finns ju inte i år2142

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Visst, det kan vara lite väl "futuristiskt" av Dice att ha med det i spelet

Har nog att göra med att man kan ha thermal vision och thermal camouflage ska fungera som en "countermeasure"

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Har blivit fäst som tusan vid BFBC2 nu efter ett års COD:ande.. men ja antar att risken att BF3 kommer vara mest fordonskrig och skit, finns det ingen mode då det är mindre fokus på massa jetplan å tanks och mer åt gun on gun ?? som det är nu i bc2 så får man ju strida mot de cirkulerande helisarna och då man väl fått ner en så har dom plantat och lagom till det så kommer det en ny då man skall defusa...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Utspelas inte spelet 2020 talet eller något sånt? Kanske därför det finns dessa "framtidsgrejer".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Utspelas inte spelet 2020 talet eller något sånt? Kanske därför det finns dessa "framtidsgrejer".

2014 om minnet inte sviker

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

2014 om minnet inte sviker

Jahaja. Ja, man vet ju aldrig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av brajonk:

Har blivit fäst som tusan vid BFBC2 nu efter ett års COD:ande.. men ja antar att risken att BF3 kommer vara mest fordonskrig och skit, finns det ingen mode då det är mindre fokus på massa jetplan å tanks och mer åt gun on gun ?? som det är nu i bc2 så får man ju strida mot de cirkulerande helisarna och då man väl fått ner en så har dom plantat och lagom till det så kommer det en ny då man skall defusa...

Finns flera modes med mindre fokus på fordon, tex team DM och squad DM.. sen kommer det även finnas infantry only servrar där fordonen helt enkelt är borttagna från de vanliga lägena.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Karl Magnus svarar på några frågor angående BF3, och även angående betan!
http://www.gamepur.com/news/5254-dice-answers-all-fan-questio...

SOON

Dold text

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Karl Magnus svarar på några frågor angående BF3, och även angående betan!
http://www.gamepur.com/news/5254-dice-answers-all-fan-questio...

SOON

Dold text

Trevlig läsning
Dock tycker jag att dom har sagt "soon" sen gamescom

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Trevlig läsning
Dock tycker jag att dom har sagt "soon" sen gamescom

Snart kommer Forza 4 också det sa ju inte direkt mycket ett par dagar, ett par veckor eller en månad...............

Permalänk
Medlem

En sak jag hatar i BC2, är att om man slänger en granat/kallar in en mortar-strike, för att sedan bli dödad direkt efteråt.
Då spelar det ingen roll om man skulle dödat ngn så gills det inte ändå, utan skadan bara försvinner.

Whyyyy?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

En sak jag hatar i BC2, är att om man slänger en granat/kallar in en mortar-strike, för att sedan bli dödad direkt efteråt.
Då spelar det ingen roll om man skulle dödat ngn så gills det inte ändå, utan skadan bara försvinner.

Whyyyy?

Det är samma sak med rpg/cg/c4 och det är en bugg som har existerat sedan BF2.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Det är samma sak med rpg/cg/c4 och det är en bugg som har existerat sedan BF2.

Sjukt irriterande är vad det är! Vrf fixar dom det inte? :s

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Sjukt irriterande är vad det är! Vrf fixar dom det inte? :s

Inkompetens? Nä faktiskt så har jag ingen aning men det är jävligt irriterande. I BC2 har jag nog åkt på alla möjliga buggar som man kan åka på, trodde aldrig att det skulle finnas så mycket buggar i ett spel :/ och med alla resurser och all tid man lagt ner på BF3 så hoppas jag verkligen att de fixar såna irritationsmoment.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeafBox:

Sjukt irriterande är vad det är! Vrf fixar dom det inte? :s

Skulle gissa att det är för att
1) fienden skjuter
2) du kastar
3) servern får in kommandon från klienterna och bestämmer "du blev skjuten innan du kastade".

och eftersom kast-animationen redan körts ser det skumt ut. fast det skulle se ännu skummare ut för fienden om killen han just dödat fiser iväg en granat med full kraft.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Skulle gissa att det är för att
1) fienden skjuter
2) du kastar
3) servern får in kommandon från klienterna och bestämmer "du blev skjuten innan du kastade".

och eftersom kast-animationen redan körts ser det skumt ut. fast det skulle se ännu skummare ut för fienden om killen han just dödat fiser iväg en granat med full kraft.

Nej men man kan kasta, låta granaten landa (alternativt låta mortar-striken börja bomba)
Och SEN dör man (Nu snackar vi 1-2sec efteråt)
Då tar explosioner ingen skada

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Nej men man kan kasta, låta granaten landa (alternativt låta mortar-striken börja bomba)
Och SEN dör man (Nu snackar vi 1-2sec efteråt)
Då tar explosioner ingen skada

Det där får dom ju se till att fixa. I COD får man ju till och med extra poäng för att döda någon efter man själv blivit dödad.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Nej men man kan kasta, låta granaten landa (alternativt låta mortar-striken börja bomba)
Och SEN dör man (Nu snackar vi 1-2sec efteråt)
Då tar explosioner ingen skada

Det är nog för att man inte ska kunna jihad:a allt för mycket, om du fukuserar på att bara spamma granater än att använda ditt vapen så gör du något som DICE inte vill att man ska göra.

Älskar hur det fungerar <3

Skrivet av slender:

Det där får dom ju se till att fixa. I COD får man ju till och med extra poäng för att döda någon efter man själv blivit dödad.

Ja men nu är inte detta CoD där man ger extra poäng till kidz som rushar in i 5pers för att släppa en granat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ja men nu är inte detta CoD där man ger extra poäng till kidz som rushar in i 5pers för att släppa en granat.

Haha, dagens sanning.

Jag tycker personligen att granater var sjukt OP i bf2.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Det är nog för att man inte ska kunna jihad:a allt för mycket, om du fukuserar på att bara spamma granater än att använda ditt vapen så gör du något som DICE inte vill att man ska göra.

Älskar hur det fungerar <3

Ja men nu är inte detta CoD där man ger extra poäng till kidz som rushar in i 5pers för att släppa en granat.

Tycker att du har en underlig inställning till en rätt allvarlig bugg. Dör man innan granaten exploderar gör den ingen skada.
Har man då kastat en välplacerad granat, och t.ex. blir skjuten av en wookie från 500m, precis innan det smäller, då får du inte dina rättmätiga kills.

Det handlar inte om en medveten feature, det är en bugg, och den borde fixas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Tycker att du har en underlig inställning till en rätt allvarlig bugg. Dör man innan granaten exploderar gör den ingen skada.
Har man då kastat en välplacerad granat, och t.ex. blir skjuten av en wookie från 500m, precis innan det smäller, då får du inte dina rättmätiga kills.

Det handlar inte om en medveten feature, det är en bugg, och den borde fixas.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår hur folk menar men det är en bra bugg, vill du att som sagt en person springer in i ditt hus och dödar 5pers bara för han vill få dom extra poängen?

Och BF har alltid varit "du får inga kills när du är död".

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Jag tycker personligen att granater var sjukt OP i bf2.

Ingen bristvara iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Förstår hur folk menar men det är en bra bugg, vill du att som sagt en person springer in i ditt hus och dödar 5pers bara för han vill få dom extra poängen?

Och BF har alltid varit "du får inga kills när du är död".

Hur ser det ut i verkligheten när man kastar granater? Jo, efter man dragit ur sprinten, så exploderar den efter några sek (oavsett var du har den). Sen om man skjuter iväg en raket och dör precis nä den ska träffa helikoptern, hur verkligt är det att den bara försvinner?

Kan nämna att i MW 2 funkar det dåligt. För när man drar upp granaten, har man ju dragit ur sprinten och om den inte exploderar oavsett hur man har armen är det overkligt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Förstår hur folk menar men det är en bra bugg, vill du att som sagt en person springer in i ditt hus och dödar 5pers bara för han vill få dom extra poängen?

Och BF har alltid varit "du får inga kills när du är död".

Om han har en granat "laddad" (dvs efter sprinten dragits ur i animationen) så tycker jag det ja.
Jag tycker också att om man tagit ur sprinten, men inte kastar, och sedan bytar vapen, så ska det smälla.

Snick-snack, i bf får man ofta poäng efter man dör, t.ex när man skjuter vanliga vapen och dör innan kulan når fram, får man ändå sin kill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5