Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Om man förbokar på Origin får man tillgång till betan 27:e ( nästa tisdag )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Haha, alltså tror ni överskattar kraven lite. BC2 som är byggt på frostbite motorn, är en konsollport och är allmänt buggigt går fint med ett 5850 på max inställningar med 50-60fps. ALDRIG att det kommer krävas 580 sli för att maxa BF3, det finns bara inte. Spelet bör vara bra optimerat till PC eftersom det är utvecklat för PC och därför inte kräva så mkt mer än BC2.

Du har inte tänkt på att detta är en extremt upphottad version av frostbite?
Edit: Klart det kommer kräva mer än bc2 när det är så mycket snyggare som det faktiskt är (har kört alphan och den var snyggare)

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Om man förbokar på Origin får man tillgång till betan 27:e ( nästa tisdag )

Yes.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggaaaa:

Haha, alltså tror ni överskattar kraven lite. BC2 som är byggt på frostbite motorn, är en konsollport och är allmänt buggigt går fint med ett 5850 på max inställningar med 50-60fps. ALDRIG att det kommer krävas 580 sli för att maxa BF3, det finns bara inte. Spelet bör vara bra optimerat till PC eftersom det är utvecklat för PC och därför inte kräva så mkt mer än BC2.

Tror du kommer ha fel. 580 i sli bör räcka för att maxa med bra fps. Med ett 580 kan du säkert maxa men inte med bra fps. Misstänker det blir som när man försökte maxa crysis med core 2 duo och 8800 gt. Det går, men spelbarheten sjunker väldigt mycket.

Skuggorna, röken och alla ljuseffekter kommer dra otroligt mycket prestanda ur datorn i max upplösning.
Det är priset vi får betala för att det är ett av världens snyggaste spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Om man förbokar på Origin får man tillgång till betan 27:e ( nästa tisdag )

Bara du förbokar innan 25:e September

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Vad brukar se bäst ut high och AA, eller ultra utan AA?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Vad brukar se bäst ut high och AA, eller ultra utan AA?

Beror ju helt på dig, vill du ha fler detaljer kör du ultra, vill du ha mjukare kanter i spelet har du mycket AA. Jag värdesätter detaljrikedom betydligt högre än AA iaf.

Tror också ett 580 kommer ha det tungt med bra fps...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Är det 100% man får tillgång till betan om man har Moh 2010 tier1 edition ? har EJ limited edition , sett att det skrivits olika , men ja har lagt till i origin klienten moh tier1 edition och hoppas man får en key

EDIT: nevermind skall beställa på origin ikvällst hehe 4e kopian blir det :):)

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Är det 100% man får tillgång till betan om man har Moh 2010 tier1 edition ? har EJ limited edition , sett att det skrivits olika , men ja har lagt till i origin klienten moh tier1 edition och hoppas man får en key

EDIT: nevermind skall beställa på origin ikvällst hehe 4e kopian blir det :):)

Jag har Tier 1, och har fått mail om att jag är garanterad en plats i den stängda betan Så, ja.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Fattar seriöst inte, i950 4ghz ,580 överklockat... Är liksom monsterdator (inom rimlig prisklass)..och aldrig haft problem med spel. Ska de nu komma ett spel som jag måste punga ut 4,5k till på ett grafikkort för att det ska flyta på bra...shiiit..

Känns inte kul..

Permalänk
Medlem

Ni som spelade alphan, skulle va intressant att höra vad ni tyckte om Operation Metro kartan. För stor? För liten? Bra layout? Placeringar, fordon?..osv...osv...

Måste nog sätta mig o överklocka mitt lilla 6870. :/

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk
Medlem

Måste bara inflika med hur otroligt besviken jag är på ea/dice, självklart inte ur ett större perspektiv men utifrån betan. De släpper betan EN dag innan "bäst för datumet", hypar fansen som bara den innan, men kommer inte med någonting nytt! Samma gamla operation Metro med rush mode, jag tycker att de MINST hade kunnat kasta med en caspian border conquest mode, som redan verkar vara fullt spelbar! Detta hemlighetsmakeri kallad marknadsförning börjar bara göra mig riktigt förbannad och irriterad än sugen på bf3. Hittills har det bara laddat upp stämningen och gjort en ännu mer sugen, men nu tycker jag bara att de är larviga...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Skrivet av Lineker:

Ni som spelade alphan, skulle va intressant att höra vad ni tyckte om Operation Metro kartan. För stor? För liten? Bra layout? Placeringar, fordon?..osv...osv...

Måste nog sätta mig o överklocka mitt lilla 6870. :/

I mitt tycke en rätt tråkig map men å andra sidan föredrar jag conquest framför Rush. I Alphan fanns bara ett fordon så kan inte riktigt komma med några synpunkter där, vet inte om det ska lägga till några.

Med tråkig menar jag för smal, fanns inte så mycket utrymme att röra sig på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag har Tier 1, och har fått mail om att jag är garanterad en plats i den stängda betan Så, ja.

När fick du mailet? Själv har jag Limited Edition från Origins men har inte fått något mail än. Kan väl vara så att det tar tid att skicka ut till en massa mail.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarevok:

När fick du mailet? Själv har jag Limited Edition från Origins men har inte fått något mail än. Kan väl vara så att det tar tid att skicka ut till en massa mail.

Jag fick mitt den 20:e Juli...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag fick mitt den 20:e Juli...

oO men antar att du hade MoH eller?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Haha, alltså tror ni överskattar kraven lite. BC2 som är byggt på frostbite motorn, är en konsollport och är allmänt buggigt går fint med ett 5850 på max inställningar med 50-60fps. ALDRIG att det kommer krävas 580 sli för att maxa BF3, det finns bara inte. Spelet bör vara bra optimerat till PC eftersom det är utvecklat för PC och därför inte kräva så mkt mer än BC2.

De har inte sagt att SLI 580 behövs för att maxa, de har sagt att då kommer det inte vara några som helst problem... och med tanke på att de är sponsrade av NVIDIA är det klart att de vill framhäva deras värstingmodell så mycket so möjligt, marknadsföring...

Permalänk

Alla mails angående Early Access betan skickas ut senare.

Skrivet av http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta:

YOU WILL RECEIVE AN EMAIL FROM US WITH INSTRUCTIONS ON YOUR EARLY ACCESS. THE CUTOFF DATE FOR RECEIVING EARLY ACCESS BY PRE-ORDERING ON ORIGIN IS SEPTEMBER 25TH.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Alla mails angående Early Access betan skickas ut den 25:e.

Jo jag läste det precis på sidan men de säger ju att sista dagen för att få tillgång till tidig beta är den 25e inte att de skickar ut mail då.

Edit: Hittade en post på Beta forumet

Citat:

Just contacted Origin, they said that the serial keys have not been produced yet. Since the beta comes out September 29th anyone who pre ordered the game has a 48 hr early access therefore our Battlefield 3 keys will be updated on September 27th. So keep a look out on that date and all should be good.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

I mitt tycke en rätt tråkig map men å andra sidan föredrar jag conquest framför Rush. I Alphan fanns bara ett fordon så kan inte riktigt komma med några synpunkter där, vet inte om det ska lägga till några.

Med tråkig menar jag för smal, fanns inte så mycket utrymme att röra sig på.

Håller med till 100%, därför är det som Dice/EA släppt idag extra tråkigt.
De har helt enkelt.
1. släppt betan (nästan) så sent som de kunde, endast en dags skillnad.
2. Inte kommit med något nytt över huvud taget. (Förutom många ändringar ingame från alfan.)

Jag tror att de gör sig själva en stor otjänst att bara släppa Operation Metro, eftersom att den kartan dels inte tilltalar de flesta hängivna bf2 spelarna, och dels för att det inte är conquest.

De har alltså inte tillfört något mervärde för oss konsumenter över huvud taget (syftar då endast på betan) och släppt betan så sent som möjligt , men alla på internet jublar som aldrig förr...

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineker:

Ni som spelade alphan, skulle va intressant att höra vad ni tyckte om Operation Metro kartan. För stor? För liten? Bra layout? Placeringar, fordon?..osv...osv...

Måste nog sätta mig o överklocka mitt lilla 6870. :/

Liten/Medel karta du befinner dig i en park först och rör dig vidare genom en tunnelbana och sist ut i City, Rush, intensiv action typ CS, en Tank kan bara användas i parken!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Skrivet av feesk:

Måste bara inflika med hur otroligt besviken jag är på ea/dice, självklart inte ur ett större perspektiv men utifrån betan. De släpper betan EN dag innan "bäst för datumet", hypar fansen som bara den innan, men kommer inte med någonting nytt! Samma gamla operation Metro med rush mode, jag tycker att de MINST hade kunnat kasta med en caspian border conquest mode, som redan verkar vara fullt spelbar! Detta hemlighetsmakeri kallad marknadsförning börjar bara göra mig riktigt förbannad och irriterad än sugen på bf3. Hittills har det bara laddat upp stämningen och gjort en ännu mer sugen, men nu tycker jag bara att de är larviga...

Skickades från m.sweclockers.com

DICE har knappast hypat betan. Det är folk på bland annat detta forum och många andra där det hypats jättemycket. Sen får ni sluta lipa över Métro banan. Väldigt få har spelat Alphan, kom ihåg det.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Kul att man inte kommer kunna maxa spelet... + att jag måste vänta tills nästa gen grafikkort för det känns sjukt ovärt att köpa ett GTX580 nu

Permalänk
Skrivet av Oggaaaa:

Haha, alltså tror ni överskattar kraven lite. BC2 som är byggt på frostbite motorn, är en konsollport och är allmänt buggigt går fint med ett 5850 på max inställningar med 50-60fps. ALDRIG att det kommer krävas 580 sli för att maxa BF3, det finns bara inte. Spelet bör vara bra optimerat till PC eftersom det är utvecklat för PC och därför inte kräva så mkt mer än BC2.

Verkar som att du underskattar dom

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/116140729864159232

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Någon som varit inne på denna sida?

Hade för mig att den låg nere? Eller är nedanstående fake?

http://www.battlefield3beta.com/

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

DICE har knappast hypat betan. Det är folk på bland annat detta forum och många andra där det hypats jättemycket. Sen får ni sluta lipa över Métro banan. Väldigt få har spelat Alphan, kom ihåg det.

Är ju bara bra i så fall, för Metro gör inget bra för BF3.
Ni kommer förstå hur det är att spela samma gamla skit bana 5dagar i rad och TRÖTTNA!

Väldigt få vet hur Alhan fungerade så sluta gnälla Beta boys, Alpha is moving out!

Permalänk
Medlem

När han säger det menar han troligtvis med 3 skärmar 3D och laggfritt. Dessutom överdriven AA som drar ner fpsen. Jag tror man kan få väldigt bra grafik med ett GTX 580 eller liknande. Jag frågade för övrigt Repi om hur bra crossfire/sli funkar och då sa han att det funkar väldigt bra, vilket jag även tror.

TL;DR GTX 580 eller motsvarande prestanda kommer klara BF3 bra!

Edit: Såg nu ett inlägg om OM och måste bara påpeka att jag tyckte att det var en väldigt rolig bana som blev fartfylld nere i tunnelbanorna och mycket tillgänglig till lagarbete med suppresive fire. På öppna delen i början var lagarbete med tanken extremt viktigt för att klara den delen.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem

Har beställt bf3 på orgin nu, men vad behöver jag göra för att få beta nyckeln? är registrerad på EA och orgin, behöver jag göra nåt mer? eller skickar dom ut nån nyckel, om dom inte gör vart vänder jag mig?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Skrivet av add9400:

Fattar seriöst inte, i950 4ghz ,580 överklockat... Är liksom monsterdator (inom rimlig prisklass)..och aldrig haft problem med spel. Ska de nu komma ett spel som jag måste punga ut 4,5k till på ett grafikkort för att det ska flyta på bra...shiiit..

Känns inte kul..

Snälla whina inte över det. När vi äntligen får ett spel för pc så ska folk klaga på att de kräver mycket!
Vem har tvingat dig att gibba på Ultra? Låter som om man måste köra på ultra, men nej spelet ser fortfarande grymt bra ut i medium om du jämför med andra spel. Klart de ska va värt att ha en Extreme high end PC

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Det finns en anledning till varför dom som kör samma karta både i Alpha och BETA. Jisses, tänk till nu grabbar. Sluta med erat egoistiska tänkande.

PERFORMANCE mina vänner, anledningen till alphan var la främst för att kolla hur servrarna klarade trycket. Mellan Alphan och BETAn så måste dom ha arbetat på ett gäng buggar, prestanda fixar osv.

Det är lite som att jämföra FPSen på Arica Harbor och sedan fråga polarn vilken FPS han har om han kollar upp i himlen på Valparaiso.

EDIT:

Jag verkligen älskar att läsa X sidor i denna tråd då nära på det mesta är whine på egentligen INGET. Vakna upp för i helvete. BETAn är främst för DICE's skull, både det att locka kunder och kolla hur spelet fungerar innan realese. Först sitter ni och klagar över hur jobbiga DICE är, dom är så långsamma, ger ingen information, gör buggiga spel osv osv. Nu sitter ni och klagar på en karta. EN KARTA.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14