Telenor (Option iCON 225) + Windows 7

Permalänk
Medlem

Telenor (Option iCON 225) + Windows 7

Är det någon som fått denna kombination att fungera?

Installation av modem/drivrutiner samt programvara går bra men när man skall koppla upp sig fastnar den på "Connecting...".

Har testat att köra programvaran som admin och i både Win XP/Vista kompabilitetsläge.

Även testat att ta ner Options egen programvara men får samma fel med den.

Fler saker att testa tas tacksamt emot.

Permalänk

Provat Vista drivers antar jag?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

I och med att den inte finns några för windows 7 så är det dom som ligger på modemet som jag provat.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, testat med en helvetes massa drivers... Detta som ska vara så smidigt;) Funkar utan problem när man ansluter via mobil istället, så det måste ju vara drivrutinerna.

Om någon har nån aning, återkom ASAP!

Permalänk
Medlem

Uhm ok...Dom hade inte aktiverat tvillingkortet. Det konstiga var att jag talade med dom innan, och då borde dom set att det inte aktiverades.

Så dubbelkolla att det är aktiverat:)

Man skäms..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N | N
Uhm ok...Dom hade inte aktiverat tvillingkortet. Det konstiga var att jag talade med dom innan, och då borde dom set att det inte aktiverades.

Så dubbelkolla att det är aktiverat:)

Man skäms..

Okej, har du fått det att fungera alltså? Vilken version av Windows 7 testade du på? Berätta gärna hur du gjorde och vilka drivers du använda till slut.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade windows 7 från Beta 7057 till RC 7100 och tog ner en äldre version av globetrotter (2.3.0.630) och nu fungerar det!