Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

rip swebits:(

+1

Sjukt samhälle att vi ska jaga efter fildelare med högaffel och fackla högsta prio när det finns större problem här i världen..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

+1

Sjukt samhälle att vi ska jaga efter fildelare med högaffel och fackla högsta prio när det finns större problem här i världen..

Tycker jag också är förjävligt. Det här med fildelning är ju bara att skivföretagen inte får sina pengar. Medans det händer så är det mord, våldtäkter och annat hemskt som pågår. Men att jaga fildelare är tamigfan viktigare enligt dom som styr och ställer...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Vi killar är ju lika mycket i behov utav plagg, kläder som vad tjejerna är. Så det finns därför ingen som hellst anledning till som det är i dag. Men så har det alltid varit. Funnits 4-5 sidor för oss killar, för att sen finnas 30-35 sidor för tjejer. Så det är väl inte undra på att man kan känna sig påsidosatt.

Nej vi är inte i lika stort behov av kläder, då vi har dessa för att hålla inne/ute värme, skydda kroppen emot olika skador samt att passa in i de sociala normerna. (alltså följa klädkoderna)
I allmänhet (tonårsgrabbar borträknat) så bryr vi oss inte så mycket vad andra personer av det samma kön har på sig, såvida det nu inte är uppseendeväckande.

Kvinnor däremot bryr sig inte bara på vad de har på sig, utan även andra. Är man en kvinna i ett "hönshus", så gäller det att vara observant på hur man klär sig, för bryter man emot något så finns det stor risk att dessa börjar i prata skit om henne.

Annars ger olika klädstilar vissa intryck, jag förstår mig dock inte på härmapa intrycket som många har, någon har vissa skor (t.ex. converse all star) och då ska en jävla massa ha exakt likadana för att alla andra har det.
Var är fantasin? Signalen de sänder ut till mig är då knappast positiv. (syftar såklart inte enbart på skorna utan om de är sådan med alla kläder)

Nå vi män spenderar i allmänhet mindre pengar på ett stort klädutbud, då finns det såklart mindre mening att skicka ut en massa reklam till denna grupp. -Pengamässigt spenderar säkerligen yngre män en hel del, men det finns då knappast någon mening med att t.ex. köpa flera exemplar av liknande sorters skor. Utan vi köper t.ex ett par ecco-skor och så har vi dojor som vi använder typ varje dag.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Tycker jag också är förjävligt. Det här med fildelning är ju bara att skivföretagen inte får sina pengar. Medans det händer så är det mord, våldtäkter och annat hemskt som pågår. Men att jaga fildelare är tamigfan viktigare enligt dom som styr och ställer...

Om dom nu hade jagat nån liten stackare hade jag delat din tanke, men det var en som höll swebits igång så det var helt rätt gjort av dem.
Väljer man den vägen så vet man vad man tar för risker å.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Nej vi är inte i lika stort behov av kläder, då vi har dessa för att hålla inne/ute värme, skydda kroppen emot olika skador samt att passa in i de sociala normerna. (alltså följa klädkoderna)
I allmänhet (tonårsgrabbar borträknat) så bryr vi oss inte så mycket vad andra personer av det samma kön har på sig, såvida det nu inte är uppseendeväckande.

Kvinnor däremot bryr sig inte bara på vad de har på sig, utan även andra. Är det en kvinna i ett "hönshus", så gäller det att vara observant på hur man klär sig, för bryter man emot något så finns det stor risk att dessa börjar i prata skit om henne.

Annars ger olika klädstilar vissa intryck, jag förstår mig dock inte på härmapa intrycket som många har, någon har vissa skor (t.ex. converse all star) och då ska en jävla massa ha exakt likadana för att alla andra har det.
Var är fantasin? Signalen de sänder ut till mig är då knappast positiv. (syftar såklart inte enbart på skorna utan om de är sådan med alla kläder)

Nå vi män spenderar i allmänhet mindre pengar på ett stort klädutbud, då finns det såklart mindre mening att skicka ut en massa reklam till denna grupp. -Pengamässigt spenderar säkerligen yngre män en hel del, men det finns då knappast någon mening med att t.ex. köpa flera exemplar av liknande sorters skor.
Utan vi köper t.ex ett par ecco-skor och så har vi dojor som vi använder typ varje dag.

Det där tror du väl själv inte på hoppas jag ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Det där tror du väl själv inte på hoppas jag ?

Jodå.
Man ska dock skilja på män och småpojkar, alltså lägg ribban på 30år och en stor anledning till att män över denna ålder köper dyra kläder handlar om att passa in i de sociala normerna och ge ett intryck utåt. Annars skiter vi fullständigt vad vi har på oss.
-Vad jag baserar detta på, ja att det i varuhus m.m finns en jädra massa kvinnokläder, men väldigt få butiker för män. Det som går hem åt män är ofta billiga kläder som man kan köpa utan att ens behöva testa dem, snabbt och undan ska det gå.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jodå.
Man ska dock skilja på män och småpojkar, alltså lägg ribban på 30år och en stor anledning till att män över denna ålder köper dyra kläder handlar om att passa in i de sociala normerna och ge ett intryck utåt. Annars skiter vi fullständigt vad vi har på oss.

Så du menar att bara för att man kommer upp i åldern, så försvinner intresset för mode och kläder ? Det är ju lika som att säga att bara för att man passerar 40 så lär man gilla gammeldans.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Chipsetfläkten i min dator har sagt upp sig...... FAN vad den låter!
Det som väger upp det skulle väl vara att jag norpade ett trådlöst n-kort från msi hos inet för bara 79kr tidigare i dag
Jag kan ju tillägga att fläkten som gett upp sitter på ett kort från msi... Ironiskt

På tal om mode, nu för tiden verkar ju över hälften av alla "män" vara closet fags, så nog finns det intresse för mode hos män alltid.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Så du menar att bara för att man kommer upp i åldern, så försvinner intresset för mode och kläder ? Det är ju lika som att säga att bara för att man passerar 40 så lär man gilla gammeldans.

Med åldern försvinner och tillkommer nya intressen, detta är lite individuellt.
Personer runt 20år med nya jobb vill ofta göra ett gott intryck utåt.

Nå män i runt 30år har ofta häcken full och kläder införskaffas för att följa de sociala normerna. Detta innebär dock inte att vissa män kan ha klädintresset kvar, precis som män fortfarande kan spela datorspel m.m.
Iaf mitt påstående är att män i över 30års åldern har mindre intresse att ha en jädra massa olika kläder som kvinnor. Och det är bara se runt på stan och inse att klädbutiker för män finns mycket mindre än för kvinnor.
Visst finns det dyra kläder för män, vilket många känner mer meningsfullt än att köpa 10st billiga istället.
Som skor, köp ett par 4000kr dojor, istället för 10st 400kr som man varierar med olika dagar.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Med åldern försvinner och tillkommer nya intressen, detta är lite individuellt.
Personer runt 20år med nya jobb vill ofta göra ett gott intryck utåt.

Nå män i runt 30år har ofta häcken full och kläder införskaffas för att följa de sociala normerna. Detta innebär dock inte att vissa män kan ha klädintresset kvar, precis som män fortfarande kan spela datorspel m.m.
Iaf mitt påstående är att män i över 30års åldern har mindre intresse att ha en jädra massa olika kläder som kvinnor. Och det är bara se runt på stan och inse att klädbutiker för män finns mycket mindre än för kvinnor.
Visst finns det dyra kläder för män, vilket många känner mer meningsfullt än att köpa 10st billiga istället.
Som skor, köp ett par 4000kr dojor, istället för 10st 400kr som man varierar med olika dagar.

Men bara för det så finns det inga belägg att dra all över med en och samma kam. Finns dom män,killar som gillar kläder och mode, fast man har passerat 30, hur fantastiskt det än kan låta.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Men bara för det så finns det inga belägg att dra all över med en och samma kam. Finns dom män,killar som gillar kläder och mode, fast man har passerat 30, hur fantastiskt det än kan låta.

Du missförstår mig, jag påstår inte att män inte kan ha klädintresse, jag påstår att vi har mindre klädintresse än det kvinnliga könet och att kvinnokläder därför marknadsförs mer. Likaså finns det en skillnad i hur vi handlar kläder.

Sedan angående kläder som mode, så är det inte mer meningslöst än något annat. (hela livet är ju meningslöst i sig själv) Så om man trivs med sin hobby, så är det rätt hobby för en.

Det enda jag tycker är lite dumt med klädmode är rena härmapor som ska ha exakt samma kläder som någon annan.
*edit*
Kan länka till en Statistiska Centralbyrån undersökning som visar att kvinnor spenderar mer på kläder än män.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/man-koper-sprit-kvinnor-...

Och vad jag har upplevt så har vi män inte lika stort behov att ha en jädra massa kläder, däremot kan vi köpa exklusiva plagg om vi har råd. (dessa kan ge en bra social status)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Du missförstår mig, jag påstår inte att män inte kan ha klädintresse, jag påstår att vi har mindre klädintresse än det kvinnliga könet och att kvinnokläder därför marknadsförs mer. Likaså finns det en skillnad i hur vi handlar kläder.

Sedan angående kläder som mode, så är det inte mer meningslöst än något annat. (hela livet är ju meningslöst i sig själv) Så om man trivs med sin hobby, så är det rätt hobby för en.

Det enda jag tycker är lite dumt med klädmode är rena härmapor som ska ha exakt samma kläder som någon annan.

Ja, ingen vågar riktigt gå sin egen väg. Utan man vill se ut som alla andra. Men det är väl där som modet kommer in i bilden.

Är själv en person som bryr mig blanka fan i vad mode är och heter. Jag är min egen persolighet.
Men bara för det så kan man klä sig snyggt, utan att följa något som man promt vill kalla för mode.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Ja, ingen vågar riktigt gå sin egen väg. Utan man vill se ut som alla andra. Men det är väl där som modet kommer in i bilden.

Är själv en person som bryr mig blanka fan i vad mode är och heter. Jag är min egen persolighet.
Men bara för det så kan man klä sig snyggt, utan att följa något som man promt vill kalla för mode.

haha har å kommer aldrig sätta mig i samma kläder som tusen andra.
90-talet mode me slitna jeans, he hade ja redan så jag var före modet
Olja, hål ,frätskada, skrövel etc "you name it, i got it" 90% av garderoben är kläder som matchar min personlighet å resterande 10% för å se "fin" ut

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Bää anmäl tidningarna/företagen för diskriminering.. Killar kanske med hade shoppat kläder i större utsträckning om det var lika många sidor om det

Swebit's tråkigt att den försvann även om jag knappt vet vad det var frö sida. Fast känns som att fildelning idag är värre än mycket annat

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fan att man inte har pengar... JME DATA säljer 2tb extern disk för 699 ;S

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Vilket lyckorus... efter att ha tagit civilingenjörsexamen i slutet av Januari har jag gått arbetslös. Ingen längre tid jag vet, men det har ändå tagit på psyket..

Har åkt till Göteborg 2ggr för att gå på intervju till ett jobb i Oslo.. har även gått på 2 intervjuer här nere i Lund för jobb i trakten. Fick idag reda på att de ville anställa mig i Lund. Ringde norrmännen och sa att de hade 24h på sig att bestämma sig då jag hellre ville ha den tjänsten.
Fick precis besked att jag fick den.. Projektingenjör i Oslo HERE I COME!

Grattis!

Visa signatur
Permalänk

Lackade ur på någon CS nörd på swec nyss...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Riskzon på min altan nu. Tänker inte gå ut dit, knappt med hjälm på.
Tidigare idag så hade pappa hört att två snörasskydd från hustaket ramlat ner på altantaket.
Och när jag stod i duschen för kanske en timme sedan hörde jag hur det brakade till. Sedan vid middagen så hörde jag och mamma hur det small till rejält. Vi går och kollar och ser att det lyser upp ur ett hål i taket. Ungefär som luckan på Lost såg det ut som.

Aja, då har man jobb att se fram emot. Fixa hålet i taket på något vänster och sedan sätta fast rasskydden bättre, för nu sitter dom inte direkt bra ju...

Sett från föräldrarnas sovrum. Dålig bild men svårt att få till bättre med mobilkameran i mörkret. Det är alltså altantaket man ser där.

Här ser man hålet från brorsans sovrum. Jag och farsan skottade taket så gott som gick för någon månad sedan. Och närmast huset ligger det ingen snö för hustaket går ut en liten bit.

Så ser det ut från altandörren. Notera hur bra snön har träffat, precis mellan reglarna...

Här har vi den skyldige. Kan tillägga att det kom ett lass till precis när jag stängt altandörren. Ungefär precis där brukar jag ställa ned vedlådorna då jag hämtar in ved.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Börjar bli rätt så less på det här. Jag biter snett hela tiden. Biter mig själv i allt för ofta i kinden. Undrar om det är hög tid att besöka en tandläkare för att få det kontrollerat.

Men frågan är väl vad man kan göra åt saken ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Börjar bli rätt så less på det här. Jag biter snett hela tiden. Biter mig själv i allt för ofta i kinden. Undrar om det är hög tid att besöka en tandläkare för att få det kontrollerat.

Men frågan är väl vad man kan göra åt saken ?

Känner igen det där.
Biter mig ofta i kinden och insidan av läppen. Ont som fan gör det, man svär och det blöder ^^. Har bildats små "utbuktningar" där jag brukar bita som man råkar bita i ännu oftare hehe. Aldrig funderat på om man kan åtgärda det faktiskt. Men om du känner att du har problem med det kanske tandläkare kan hjälpa om tänderna sitter i en konstig vinkel eller liknande?

För egen del har det väl varit en seg dag med lite halvslappt pluggande. Snart kommer polarens farsa på besök (Bor med kompisar) och han ska tydligen bjuda på middag så det blir trevligt hoppas jag :). Annars är jag förbannad (som alltid) på min mage som fucking aldrig slutar krångla. Vill kunna äta mer mat än jävla bebisportioner utan att må illa och spy...

Permalänk

Nehe... ringde på en till bil idag... va fan!!?? ska man aldrig få vara först på någon bil eller.. suck! troligen såld redan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Besikta bilen i morn... Hurrr, lite pirrigt med mitt "racing-avgas" och hemmaknåpade vevhusventilation xD

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Besikta bilen i morn... Hurrr, lite pirrigt med mitt "racing-avgas" och hemmaknåpade vevhusventilation xD

Uff jag vill verkligen inte besiktiga min bil igen... Förra gången hade jag gränsvärdena på avgas... En värre kam sabbar snabbt värdena Var till och med en bra bit över tillåtna värden men han skrev ner de för att jag hade fått stå en stund och vänta så bilen var 'kall' enligt han. sen att han gillade min polering gjorde nog mycket frågade mig flera gånger vad för medel jag hade kört med.. haha..

Fast sån tur har man nog inte igen. suck.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Uff jag vill verkligen inte besiktiga min bil igen... Förra gången hade jag gränsvärdena på avgas... En värre kam sabbar snabbt värdena Var till och med en bra bit över tillåtna värden men han skrev ner de för att jag hade fått stå en stund och vänta så bilen var 'kall' enligt han. sen att han gillade min polering gjorde nog mycket frågade mig flera gånger vad för medel jag hade kört med.. haha..

Fast sån tur har man nog inte igen. suck.

Tycker att det verkar som om att de brukar vara schysta på lite äldre bilar just för att de är äldre när avgasvärdena ligger lite högt. De gjorde samma sak på min förra 740. Verkar de hyffsade i övrigt så kan de nog vara lite schysta^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Skadar inte å va glad heller
Ska boka bes för en 745 16V som jag nyligt lagt tid till å fixa, sen blir de blocket me den

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Tycker att det verkar som om att de brukar vara schysta på lite äldre bilar just för att de är äldre när avgasvärdena ligger lite högt. De gjorde samma sak på min förra 740. Verkar de hyffsade i övrigt så kan de nog vara lite schysta^^

Skrivet av Bloopy:

Skadar inte å va glad heller
Ska boka bes för en 745 16V som jag nyligt lagt tid till å fixa, sen blir de blocket me den

Visst så har jag alltid haft min bra i ordning så (ligger nog en bild i bildtråden på en röd 740) och tvättad och glad när man varit där så. Sen att jag körde igenom den när de var rätt kallt kan väl ha bidragit lite.

Fast på äldre bilar vet de lite var de ska kolla efter fel med så endel saker kanske de struntar i att kolla på för de vet att det inte är någon fara.

Rätt skoj att 740 och V70 ?? drar nästan exakt samma CO2-utsläpp iofs skiljer de la runt en 80hk kanske.. men att säga att de är miljöbovar är nog rätt så fel. Det på en 25-30 år gammal teknik.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Beställde från CDON i tisdags, skickades onsdag kväll. Inet har skämt bort mig! D;

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Skrivet av muffyn:

Beställde från CDON i tisdags, skickades onsdag kväll. Inet har skämt bort mig! D;

Beställde en MacBook Pro från Apple.se 28 februari, skickades 2 mars, kommer hit 15 mars. Inet måste ha skämt bort mig rejält

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av Alexandberg:

Beställde en MacBook Pro från Apple.se 28 februari, skickades 2 mars, kommer hit 15 mars. Inet måste ha skämt bort mig rejält

Hehe ja, man tycker ju allt tar lång tid efter att ha handlat på Inet under en period. Blir alltid lika glad när man beställer nåt och det är framme redan nästa dag :).

Sur:
Magen jävlades mer än vanligt och jag spydde i natt :(. Så jävla trött på skiten. Vill veta vad det är.
Ska se om jag lyckas få i mig lite frukost snart så man orkar dra till gymmet. Kan inte låta magen stoppa mig.

Permalänk

Bilen gick igenom med 2 anmärkningar!

Brusten högra framfjäder (Precis nere i skålen, det såg likadant ut för ett år sen)
Rost stomme sidobalk båda sidor. Trösklarna har ett pytteuns rost på sig som jag ska fixa inom kort

Bakbromsen tog ojämnt först, men när han försökt några gånger så släppte det. Det är med stor sannolikhet pga. min ecodriving.
Finfina avgasvärden, 30% etanol i tankan är aldrig fel

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″