Permalänk
Robot

Tripplehead2go

Intel Q6600 @ 3,6Ghz
4Gb Corsair PC8500
150 Gb Raptor + 1Tb Sata2
Radeon 4890HD

Matrox Tripplehead2go adapter + 3x 23,6" skärmar.

Värre spelupplevelse går aldrig att få ! så jäkla tufft o köra flyg/bilspel !

Ps. Ska ta bättre bilder, bilderna tagna med mobilkamera.

Besök albumet: Tripplehead2go av Hammarslag

Permalänk
Medlem

najs

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem

Hur känns det att spela detta med ett hd4890?

med tanke på vilken otrolig upplösning du spelar i känns det nästan som om det skulle krävas med hårdvara?

testa dra igång 3 wow samtidigt och gå och levla dig själv, borde varit nice!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

bara ett HD4890?

Två lite billigare och klocka skiten ur dem eller 2 x 4890 istället ?

Sjuk upplösning och najs som fan!.

Permalänk
Medlem

Ännu en Trippelhead! börjar bli något av en trend här på SweC ; )
Riktigt najs, vad betalade du för allt?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

lolar åt wow i den upplösningen:D

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Ännu en Trippelhead! börjar bli något av en trend här på SweC ; )
Riktigt najs, vad betalade du för allt?

Hmm 8500kr ca, köpte ifrån komplett.se skärmarna var billiga 1800kr st bara, rätt slimmade och fina skärmar faktiskt, ska ta lite bättre bilder senare.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
Hur känns det att spela detta med ett hd4890?

med tanke på vilken otrolig upplösning du spelar i känns det nästan som om det skulle krävas med hårdvara?

testa dra igång 3 wow samtidigt och gå och levla dig själv, borde varit nice!

Fast eftersom detta är "1" skärm så som dator fattar det, så funkar det inte att göra som du menar, det skulle gå om man hade 3 olika grafikkort och skipppa tripplehead adaptern

Det skumma är att jag har nästan samma FPS som innan, hade förväntat mig sjukt laggande med det kortet, men eftersom tripplehead´en lurar datorn att det är en ända stor skärm så drar det inte mycket kraft.

Det är sjukt ovant o spela med detta, är som att sätta sig vid en dator för första gången typ
Man är ju van att titta med ögonen åt sidorna på en vanlig skärm, nu måste man vrida huvudet för att se ordentligt.
Men fan så skoj bilspel är, klar fördel och kunna se "rakt fram" i skarpa kurvor nåt som man normalt inte kan se med en skärm, så det ger ett övertag samt i flyg simulatorer så ser man verkligen mycket, tex i BF2, man ser mycket mer än normalt så det ger ju ett övertag.
Eller som i CSS, du kan vakta lången samtidigt som du ser ner i CT spawn

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Ännu en Trippelhead! börjar bli något av en trend här på SweC ; )
Riktigt najs, vad betalade du för allt?

Visst var det robbaz som starta den ?

Nice iaf ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
bara ett HD4890?

Två lite billigare och klocka skiten ur dem eller 2 x 4890 istället ?

Sjuk upplösning och najs som fan!.

Jag hade 2st 4890 innan, men skickade tillbaka ett till komplett då jag inte behövde det just då, nu när man spelar i högre upplösningar så skulle det nog inte skada med ett till för att få riktigt bra flyg.
Fast det flyter bra nu förvånande, och jag är rätt petig när det gäller fps o lagg.

Som sagt det är jävligt ovanligt o spela, wow måste ja fixa nåt ja vad heter det, custom grej så man själv kan placera vart man vill ha alla bars o det för nu hamnar iconen på en själv längst bort uppe i hörnet på vänstra skärmen, och alla bars i längst till höger, förutom mitten den är där den ska

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Visst var det robbaz som starta den ?

Nice iaf ^^

Ja jag kollade på hans tråd och youtubade lite om det hela sen vart jag såld o beställde, o jävligt tufft är det.

Nu har jag "flashat" om Trippleheaden så man kan ha lite högre upplösningar 5000x1080 nåt...

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Ett "night shot" taget med en ruskigt dålig digitalkamera
Problemet med svarta grejer är att dammet syns ta mig fasen direkt!
och jag passade ändå på och torka av bordet innan skärmarna åkte upp.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Nice! Funderar åt det hållet men jag har inte plats för det.

Citat:

Fast eftersom detta är "1" skärm så som dator fattar det, så funkar det inte att göra som du menar, det skulle gå om man hade 3 olika grafikkort och skipppa tripplehead adaptern

Går det inte att starta WoW windowed då? Då borde det ju gå?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

runktrasan på hyllan ger mig knas vibbar, men det måste vara väldigt fräckt det också^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
runktrasan på hyllan ger mig knas vibbar, men det måste vara väldigt fräckt det också^^

HAHA! ^^
Jag såg det jag med. Inte en utan TVÅ pappersrullar och något som liknar
en tub glidmedel ^^

Hur som have, Trippelhead = en våt dröm

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Vill också ha

Ser rätt så bra ut tycker jag. Kan du filma när du kör något spel så man får se hur det ser ut tro ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
HAHA! ^^
Jag såg det jag med. Inte en utan TVÅ pappersrullar och något som liknar
en tub glidmedel ^^

Hur som have, Trippelhead = en våt dröm

HAHA ja jag såg att det ser lite misstänktsamt ut, men rullarna stod på bordet innan för hundjäveln brukar sno dom från toaletten o bära ut dom så har snott tillbaka dom, bara att ja inte lagt in dom på toan igen.

Och den handkrämen är väl inte rek att smörja in genitalierna med, handkräm för spruckna hårt arbetande händer

Nu börjar jag få fart på trippleheadet o är jävligt nöjd ! massa schyssta inställningar som fick ordning på lite "problem"

Tex att när man dubbelklickar på ett explorer fönster så förstorar den upp över alla 3 skärmar, detta är nu ändrat så när man dubbelklickar så förstoras den bara upp på mittenskärmen, blir lite jobbigt annars.

Kan verkligen rekomendera detta åt alla, och förstod inte vad folk snacka om native körde det innan på 24" single och det var skarpt o fint, men nu är det suverän bild i 5040x1050 i upplösning !

Håller på med breezel management, som ställer in bilden då den blir lite snevriden åt sidorna i bilspel tex, den kompenserar den snea bilden så det blir jämn o fin bild

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Visst var det robbaz som starta den ?

Nice iaf ^^

Det var de nog ja!
Men det finns en kille till som har en Trippelhead som jag letar efter, ingen som råkar ha den bokmärkt va?

Är det någon som vet om det går att ha två olika bakgrundsbilder på olika skärmar, fast till samma dator då.

*hahahahahaha* Jag missade runkehyllan men nu så fick jag ett odentligt garv.
Aaaahhh *DND, Sufrin for prOn*

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

fyfan va tufft asså!! är lite vill ha faktor på det asså!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Nice! Funderar åt det hållet men jag har inte plats för det.

Går det inte att starta WoW windowed då? Då borde det ju gå?

Det har du rätt i, det borde gå utmärkt ! tänkte inte på det.
Behöver 3 konton dock väl, har bara ett

FrooK Film kommer ! ska bara hämta kärringen ifrån jobbet, hon slutar strax så får hon filma när ja kör lite bilspel.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Snor hunden dina dassrullar? Väldressrad hund som torkar sig.... ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Det var de nog ja!
Men det finns en kille till som har en Trippelhead som jag letar efter, ingen som råkar ha den bokmärkt va?

Är det någon som vet om det går att ha två olika bakgrundsbilder på olika skärmar, fast till samma dator då.

*hahahahahaha* Jag missade runkehyllan men nu så fick jag ett odentligt garv.
Aaaahhh *DND, Sufrin for prOn*

http://www.sweclockers.com/album/?id=4187 ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Snor hunden dina dassrullar? Väldressrad hund som torkar sig.... ; )

hehe hon snor dem ifrån hyllan inne på toan o kutar iväg med dom och biter sönder dom i småbitar, skitskoj o städa upp.

Ps. om ni skulle se min brud så skulle ni förstå att jag inte behöver hantralla (så ofta, eller spexa till med handcremé)

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Tjusigt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Visst var det robbaz som starta den ?

Nice iaf ^^

Säkert

Men triplehead2go är underbart.

Detta blir helt klart en 10 poängare haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Säkert

Men triplehead2go är underbart.

Detta blir helt klart en 10 poängare haha

Hehe var nog mycket pga av dig jag skaffa den, visste inte ens att det fanns innan så tackar

VIP klub snart då haha.
Äh fyfan tur att det är flera år sen man lanade och man är till åren, orka släpa med 3 skärmar + burk.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Grattis till triplehead2go! Jag körde det själv med 3 24tums samsung skärmar men kan inget annat säga än att jag inte gillade det. Störde mig på kanterna, jag testade även med linser så de syntes mindre men icke. Sålde min sista skärm utav 3st till medlem här på swec. Så nu sitter man på en ny 32tums istället och njuter. Men jag hoppas triplehead2go ger dig det du behöver och en massa timmar trevligt spelande.

Nästa skärm för mig blir nog denna. http://www.youtube.com/watch?v=Ptxt9U3KYKw

Justa ja 10p från mig

Permalänk
Avstängd

Baah, måste... skaffa... T2G!!

Visa signatur

Orkar inte med folk som inte kan hålla en konversation på vuxennivå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkMx1000
Grattis till triplehead2go! Jag körde det själv med 3 24tums samsung skärmar men kan inget annat säga än att jag inte gillade det. Störde mig på kanterna, jag testade även med linser så de syntes mindre men icke. Sålde min sista skärm utav 3st till medlem här på swec. Så nu sitter man på en ny 32tums istället och njuter. Men jag hoppas triplehead2go ger dig det du behöver och en massa timmar trevligt spelande.

Nästa skärm för mig blir nog denna. http://www.youtube.com/watch?v=Ptxt9U3KYKw

Justa ja 10p från mig

Den skärmen var cool ! säkert löjligt dyr dock ?
Hmm stör mig inte av kanterna, dock är det lite mycket information att hålla reda på samt ovanan att man faktiskt måste vrida på huvudet för att se, lär ta ett tag o träna in
Tackar!

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar