Permalänk
Inet
Skrivet av Aan:

Halloj!

Kommer Inet få in NZXT HALE90 650W inom snar framtid?

Hälsningar A

Kommer i lager i nästa vecka igen!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej

Jag vill bara tacka för en sanslöst bra service.
Beställde ett chassi hos er idag vid 11:30, 11:45 får jag besked om att ordern packas. 14:00 får jag kollinummer, 16:09 är paketet sorterat i Göteborg.

Samtidigt får man snabba svar och toppservice av Mikael via mail. Så på en skala av 1-10 får ni 11 fulla ölglas:-)

TACK!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Tja! Kan ni göra något åt priset på Thermalright Silver Arrow Multiple Heatpipe Cooler? Cirka 100kr som skiljer mellan er och era största konkurrenter.

Sen letade jag också efter lim, för att limma fast kylflänsarna på grafikkortet. Har för mig att jag sett det förut men hittar de inte längre. Gjorde en sökning på "lim" men inget dök upp. Någon som kan peka mig i rätt riktning?

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/5321165/arctic-silver-thermal-adh...
Billigt som fan men fungerar bra.

https://www.inet.se/kategori/717/varmeledande-tejp
Något billigare än det övre men vet inte alls om det fungerar bra heller inte.
Kan ju vara så dåligt att kylflänsarna faller av vid första uppvärmningen har helt enkelt ingen aning alls.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Det objektivet är rätt stort så ja det stämmer nog.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Har hemsidans bilder försvunnit?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av Kare:

Har hemsidans bilder försvunnit?

Verkar som det.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

Hej Inet. För länge sedan frågade ja om ni skulle göra en app (android, ios) för eran sajt lr om det blir en mobilsida. Undrar hur det går om detta?

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Entusiast

Jag vill bara meddela om hur fantastiskt bra Inet är!

Jag beställde ett nätaggregat från er för ett tag sen och det kom på mindre än 24h till mig och jag brukar alltid få försenade leveranser så jag kommer definitivt att köpa från er varje gång om priset är bra!
Servicen har jag inte behövt använda än men den verkar jättebra med och ni har bra guider på hemsidan!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Har hemsidans bilder försvunnit?

Skrivet av Calle.Lid:

Verkar som det.

Funkar här.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Har ni en mejladress som hanterar nyköp? Har hittat en dator men vill fråga er om den passar mina krav. Jag skickade iväg ett mejl till info@inet.se på måfå.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6909657/phanteks-ph-tc14pe-bla

Finns det utrymme för prissänkning?
Dustinhome har den för 590 utan kampanj ser det ut som.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/6901046/silverstone-temjin-tj08b-...

https://www.inet.se/produkt/6308768/be-quiet-cpu-cooler-darkr...

Någon info när ni får in produkterna? Kylaren kanske knappt kommit ut på marknaden ännu?

MVH

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Hade planer på att ni skulle få snickra ihop en dator till mig, men nu ser jag att en del i mitt planerade bygge har utgått.
http://www.inet.se/produkt/5409131/sunix-pci-express-kort-med...
Behöver en 34 med Pci-e (så usb fungerar inte)
Har hittat lite alternativ, ex. http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(SX-175)/index.as... eller http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(SX-123A)/index.a...
Är det något ni kan ta in alt. fixa motsvarande ersättare till den produkt som utgått?

Har ni även möjlighet att ta in produkter från tillverkare ni har andra produkter ifrån?
Phobya tänker jag närmst på.

Permalänk
Medlem

Hej!

Återkommer med nästan samma fråga som tidigare, nu när Asus har lanserat deras Transformer pad TF300T i USA, har ni något datum på när det kommer till er? Och vet du om det kommer gå att förhandsboka Asus transformer TF300T/700 infinty hos er eller avaktar ni till närmare release?

MVH

EDIT: Såg att det redan går att boka pad TF300T Som jag förstår det ingår inte tangentbords dockan med TF300T utan du måste köpa till den till ett sammanlagt pris på 5280kr?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Hej
Jag lämnade in mitt nätaggregat hos er för reparation men i över en veckas tid har det stått "väntar på reservdel/Utbytesenhet" och undrar bara ungefär hur lång tid det tar att få hem reservdelen? Nätagget är av märket silverstone strider.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk

Servicen är riktigt bra!
Köpte en "lista" och jag glömde en sak skickade ett email till order@inet.se och fick svar imorse och han lade till det och sickade= Grymt

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.AwsuM:

Hej Inet !

Jag köpte datordelar från er drygt 8 månader sedan, och efter jag satt ihop datorn så kunde den stängas av helt plötsligt och ibland inte ens starta när man tryckte på start-knappen. Jag öppnade datorn och kollade om allting satt i och det gjorde det förutom att 24-PIN kontakten till Moderkortet hade lossnat lite lätt så jag fick trycka till den och sedan startade datorn. Detta problem uppkommer då och då, och jag får återigen öppna datorn och trycka till kontakten.

Jag har ett Asus P8P67 PRO REV B3 och ett XFX Core Edition 650W

Nu vet jag inte om du har fixat problemet. Men jag tänkte säga att jag har en liknande problem. Dock får jag endast problemet efter transport av datorn och de fixade jag genom att ge sladden lite mer utrymme (var väldigt spänt). Har klarat sig tills nu allafall

Men jag är också intresserad över vad Inet sa till dig angående problemet, ifall de uppkommer igen för mig!

Permalänk
Medlem

Lite besviken på er hemsida nu som inte visar alla produkter och lyckades förvirra mig och nu orsakar mig extrakostnader och väntetid i onödan.

Väljer man Z77 chipset på er hemsida syns inte alla moderkort med Z77 chipsets så då jag i all brådska trodde att jag beställde ett ASRock Z77 EXTREME4 så råkade jag istället beställa ett ASRock Z77 Pro4 vilket jag nu kommer behöva skicka tillbaks och jag lär troligtvis inte få mitt nya moderkort innan helgen heller.
Borde läst bättre men fortfarande dåligt att er hemsida inte visar alla era produkter när man väljer att sortera för att hitta en specifik produkt.

Sidenote: Vill inte att det bara ska vara rant även om det verkar som det då jag är lite frustrerad över min egen blindhet nu också.

Spoiler på länken för att det är så lång.

Permalänk
Inet
Skrivet av Shamzin:

Hej

Jag vill bara tacka för en sanslöst bra service.
Beställde ett chassi hos er idag vid 11:30, 11:45 får jag besked om att ordern packas. 14:00 får jag kollinummer, 16:09 är paketet sorterat i Göteborg.

Samtidigt får man snabba svar och toppservice av Mikael via mail. Så på en skala av 1-10 får ni 11 fulla ölglas:-)

TACK!

Vi tackar och bockar! Ska även hälsa Mikael!

Skrivet av Tommybellan:

Tja! Kan ni göra något åt priset på Thermalright Silver Arrow Multiple Heatpipe Cooler? Cirka 100kr som skiljer mellan er och era största konkurrenter.

Sen letade jag också efter lim, för att limma fast kylflänsarna på grafikkortet. Har för mig att jag sett det förut men hittar de inte längre. Gjorde en sökning på "lim" men inget dök upp. Någon som kan peka mig i rätt riktning?

Skrivet av grizzly666:

https://www.inet.se/produkt/5321165/arctic-silver-thermal-adh...
Billigt som fan men fungerar bra.

https://www.inet.se/kategori/717/varmeledande-tejp
Något billigare än det övre men vet inte alls om det fungerar bra heller inte.
Kan ju vara så dåligt att kylflänsarna faller av vid första uppvärmningen har helt enkelt ingen aning alls.

Som grizzly tipsade om så har vi lim från Arctic Silver.

Inköpsavdelningen är meddelad och ska se över om det går att göra något på priset på kylaren.

Skrivet av Marcusk:

Inköpsavdelningen är meddelad och väntar på svar! Återkommer till dig när vi vet mer.

Skrivet av AnnoyingIB:

Det stämmer!

Eller snarare 15,7kg om man ska vara petig

Skrivet av Crapmind:

Hej Inet. För länge sedan frågade ja om ni skulle göra en app (android, ios) för eran sajt lr om det blir en mobilsida. Undrar hur det går om detta?

Det ligger fortfarande på vår lista över planerade projekt och inget som vi har glömt av. Vi har dock andra större projekt igång som har fått ta prioritet och därför som det dragit ut på tiden.

Det vi vet är att det inte kommer bli någon form av app utan vi kommer att köra på en mobilanpassad hemsida. När det kan tänkas bli klart är tyvärr för tidigt att svara på men som sagt, vi har inte glömt av det och det ligger med i vår todolista!

Skrivet av Sisyfos:

Jag vill bara meddela om hur fantastiskt bra Inet är!

Jag beställde ett nätaggregat från er för ett tag sen och det kom på mindre än 24h till mig och jag brukar alltid få försenade leveranser så jag kommer definitivt att köpa från er varje gång om priset är bra!
Servicen har jag inte behövt använda än men den verkar jättebra med och ni har bra guider på hemsidan!

Kul att du är nöjd! Vårt mål är att inom kort utöka med fler guider, artiklar och information på hemsidan!

Skrivet av Bobn:

Har ni en mejladress som hanterar nyköp? Har hittat en dator men vill fråga er om den passar mina krav. Jag skickade iväg ett mejl till info@inet.se på måfå.

info@inet.se går utmärkt! Det går till vår kundtjänst som kommer hjälpa dig med dina frågor!

Skrivet av Konichiwa:

http://www.inet.se/produkt/6909657/phanteks-ph-tc14pe-bla

Finns det utrymme för prissänkning?
Dustinhome har den för 590 utan kampanj ser det ut som.

Det ser ut att vara ett kampanjpris och tyvärr inget som vi har möjlighet att matcha i dagsläget.

Skrivet av Fixoon:

Stämmer bra - ska vara fixat nu!

Skrivet av Ninotramp:

https://www.inet.se/produkt/6901046/silverstone-temjin-tj08b-...

https://www.inet.se/produkt/6308768/be-quiet-cpu-cooler-darkr...

Någon info när ni får in produkterna? Kylaren kanske knappt kommit ut på marknaden ännu?

MVH

Preliminärt i mitten på nästa månad som det ser ut nu!

Skrivet av Blk:

Hade planer på att ni skulle få snickra ihop en dator till mig, men nu ser jag att en del i mitt planerade bygge har utgått.
http://www.inet.se/produkt/5409131/sunix-pci-express-kort-med...
Behöver en 34 med Pci-e (så usb fungerar inte)
Har hittat lite alternativ, ex. http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(SX-175)/index.as... eller http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(SX-123A)/index.a...
Är det något ni kan ta in alt. fixa motsvarande ersättare till den produkt som utgått?

Har ni även möjlighet att ta in produkter från tillverkare ni har andra produkter ifrån?
Phobya tänker jag närmst på.

Vi kommer med största sannolikhet kunna specialbeställa från deltaco åt dig - kontakta kundtjänst på 031 65 27 00 eller info@inet.se för att få pris och leveranstid!

Skrivet av Zcorc:

Hej!

Återkommer med nästan samma fråga som tidigare, nu när Asus har lanserat deras Transformer pad TF300T i USA, har ni något datum på när det kommer till er? Och vet du om det kommer gå att förhandsboka Asus transformer TF300T/700 infinty hos er eller avaktar ni till närmare release?

MVH

EDIT: Såg att det redan går att boka pad TF300T Som jag förstår det ingår inte tangentbords dockan med TF300T utan du måste köpa till den till ett sammanlagt pris på 5280kr?

Det stämmer bra, tangentbordsdockan ingår inte i ordinarie pris på 3790kr.

Skrivet av Kare:

Har hemsidans bilder försvunnit?

Skrivet av BooliBoo:

Hej
Jag lämnade in mitt nätaggregat hos er för reparation men i över en veckas tid har det stått "väntar på reservdel/Utbytesenhet" och undrar bara ungefär hur lång tid det tar att få hem reservdelen? Nätagget är av märket silverstone strider.

Svårt att svara på då det beror på vilken produkt det är. Kontakta oss på info@inet.se eller 031 65 27 00 så kan vi kolla upp leveranstid åt dig!

Skrivet av Gainsgoblin:

Lite besviken på er hemsida nu som inte visar alla produkter och lyckades förvirra mig och nu orsakar mig extrakostnader och väntetid i onödan.

Väljer man Z77 chipset på er hemsida syns inte alla moderkort med Z77 chipsets så då jag i all brådska trodde att jag beställde ett ASRock Z77 EXTREME4 så råkade jag istället beställa ett ASRock Z77 Pro4 vilket jag nu kommer behöva skicka tillbaks och jag lär troligtvis inte få mitt nya moderkort innan helgen heller.
Borde läst bättre men fortfarande dåligt att er hemsida inte visar alla era produkter när man väljer att sortera för att hitta en specifik produkt.

Sidenote: Vill inte att det bara ska vara rant även om det verkar som det då jag är lite frustrerad över min egen blindhet nu också.

Spoiler på länken för att det är så lång.

Tråkigt att det blir fel för dig - anledningen till att den inte kommer upp i listan när man sorterar är för att Extreme4-kortet ännu inte har fått några specifikationer. Ska meddela inköpsavdelningen som kommer åtgärda detta inom kort.

Filtret är dynamiskt och baserar sig på specifikationerna och tyvärr är det inget som vi på något enkelt sätt fixa förutom att helt enkelt bli snabbare på att lägga upp specifikationerna.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att ta in Asus GTX 680 DCII OC/TOP?

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni inte har lagt upp ASUS GTX 680 DC II OC och ASUS GTX 680 DC II OC TOP korten i eran lista?

För jag mejlade er för någon veckan sedan och undrade när ni skulle få in korten, ni sa runt början på maj.

Kanske dax att lägga ut så man kan beställa korten?

MVH

Permalänk
Inet
Skrivet av Marcusk:

Kommer upp på hemsidan inom närmsta dagarna!

Skrivet av sirnicke:

Har ni några planer på att ta in Asus GTX 680 DCII OC/TOP?

Skrivet av FearKill:

Hur kommer det sig att ni inte har lagt upp ASUS GTX 680 DC II OC och ASUS GTX 680 DC II OC TOP korten i eran lista?

För jag mejlade er för någon veckan sedan och undrade när ni skulle få in korten, ni sa runt början på maj.

Kanske dax att lägga ut så man kan beställa korten?

MVH

Det kommer att komma upp på hemsidan inom kort - när första korten kommer att komma i lager har vi dessvärre ingen information om i dagsläget.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Taurus Extreme GTX 560Ti i5 2500K

Tjena, såg i veckan att er Taurus Extrem var nedsatt från 9.999 till 8.999, hur länge kommer det vara så? Är på väg att slå till men saknar lite, lite grann, hoppas på att erbjudandet står kvar

Permalänk
Inet
Skrivet av lalasken:

Tjena, såg i veckan att er Taurus Extrem var nedsatt från 9.999 till 8.999, hur länge kommer det vara så? Är på väg att slå till men saknar lite, lite grann, hoppas på att erbjudandet står kvar

Priset kommer gälla månaden ut eller så långt lagret räcker!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

om jag tappar kvittot kan ni ändå byta produkten? batch etiketten borde vara bunden till något, samt Serie numret? Och hur kommer det sig att vissa inet kvitton jag haft så försvinner texten borde finnas något som säger att man skall ha text som består. och vill säga att Sisjöns inet är den bästa inom servicen osv, han med slickat hår en en underbar person, men hon lite äldre tjejen blir man tusan rädd för. Plus vad kommer 3770 kosta när den kommer ut ? I7an menar jag då. HEHEHE massor frågor jag vill ha svar på Finns det reklam saker man kan få förresten? är besatt av typ dator märkes saker, skicka PM helst ang sista frågan PS Ni rockar fett

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeteraneN:

om jag tappar kvittot kan ni ändå byta produkten? batch etiketten borde vara bunden till något, samt Serie numret? Och hur kommer det sig att vissa inet kvitton jag haft så försvinner texten borde finnas något som säger att man skall ha text som består. och vill säga att Sisjöns inet är den bästa inom servicen osv, han med slickat hår en en underbar person, men hon lite äldre tjejen blir man tusan rädd för. Plus vad kommer 3770 kosta när den kommer ut ? I7an menar jag då. HEHEHE massor frågor jag vill ha svar på Finns det reklam saker man kan få förresten? är besatt av typ dator märkes saker, skicka PM helst ang sista frågan PS Ni rockar fett

Dela gärna upp texten i stycken då man tröttnar efter två rader.

Om du köpt via nätet, så kan man logga in och skriva ut nytt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |