Hemsida i ett fönster?

Permalänk

Hemsida i ett fönster?

Tjena!

Rubriken kanske låter lite kryptisk men vad jag menar är att jag letar ett program som låter mig ha ett fönster med endast en hemsida (som man ställer in vilken). Alltså utan verktygsrad eller adressrad what so ever. Har för mig att jag sett det innan men minns inte vad det heter.

Tack på förhand!

Visa signatur

sdkghjdkghkj

Permalänk
Medlem

F11 ger dig ett fönster utan menyer, men det kanske inte är precis det du är ute efter?

Kiosk mode kanske det du letar efter.

Citat:

Opera's Kiosk Mode

Opera can be run in kiosk mode, which is a mode mainly suited for information stands. Such stands are typically found in libraries, airports, bank offices, or shopping malls. The information stand will run a browser that lets the user browse for the necessary information, but denies access to the computer and browser settings. After a period of inactivity, the browser should reset and return to a specified home page.

Läs mer http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
F11 ger dig ett fönster utan menyer, men det kanske inte är precis det du är ute efter?

Kiosk mode kanske det du letar efter.

Läs mer http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/

Inte direkt... Jag använder Opera som webbläsare också så jag vet inte. Men jag är 100% säker att det fanns något sådant litet program som jag beskrev...

Visa signatur

sdkghjdkghkj

Permalänk
Medlem

Jag tror han syftar på popuprutor som brukar ta bort menyrad och adressfältet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Jag tror han syftar på popuprutor som brukar ta bort menyrad och adressfältet.

Nej. Det blir en ikon på skrivbordet. När man klickar på ikonen så öppnas hemsidan i ett fönster med BARA titelraden och skrollen. Inget annat.

Visa signatur

sdkghjdkghkj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Jag tror han syftar på popuprutor som brukar ta bort menyrad och adressfältet.

Bara sådär appropå; hur gör man för att öppna en länk eller liknande i ett sådant fönster? Alltså låst adressfält och inga knappar whatsoever. Alltid undrat.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Du kanske är ute efter Mozilla Prism ?

Det skapar en "stand-alone" browser med en speciell "URL" som anges när man skapar "Prismat" i prism.

Vid skapandet av denna post tänkte jag bifoga en länk men servern vid Mozilla Labs svarade inte.

men gör du en googling så kommer rakt på det.

sök "Mozilla Prism"

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Du kanske är ute efter Mozilla Prism ?

Det skapar en "stand-alone" browser med en speciell "URL" som anges när man skapar "Prismat" i prism.

Vid skapandet av denna post tänkte jag bifoga en länk men servern vid Mozilla Labs svarade inte.

men gör du en googling så kommer rakt på det.

sök "Mozilla Prism"

Exakt vad jag letade! Tack så hemskt mycket!:)

Visa signatur

sdkghjdkghkj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenskesnubben
Exakt vad jag letade! Tack så hemskt mycket!:)

Trevligt att man kan hjälpa till

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.