störa ut mobil telefoner?

Permalänk
Medlem

störa ut mobil telefoner?

Tjenare allesammans.

jag är otroligt trött på detta SMSande så jag undrar om någon av er här kan hjälpa mig med att blockera telefon signaler...(nu snackar vi bara 5x5 meter i räckvidd)

hoppas att någon har några ider.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Skaffa ngt som ger ut en mindre emp:D

Permalänk
Avstängd

Har för mig aftonbladet/www.mobil.se skrev om ett dylika program men hittade inte artikeln. Du kanske har bättre tur.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

de har väll sådant på sjukhus, frågan är väll om du som privatperson har laglig rätt att använda sådana saker.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Skulle vara najs. Kompisarna brukar spamma en då dom har gratis-sms. Sjukt störande, hjälper inte att stänga av mobilen heller.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
de har väll sådant på sjukhus, frågan är väll om du som privatperson har laglig rätt att använda sådana saker.

Det har man absolut inte:

http://www.pts.se/sv/Radio/Utrustning/Forbud-mot-storsandare/

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

Vore ganska kontraproduktivt. Störsändarna fungerar väl helt enkelt så att dom överröstar mobiltelefonmasterna, och för att göra det måste man sända på samma frekvens, och det är ju starka signaler på dom frekvenserna man vill undvika på sjukhus.

Permalänk
Medlem

ja jag vet inte, det jag vet säkert är att om man har en mobil o den får sms eller ringer, även på ljudlös, så gåre ett larm, i alla fall äre vad som sker på akuten på sjukhuset i uppsala

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Här har du en portabel signalstörare *bort* som verkar fungera bra
Finns andra modeller på *bort* också.
Tänk på att de är illegala.

Permalänk
Medlem

Även om du använder en sådan OLAGLIG sak så kommer du ändå få alla SMS när störningen försvinner. Ett bättre tips är nog att skaffa nytt nummer och nya kompisar.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Eller en telefon som inte klarar av att ta emot SMS.

Jag råder OP att skaffa en Doro pensionärs lur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Eller en telefon som inte klarar av att ta emot SMS.

Jag råder OP att skaffa en Doro pensionärs lur.

Vad jag vet så klarar den att ta emot SMS...?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Även om du använder en sådan OLAGLIG sak så kommer du ändå få alla SMS när störningen försvinner. Ett bättre tips är nog att skaffa nytt nummer och nya kompisar.

Om han bara vill blocka alla andras telefoner då det är störande att de sitter och sms.ar så funkar det väl utmärkt

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Som sagt bra olagligt, haf för mig att jag läste tillstånd kostade typ 50-250k. Det var något företag eller skola som villa ha det för några år sedan.

Men det ska bara vara att köpa på *bort*, glöm inte *bort*.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom vi har konstaterat att utrustningen är olaglig utan specialtillstånd, låser jag tråden. Vidare har jag gett anmärkningar till Josasp och ALEXtheGreat för brott mot § 8 i reglerna.

*tråd låst*

Permalänk
Hedersmedlem

Vid närmare eftertanke var det en dålig idé att låsa den här tråden. Jag har blivit uppmärksammad på att det finns olika lagliga metoder för att undvika mobiltäckning, exempelvis särskild färg och särskilda tapeter. Vilken typ av utrymme är det som du vill slippa mobiltäckning i?

*tråd öppnad*

Observera dock att det inte är ok att diskutera störsändare.

Permalänk

Apropå speciell färg så finns det att läsa om här:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8279549.stm

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Om nu frågeställaren är allvarlig så finns det givetvis lösningar på "problemet". Kruxet är att han då får leva i en bubbla och inte komma ut då sms lagras tills mobilen återfår täckning (har för mig att det är en vecka).

Byt nummer och kompisar är mitt råd, det blir betydligt enklare.

Faradaybur är en annan variant, finns små som du kan lägga mobilen i.

Permalänk
Avstängd

Har en ritning, men "tyvärr" stör det även fartkameror på vägarna då dessa "spanar" med radar..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Vid närmare eftertanke var det en dålig idé att låsa den här tråden. Jag har blivit uppmärksammad på att det finns olika lagliga metoder för att undvika mobiltäckning, exempelvis särskild färg och särskilda tapeter. Vilken typ av utrymme är det som du vill slippa mobiltäckning i?

*tråd öppnad*

Observera dock att det inte är ok att diskutera störsändare.

jag vill slippa mobiltäckning i ett enskilt rumm på ca 5x5 meter...ingenting som kan eller ska användas i större utsträckning.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Har en ritning, men "tyvärr" stör det även fartkameror på vägarna då dessa "spanar" med radar..

De spanar med laser.

Och du nämner inte ens vad du har en ritning över. En vägg? Då kanske den kan störa en fartkamera, bara att placera den framför kameran innan man kör förbi i 190km/h.

Permalänk
Inaktiv

Man skulle inte kunna bygga en liten bur som man lägger telefonen i när man inte vill att den ska ha någon mottagning?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett troligen ironiskt inlägg som lätt kunde misstolkas.