Permalänk
Medlem

två ljudkort?

Tja! Jag vet man inte får kors-starta en tråd men denna texten är från Hardforum, orkar bara inte berätta allt på svenska.... Hoppas någon kan hjälpa!

Hi guys

I guess this is a software-query. I have 2 soundcards - one for my music (Abit Airpace) (Soundcard #2) and the internal soundcard in my laptop.

Simple query here....(and yes, I've searched google) can you set Firefox to always output sound from soundcard #1 ?, Perhaps an add-on are able to?

And for those who wonder, yes you can output 2 different sources to two different speakers, thats really no problem. The problem is when I start my Abit Airpace, it will automatically set the "wireless soundcard" as the default. Witch is fine really,.but if i want to check a youtube movie I need to go into sound options and set my Internal laptop soundcard as default (Yes, the Mp3's still play since Winamp (Abit) was first started

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag tror dessvärre inte detta tillägget finns för Firefox. Det är ganska ovanligt att man kör två ljudkort där bestämelsen för vilket man använder ligger i en webbläsare.

Däremot borde det finnas applikationer där ute som kan hantera två ljudkort och byter dessa mellan Hot Keys. Detta antar jag skulle underlätta för dig att enkelt klicka på valfriga tangenter när du surfar för att byta till det andra ljudkortet.

Har dessvärre inget namn på tungan för någon sådan applikation men som alltid, Google.com

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Hi all, thanks for you're reply

I found this tool which works great, it can "monitor" firefox.exe and change sound output. Otherwise it can use hotkeys which is fine for me.
http://www.vistaaudiochanger.com

Visa signatur

Baaahh