Permalänk
Medlem

barnprogram quiz

ska slå ihop en quiz med temat barnprogram. har knåpat ihop några men behöver lite fler frågor och det står ganska så still i huvudet nu
undrar om man kan få lite tips från några härifrån

listan på de barnprogram vi tänkte ta quiz på

Dr.Kosmos
Bumbibjörnarna
Teletubbies
Björnes Magasin
Pokémon
Kenny Starfighter
Mysteriet på greveholm
He-man
Spiderman (tecknat)
Tom o Jerry
Nalle Puh
Disneydax/tajm
Batman (tecknat)
Molly Mus
Pingu
Barbapappa
Mumin
Simpu*nåt*fötter
Skrotnisse - Bild på Göran Brännare
Bamse
Tintin

Permalänk
Medlem

kollady mycket på X-men, Superman, Spiderman, Power Rangers, Gozilla, Flinstones och DBZ samt många av de filmer du nämnde när jag var barn

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

kan nog inget annat än själv instämma på dem du nämnde, bortsett från dbz och godzilla...visste inte att godzilla hade eget program

Permalänk
Medlem

Ika i rutan.
Rädda joppe.
Trasdockorna.
Joelbitar.
Darkwing Duck.
Från A till L.
Mupparna.
Trasdockorna.
Batman.
Alfons Åberg.
Televinken.
Humle och dumle.
Fablernas värld.
Hajk.
Vilse i pannkakan.
Fem myror.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

har ni tips på frågor för något av dem här programmen? behöver ett par att välja mellan

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Godzilla_(TV_series)
Men tror inte att den gick på svensk tv

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
http://en.wikipedia.org/wiki/Godzilla_(TV_series)
Men tror inte att den gick på svensk tv

Jodå, jag minns att jag sett godzilla som serie på cartoon network. Godzilla var typ alltid under vatten och människorna hade nån supersnabb båt har jag för mig. Minns inte så mycket om nån handling.

Är det sån stil vi är ute efter så finns ju:

Centurions
Captain Planet
Powerpuff pinglorna

Är det sån stil(?) så har jag lite fler.

Permalänk

Om du skall göra en quiz med barnprogram som tema, så skall du tänka på vilken grupp du gör quizen åt. Är alla i samma ålder, ja då är det lätt.

Men annars så kan det bli problem om du använder barnprogram som är väldigt nya eller väldigt gamla och som inte har gått i repris så att yngre folk har kunnat se dem. (Utan att leta upp dem inspelade)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Permalänk
Medlem

Thundercats! THUNDERCATS!!!!11

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus#18
har ni tips på frågor för något av dem här programmen? behöver ett par att välja mellan

Vilken nivå ska frågorna ligga på? (Svåra - leta på internet, eller kanske så enkla så det bara är frågan om vem som ska svara först?) Vad är målgruppen?

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

målgruppen är människor födda 87-88 och det ska väl mest vara relativt enkla frågor, ska inte behövas för mycket tankearbete men de kommer visserligen få en fråga i halvtimman ungefär för detta är till för en lite mer privat tillställning än en pubquiz

Permalänk
Medlem

Baltazar
Dr snuggles
Boktipset (ninaninanananananananaaaa nananannaanananananananananananaaaaaaaa)
Disneydags

Dock så är jag född 79 så det är nog fel åldersgrupp

Permalänk
Medlem

blir t.ex. denna frågan för svår

'Familjen Flinta' började sändas i SVT 1961 och var ett av de första animerade programmen i Sverige. Vad heter familjen Flintas vän barney i efternamn

Permalänk
Medlem

Ni har glömt Scooby Doo!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Tom & Jerry, He-man, Oggy och kackerlackorna kom jag på.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Cow & Chicken
Ed, Edd och Eddie

Permalänk
Medlem

turtles, duck tales och räddningspatrullen

Permalänk
Medlem

Tar upp barnprogram jag själv såg (som inte har tagits upp i tråden redan). Lägger in bild på alla för att friska upp minnet. Nostalgi? Absolut!!

Swat Cats

Biker Mice from Mars

Stoppa duvan

En Cellsam historia

Top Cat

Luftens Hjältar

Animaniacs

Danger Mouse

Bröderna Fluff

Familjen Jetson

Richard Scarrys äventyrlsvärld

Mjölktandsmössen

Skurt

Brum

Tiny Toons

Taz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus#18
blir t.ex. denna frågan för svår

'Familjen Flinta' började sändas i SVT 1961 och var ett av de första animerade programmen i Sverige. Vad heter familjen Flintas vän barney i efternamn

Det blir den absolut inte om man har sett Flinta någon gång. Det gäller att friska upp minnet ordentligt bara! Men om det ska vara frågor som ska ta 30 minuter att svara på så är nog den där väldigt mycket för enkel..

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."