Tävla och vinn värstingdator!

Vilket spel? (Bad Company/Fallout 3/Bioshock)

Permalänk

Vilket spel? (Bad Company/Fallout 3/Bioshock)

Behöver lite hjälp.
Tänker köpa ett av spelen, vilket rekommenderar DU och varför?

Permalänk
Medlem

Bad company,
för de två andra tilltala inte mig personligen, vet att de är jättebra spel.
Men de var helt enkelt ej för mig, medan Bad company var torr humor och schysst action-lir

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

1 och 2 finns väll till PC, det gör väll inte 3 va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
1 och 2 finns väll till PC, det gör väll inte 3 va?

Fallout 3 finns till PC, även Bioshock finns till PC.

Personligen spelar jag hellre Bioshock och Fallout 3 till PC än konsoll.

Så på konsoll skulle jag välja Bad Company.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

BC2 helt klar.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Bortse gärna från dator eftersom jag just köpte PS3 för att slippa köpa dyr dator.

Permalänk

Köp Biosock, det har den gripande storyn, fängslande miljön och det sköna spelsättet. Av dessa tre har jag bara spelat Bioshock men jag planerar att köpa bad company till 360 och Fallout 3 till pc nån gång i framtiden.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Röstade på Bad Company. Jag har både Bioshock och Bad Company liggandes hemma och Bad Company är det enda utav dem jag spelat ut. Det är riktigt skoj att spränga hus sönder och samman, och är ett riktigt skönt FPS. Hatade det först, men vande mig snabbt och hade sedan väldigt kul med det. Humorn är stöttskön!
Det enda som jag finner riktigt negativt är att vapnet tar upp halva jäkla skärmen. Men men...

Oavsett om du köper BC eller Bioshock så kommer du nog inte bli missnöjd
Förutsatt att de är lika bra på PS3 som de är på X360

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Funderar själv på bad company är det fortfarande folk som kör det online?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Bad Company är riktigt kul online! kan samtidigt rekommendera dig BF1943 för ynka 120kr riktigt bra spel de två

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Funderar själv på bad company är det fortfarande folk som kör det online?

Ja. Dock måste jag varna dig.

Lirade det för några dagar sen på PS3. Första gången jag spelat på en PS3a och typ 5 gången en PS överhuvud taget. Alltid varit en XBOXare.

Med detta i tanke måste jag säga att jag SÖG. Det sorgliga var att jag var bland dom bästa. Det är verkligen IQ berövade människor på PSN som spelar BC...

Permalänk
Medlem

Iaf i single player så är fallout outstanding. Grymt bra spel som håller länge till skillnad mot vanliga fps shooters. Max 8 timmar typ. + online då..
Alltid kul att levla upp!

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk

Är det många som spelar BC online på 360?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Fallout 3 är ett av dom absolut bästa spelen som gjorts,
så gillar du Post-apokalyptism så är det bara att slå till!
Enorm värld, massor att göra och FET närvarokänsla.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd

BC ... fallout överskattat skit spel

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk

Fallout 3 för hela slanten!

bland de bästa spel någonsin!
på ett lan för ungefär ett år sedan när det släpptes satte jag mig och spelade ut allt som gick , main quest+sidequests letade på alla bobbleheads, kollade alla intressanta platser och eastereggs jag kunde finna

och jag kan fortfarande sätta mig och spela när jag inte har något för mig, så bra är detta spel!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Bioshock

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Jag säger Fallout 3 eftersom dom andra lämnade mig bara uttråkad, Fallout 3 räcker länge och det finns mycket att göra, spelar det ännu, långt efter jag klarat allt.

[Edit] Dock har jag endast testat dessa spel på XBOX360.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk
Medlem

Fallout3 är ett kanonspel med mängder av brister.
Trots att jag haft väldigt roligt när jag spelat så hade jag ej kunnat spela det igen, trots massor av moddar.

Har inte spelat de andra, men Bioshock lär ju vara ett av de bästa spelen på mkt länge och det verkar vara jäkligt kul.
Därför får det min röst.
(Kan även rekommendera Borderlands)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

alla är väldigt bra ... helt olika spel dock. BC är ganska trist singleplayer , grymt kul online. Fallout bra om du vill säga hej då till socialt liv för en tid framöver, jäkligt bra. Bioshock är också det en pärla och borde gå och hitta billigare,. Köp alla tre , det gjorde jag ;). Xbox 360 spelar jag med

Permalänk

bioschock verkar ha försökt återskapa lite av den stämning som finns i fallout spelen, har spelat fo1 och 2 mycket men inte kört 3an. blev paff när jag körde demot till bioshock, musiken samt olika objekt är otroligt lika, helt klart var de tagit inspiration ifrån, jag säger inte att de snott något, även om jag dock skulle vilja snudda vid den åsikten..bara en kommentar, har ju inget med tråden att göra egentligen

Permalänk
Medlem

Fallout 3 är det bästa spel som jag har spelat. grym story och massor med moddar. speljäveln tar aldrig slut!

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

För singleplayer skulle jag nog säga vilket som av Fallout 3 och Bioshock, beror lite på vilken typ av spelare man är. Fallout 3 är fantastiskt om man gillar att utforska medan Bioshock är en bättre upplevelse om man gillar linjärt gameplay. Båda två är riktigt bra singleplayer spel dock.

BC å andra sidan... vill man bara spela singleplayer går det att skippa. Måste ju dock räkna med multiplayern också, där finns en hel del att hämta - men igen det beror ju på vad man är ute efter.