Nya Kameraexperten?

Permalänk
Medlem

Fan vad fail, allting är taget från siba rakt av.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

kan man inte leka med denna typ av bluff företag? bara för att jävlas.

kul att du postade om detta. ska bli intressant att följa

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

haha, desto mer man läser desto mer komiskt blir det ju...Allt verkar ju vara kopierat ifrån SIBA. hahaha

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
så om man kör postförskott så kan man göra ett kap =), dock kan det vara piratkopior som går sönder efter 1 vecka...

Men för helvete! Vart får ni det ifrån att man skulle kunna köpa via postförskott?? Det står ju "Betalning - KREDITKORT" och det går inte att ändra! Försökte man ändra i rullmenyn kommer en popup upp och meddelar att det inte går att ändra för tillfället!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1ctory
Polisanmäl? Kan ju inte vara seriöst med tanke på priserna...

Jag har tipsat polisen redan.

Permalänk
Medlem

Org. nr: 5567236756, VD: Norström, Curt Henrik Ulfsson, Omsättning: 7 287 tkr för 2008 (15), Anställda: 3

Permalänk
Medlem

Detta är total scam. De har tagit minst 2 produkter från Dustinhome.se (bilder och text) och bara lagt upp ett eget pris. Se Alienware datorn på Dustinhome.se här: http://www.dustinhome.se/pd_5010334526.aspx

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk
Medlem

http://www.geting.se/viewimage.php?image=206390-snowhouse%20f...

fyfan va fult...

Ritade en pil för att visa att ja tryckte på "betalningssätt".

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

De verkar som de lagt ner lite tid på det här...

Men har man inte org.nummer upplagt på sidan känns det direkt oseriöst.

Permalänk
Medlem

Blev en "XBOX 360 ARCADE HDMI" för min del. Man är ju bara dum om man inte slår till! Helt underbara priser! Tack Oneone.

Men lite dumt med förskottsbetalning. Hoppas de är seriösa.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

hmmm knepigt det här får man fram om man söker lite

Snowhouse AB

snowhouse-ab
Kontaktinformation

Blekholmsterrassen 11
111 64 STOCKHOLM

Permalänk
Medlem

Jämför allt dessa med Dustinhome.se så ser ni att han tagit ALLT därifrån. TV/kameror/hemmabio _ALLT_. Vissa kampanjer och strukturer som endast finns hos Dustin har han kopierat till sin egen sida. DETTA ÄR 100% SCAM, KÖP INGET.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk

hehe, ta valfritt art.nr på Snow-house, lägg till 50 framför, klicka in på Dustin home och sök på detta art.nr

Permalänk
Avstängd

klart skumt skulle aldrig handla av dom =P

Hoppas alla som skriver att dom lagt order där skämtar =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Blev en "XBOX 360 ARCADE HDMI" för min del. Man är ju bara dum om man inte slår till! Helt underbara priser! Tack Oneone.

Menar du och den andra som skrev att ni beställt har beställt?
Allvarligt?

Bara nyfiken:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Folk är dumma av naturen...eller man lär sig av sina misstag...

Välj vilket som passar in på beställaren

Permalänk
Hedersmedlem

Pratade nyss med VD för företaget Snowhouse AB och han sa direkt att deras företagsnamn blivit utnyttjat och att det är polisanmält.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Pratade nyss med VD för företaget Snowhouse AB och han sa direkt att deras företagsnamn blivit utnyttjat och att det är polisanmält.

bra jobbat!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Vår historia
Snowhouse är ett företag som har haft sitt säte i Stockholm under ett par år. 2002 grundades företaget av Bengt Jonsson för att 2004 startas upp under namnet Julhandeln, de första produkterna som såldes var radio och TV-apparater, riktiga storsäljare på den tiden.

2006 köper Snowhouse upp Julhandeln för att sedan byta dess namn till Snowhouse. Snowhouse omsätter omkring 1Mkr under endast november och december månad.

Vi ser med optimistiskt tillförsikt på framtiden och önskar er alla, både gamla och nya kunder varmt välkomna och en riktigt god jul.

Någon som vet om det stämmer?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag hoppas att du skojar..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Hur kan Jag hoppas att du skojar..

Jag förstår inte? Skoja om vad?

EDIT: Sjukt snabbt dom lyckats packa och skicka. XBOX:en är påväg! Antagligen har dom för lite att göra eller något sådant.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha Kul att folk på forumet inte ens kan se ironin... Det är sådana människor som handlar på sidor om den här.

Visa signatur

Asus M3N-HT Deluxe/Mempipe | AMD Phenom II x4 3,2Ghz 955BE @ 3,6Ghz 1,34V | OCZ DDR2 PC8500 2x2Gb @ 5-5-5-15 1066Mhz | MSI GeForce 275GTX Twin Frozr

Permalänk
Medlem

Angående de som påstår sig ha handlat, antigen så

1, de skojar (vilket är vad jag tror)
2, armind är från Skåne och tja jag vet inte vad jag ska säga mer =P

Permalänk
Medlem

Eller så är denna armind med på kuppen och ska få folk att beställa?

Gå gärna in på sidan och kika men KÖP förfan inget!! Om ni inte har pengar över.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Sådana som i en sådan här tråd skriver att de har beställt brukar kort och gott kallas "troll".

Permalänk
Medlem

Från användarvillkoren:
"Ej utlösta paket debiteras en avgift om f.n. 599 kr"

8-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
http://www.allabolag.se/5562757053

Hotell & restaurangverksamhet. Verkar som om nån i företaget utnyttjar namnet för andra ändamål. Ingen jag hade handlat av iaf.

Samma här de påstår att de omsätter över 1 Miljon kronor bara i noveber till december. Det finns heller inte någon telefonkontakt till företaget på deras hemsida.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rabarber
Från användarvillkoren:
"Ej utlösta paket debiteras en avgift om f.n. 599 kr"

8-)

Att de ens har mage att skriva något sådant. Vadå "ej utlösta paket" - ni hade ju ändå inte tänkt att skicka något så varför ens bemöda sig att skriva detta!

Satans lurendrejare, gör något konstruktivt med ert liv istället för att förpesta för andra. Typ släng er ut för närmsta berg...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Sådana som i en sådan här tråd skriver att de har beställt brukar kort och gott kallas "troll".

han har ju förvisso vatt medlem sen 2006. så hur mycket "troll" det är vet jag inte. vi får väl se om kryss boxen kommer eller inte.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag förstår inte? Skoja om vad?

EDIT: Sjukt snabbt dom lyckats packa och skicka. XBOX:en är påväg! Antagligen har dom för lite att göra eller något sådant.

Ja jag hoppas verkligen han e ironisk! Annars kan ja nog inte tänka mig nån dummare person

Asså ska dom bluffa oss kan dom inte åtminstone se till o stava rätt, Kunvagn liksom?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

De var ju inte billiga med systemkameror iaf :), kan få en 7d billigare på många andra seriösa ställen. Men något måste de väll ha dyra priser på för att öka den lilla trovärdighet som finns.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro