Brädspel med degfigurer?

Permalänk

Brädspel med degfigurer?

Jag är och letar julklappar nu och jag kom på att jag skulle vilja ha tag på ett spel jag spelade när jag var liten. Det var typ en spelplan som man skulle ta sig runt men istället för pjäser hade man en varsin degklump som kunde råka ut för diverse tortyrverktyg som räfflad kavel, spaghettipress osv.

Är det någon som vet vad deta spel heter? ^^

Tack på förhand!

mvh
Lukas

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

sorry, kommer inte ihåg vad det hette, men hade ett exakt likadant. Fy fan vilka missöden de stackars degklumparna fick utstå

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Det skulle väl föreställe vindruvor så spelet hette druvjakten eller något, tror jag.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Jag minns att jag såg reklamerna på TV hela tiden när jag var liten. Ville alltid ha det men fick det aldrig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
sorry, kommer inte ihåg vad det hette, men hade ett exakt likadant. Fy fan vilka missöden de stackars degklumparna fick utstå

Det var helt sjukt ibland Men jag vill ju veta vad det heter!

Edit: såg att det kanske heter druvjakten

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Man skulle ju kunna ersätta deg klumpen med marsipan på så viss får du äta upp förloraren.

Känner igen ett spel som liknar det du menar men kommer inte på namnet nu argh.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Det heter Druvjakten

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90