Catalyst 9.12 officiellt här

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lsajt
Har helt ny rigg enligt nedan och får sjukligt låg fps i WoW, har kollat runt men inte hittat något riktigt svar.

Verkar som fpsen för övrigt är cappad på 29,9. Droppar så lågt som 10-15 ibland vilket verkligen inte borde hände med min comp. Någon som har haft samma problem / löst det?

Mvh los

Prova hotfixen för 9.12, disabla ett kort, sätt igång vsync m.m.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Min mus är normal utan BIOS-flashning! Hurra ATI!

edit: Jag kan starta Rainbow Six Vegas 2 nu, den fryser inte hela datorn...
jag har aldrig någonsin varit så nöjd med ett grafikkort. <3 ATI!

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Prova hotfixen för 9.12, disabla ett kort, sätt igång vsync m.m.

hotfixen? tror du det kan ha något att göra med bios fö? Såg att xfx låg ute med en bios update på hemsidan efter jag reggat kortet, men tvekar fan på att det ska ha något med saken att göra.

Känns som om något fattas, att jag missat någon drivrutin.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Corsair HX 850W 80+ |Intel i7 950 @ stock | ATI XFX 5970 @ stock | Corsair DOMINATOR GT DDR3 2000MHz 6GB | SSD 80GB Intel X25-M G22 | Asus P6T DELUXE V2 | 1TB Western Digital Caviar Black SATA II |

Permalänk
Medlem

Hur uppdeterar man egentligen biosen för sitt gfx lättast? Måste boota ifrån typ USB?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Skulle som ovan poster även jag vara tacksam för svar av någon som flashat sitt gfx bios, vad jag har förstått ska man fixa en usb boot.

Vad har era cards för idle temps btw?

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Corsair HX 850W 80+ |Intel i7 950 @ stock | ATI XFX 5970 @ stock | Corsair DOMINATOR GT DDR3 2000MHz 6GB | SSD 80GB Intel X25-M G22 | Asus P6T DELUXE V2 | 1TB Western Digital Caviar Black SATA II |

Permalänk
Avstängd

gå in på techswedens sida där har ni en guide lr GOOGLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle som ovan poster även jag vara tacksam för svar av någon som flashat sitt gfx bios, vad jag har förstått ska man fixa en usb boot.

Vad har era cards för idle temps btw?

40-45

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har helt ny rigg enligt nedan och får sjukligt låg fps i WoW, har kollat runt men inte hittat något riktigt svar.

Verkar som fpsen för övrigt är cappad på 29,9. Droppar så lågt som 10-15 ibland vilket verkligen inte borde hände med min comp. Någon som har haft samma problem / löst det?

Var en riktigt bra rigg du köpt, grattis!

Men ang. problemet så har du testat med Avancerad Catalyst AI?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Vad för upplösning kör du?

Jag får bara GPU:15835 med mitt 5870.

Antigen är det fel på dina drivare (inte omöjligt med alla bug raporter hittills) eller kör du inte på performance settings.
Det normala när man benchmarkar i 3dmark är att man kör på default inställningar och då bör ditt kort få ca 18-20k.

Sen vad gäller mig själv, så har jag två 5770 med ca 16.5k poäng i vantage innan nya catalyst (och fix) och efter bra precis 18k. Dock när jag kör crysis warhead och dör så jag måste "quick loada" så droppar fps till 15, om jag quickloadar igen så kommer jag upp i det normala (ca 39-60~).
Det måste vara något fel med fixen alltså, fick fel under installationen såsom nån annan tidigare beskrivit, dock fungerade det när jag valde Engelska (fråga mig inte varför, har själv ingen aning varför). Sitter just nu och letar en ny stabil klockning då den innan uppdatering inte går längre.

Permalänk
Medlem

Jag ropade hej för tidigt, Vegas 2 fryser fortfarande min dator... det var bara en gång jag fick igång det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Antigen är det fel på dina drivare (inte omöjligt med alla bug raporter hittills) eller kör du inte på performance settings.
Det normala när man benchmarkar i 3dmark är att man kör på default inställningar och då bör ditt kort få ca 18-20k.

Jag ska alltså ställa in "Optimal Performance" under 3D settings i CCC?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Jag ska alltså ställa in "Optimal Performance" under 3D settings i CCC?

Nej, jag snackade om inställningarna i 3dmark. Försökte förklara varför du får så "låga" poäng.

[Edit]: Sen såklart så ska man inte röra 3D inställningar i CCC om man ska benchmarka men det trodde jag säger sig självt. Om nånting enable triplebuffering.