Microsoft stoppar piratkopierade Windows 7

Permalänk
Avstängd

http://www.dustinhome.se/pd_5010364500.aspx

3st windows 7 för priset av 1.
uppgradering funkar bra som solo installation.
fixa 2 kompisar och du har för 500kr ett w7.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

skulle inte betala ett öre mer än 500kr för ett op.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Tycker det borde vara så att man får välja om man vill ha med os när man köper dator eller inte, är trött på alla licenser man "tvingats" betala för utan att man använder dem. Och krånligt är det om man vill ha pengarna tillbaka för licensen. Vet inte vad jag ska kalla det men det är det som gör att jag inte gillar Microsoft. Förövrigt gör de ofta bra produkter.

Sen tips, ni som inte vill köra orginal. Kör linux, steam och dess spel samt vissa windowsprogram funkar utmärkt via wine. Ju fler som går över ju bättre spel/programutbud kommer det att bli.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Har jag kommit fel? Har Sweclockers forum övergått till att bli en IRC kanal?

Permalänk
Medlem

Fortfarande för dyrt för oss studenter, max en femhundring hade vart nog o inte mer :)..

Permalänk
Medlem

sweet!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Avstängd

Men är ni så fattiga får ni väl sitta på Windows XP och känna er häftiga. Windows 7 kostar en tusing för fattigaste OEM-versionen och har ni inte råd med det så är det ju synd för er. Tror Microsoft vet precis hur mycket dom kan ta betalt för att maximera vinsten. Sedan är 2000 inte precis mycket pengar fortfarande...

Permalänk
Medlem

Vad vill du egentligen säga med dina inlägg? Kanske bara påpeka att pappa i Djursholm har gott om deg? Barnsligheter

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Vad vill du egentligen säga med dina inlägg? Kanske bara påpeka att pappa i Djursholm har gott om deg? Barnsligheter

Är bara trött på alla sossar och fjortisar som sitter och klagar över att det är hemskt att Microsoft tar betalt för ett operativsystem som kostar mycket att ta fram. Självklart vill dom få in så mycket stålars det går på det sen?

Permalänk
Medlem

Fine, men vad DU tycker är dyrt eller billigt är knappast särskilt intressant eller värdefullt för debatten

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Fine, men vad DU tycker är dyrt eller billigt är knappast särskilt intressant eller värdefullt för debatten

Nej men det är uppenbarligen inte för dyrt då Microsoft faktiskt får licenser sålda, i enorma kvantiteter också. Det är väl snarare så att det är riktigt ointressant att läsa vad massa 12åringar på Sweclockers tycker är dyrt. Om ni inte har råd så köp det inte...

Permalänk
Medlem

Om något är dyrt eller inte lär alltid bero på personens ekonomi. Finns mkt som är dyrt om man har lite pengar.

Det underliga, imho, är "den berättigade generationen" som anser sig ha rätt till allt utan att göra rätt för sig. Märkligt värre...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
förstår inte riktigt vad du menar, de tjänar ingenting på något av alternativen, så varför skulle de bry sig?

Alla är potentiella framtida köpare! Man kanske kör piratkopierat idag men kommer man göra det i all framtid? Däri ligger nog intresset med piratkopierare och därför är det bättre för M$ att de piratkopierar än använder ett annat OS.

Om alla piratkopierare hade gått över till, låt oss säga googles operativsystem så skulle nog google försöka göra dessa alla användare nöjda genom att införa funktioner och förbättra. Det här vore ju ett stort misstag för M$ och dom vet det. Det går att jämföra med den gång då M$ baila Apple eftersom de hade mer att vinna så och mer att förlora på om dom hade låtit apple gå i konkurs.

För alla som inte vet så hade M$ ägt en alltför stor marknads andel ifall Apple hade gått i konkurs och enligt Amerikansk konkurrens lag får det inte bli så. Den Amerikanska staten hade då gått in och delat upp M$ i två eller fler delar. Men M$ hade mer att vinna på att betala Apple så de inte gick i konkurs.

Det jag vill säga med allt det här är att M$ lätt skulle kunna sätta stopp för piratkopieringen men då skulle de förlora mycket mer än vad de har att vinna.

Permalänk
Medlem

Låter bra, desto mer pengar dom får ju snabbare och ju mer välarbetat blir förhoppningsvis nästa OS och det efter.

Har ju köpt mitt win7 så jag har inte ont av detta men många andra får ju det.

Permalänk
Medlem

16:e Feb kommer
KB971033-x86
KB971033-x64

finns redan lösningar

Visa signatur

i7 920@3.36GHz | ASUS P6T | Corsair 6GB | Intel 320 160GB | WD GP 5TB | XFX HD6970 | Antec P182b | Corsair TX850w | Noctua | Win7x64 | Acer24'LED

Permalänk
Citat:

Om något är dyrt eller inte lär alltid bero på personens ekonomi. Finns mkt som är dyrt om man har lite pengar.

Det underliga, imho, är "den berättigade generationen" som anser sig ha rätt till allt utan att göra rätt för sig. Märkligt värre...

Nej men johan menar väl att det är reltivt billigt med tanke på att många lägger 10-25 k bara på datorn. Dessutom var det ju inget hemskt om man piratkopierade, bara varingsruta, blir man upptäckt får man väl köpa. Förfan ska ni köpa en dator för 12k får ni väl dra bort en tusing för OS!

Edit: Om man är absolut urfattig och inte har råd med windows så finns det ju faktiskt open-source om begreppet linux är bekant för dig. Nej sluta gnälla!

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem

Det kommer ta några veckor sen kommer det en ny crack . Dom leker katt och mus, och vi vet ju att musen (Jerry (Hackers)) är smartare.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Jag körde piratkopierat i många år. Fungerade skitbra tyckte jag, varför skulle man byta ut det?
Sen fick jag en äkta XP-licens av jobbet. Helt plötsligt öppnades nya saker, man kunde uppdatera utan att allt slutade fungera.

Sedan dess har jag använt äkta licens. Win 7 RC ligger för tillfället, då jag ännu inte har lyckats få orken att installera den retailversion som står i hyllan och ser dyr ut.

När man väl skaffar en äkta licens så ser man att det faktiskt fungerar bättre och att man slipper klydda med att skydda sig mot uppdateringar som lamslår datorn. Och om man tänker efter lite, så märker man att det är en rätt bra investering.
Det finns inget i datorn som man använder lika mycket som operativsystemet, så varför ska man fuska till sig det? Visst, det känns som en stor klumpsumma, men i är det inte så farligt.

Nu kom jag kanske av mig lite, men jag hoppas att vad jag skulle skriva framgick någonstanns.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Urfattig? Om Linux är bekant för mig? Sluta gnälla?

Tullat för mkt på fredagsflaskan redan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax89
skulle inte betala ett öre mer än 500kr för ett op.

Nä.. o jag hoppas du inte har annat än problem heller..

Jag har köpt Windows 7 Ultimate RETAIL... både 64-bit oh 32-bit includerat.

Det känns skönt att ha gott samvete!! För er som inte vet vad samvete är.... det är en känsla av behag när man gör något som är rätt bland annat!

Betalade 3450 kr för det.. och gör det gärna igen om jag behöver!

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker denna tråd är åt fel håll, ni sitter öppet å diskuterar hur ni kör pirat å vad ni tycker om pirat, skickar tråd till mod att låsa/ändra ... skärp er!

Edit: svar till nedre post, sa inte alla, men skicket på tråden är fel!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Mja, nu generaliserar du nog väl mkt. Finns ganska många här som inte förespråkar piratade versioner i tydliga ordalag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hatten av för er alla som skrivit i denna tråd. Bästa läsningen på mycket länge, gillar stenhårt när temat svänger som det har gjort i den så kallade nyheten. Allt från priser på SL-kort, folk som tycker synd om folk som kör pirat till att folk borde halshuggas för att de inte betalar för sitt OS. Arbetslöshet och är världen (fylld av idioter) på väg åt helvete eller inte, allvar nu asså. Kostar det en student 100 kr eller 1095 eller var det 1495 för en licens, blev inte så mycket klokare där. Socialtjänstens riktlinjer hej o hå, kan man kanske få en licens gratis där om man varit snäll hemma. Alla klagar på att alla klagar osv. Någon påpekade att SweC har glömt pricken över i:et, viktigt det där med prickar över i:n. Och självklart ska man ha rätt att tjuvtanka om man har köpt en dyr bil, alltid lika kul att dra jämförelser mellan bilar och hård/mjukvara.

Komentaren som får 11 poäng av 10 möjliga går till Devil May Cry. Låt mig citera, "Dom som inte köper eller inte har äkta versionen borde då avlivas". Vad hade du tänkt dig mannen, rusta upp de gamla koncentrationslägren och börja massproducera Cyklon-B?

Om själva nyheten säger jag bara: ni som kör pirat, klicka höger när denna update kommer och markera " dölj uppdateringen" så slipper ni förhoppningsvis aldrig se den igen. Kör själv en laglig kopia av W7 men bara för att jag fått den, ja just det, gratis.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Avstängd

Jag har inte läst inläggen i den här tråden, men det känns inte svårt att gissa vad som diskuteras.

Jag tycker det är löjligt att spela helgon eller ängel. Som att alla som bara för att de kör med ett köpt OS har ryggen så mycket mer fri och har en garderob utan skelett i...

Hursomhelst tycker jag det är DÅLIGT av MS att inte erbjuda sitt OS som de har gratis. Dels medföljer ju det till en ny dator utan andra alternativ (utom till t ex notebooks). Och sen känner ju de flesta av oss "vanliga" till bara hur Windows funkar. Samt att alla program osv tillverkas anpassade för WinOS.

Så i princip har MS ett monopol! Och ÄNDÅ ska de ha betalt för sina fåniga produkter, så som deras OS och deras Office-paket.
Okej om det inte var så dyrt, men att betala flera tusen för att få ett fungerande OS och hela Office är värdelöst. Särskilt för de som inte har så mycket pengar.

Det är de som har dålig inkomst och som kanske inte har så bra utbildning, osv som det går sämst för i samhället. Inte för att man har rätt till en dator, m.m. Men i dagens läge är det ändå en nödvändighet i det samhälle som vi har skapat. Även om jag kanske helst skulle önska att jag klarade mig utan dator själv. Men som det ser ut nu är det omöjligt.

Sluta leka poliser, alla ni som tycker att ni har så mycket råg i ryggen, dock. Det är bara så jävla löjligt. Och den som står utan skuld ska kasta första stenen...

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

Vad trött man blir på alla moralclowner som yttrar sig friskt! Ena stunden kan dom förespråka lag och ordning. Jag sätter mina växelpengar på att ni "äkta" windows ägare inte är fläckfria.

Ni må ha "betalat" ett exemplar av Win7 med hederliga stålar, men ta er fan så sitter ni med resterande mjukvara piratkopierad.

Office, brännarprogrammet, bildhanteringsprogrammet, diverse medieprogram

Mp3 låtar, filmer.

Sluta moralpredika!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styler
Vad trött man blir på alla moralclowner som yttrar sig friskt! Ena stunden kan dom förespråka lag och ordning. Jag sätter mina växelpengar på att ni "äkta" windows ägare inte är fläckfria.

Ni må ha "betalat" ett exemplar av Win7 med hederliga stålar, men ta er fan så sitter ni med resterande mjukvara piratkopierad.

Office, brännarprogrammet, bildhanteringsprogrammet, diverse medieprogram

Mp3 låtar, filmer.

Sluta moralpredika!

ÖÖhh.. nej.

Jag sitter med Win 7 ultimate retail 3450 kr, Firefox (gratis), Slysoft AnydvdHD 680 kr, imageburn (gratis), PowerDVD Blu-ray Edition Retail med blu-ray brännaren, Crysis Maximum Edition 499 kr, 3Dmark Vantage Bundled med grafikkortet hd5970....

Betalat för ALLA mina program.. inte ett enda piratprogram i datorn!

Och JA.... det känns bra!

För mp3.. använder jag Itunes till min Iphone 3gs 32gb.. alla apps och musik betalt!

Filmer... köper blu-ray... sist jag räknade var det 67 blu-ray på 6 mån!

Spel.... har Crysis Maximum edition.. köpte det för att testa det med tanke på mina grafikkort... spelar det alldrig!

Office paketet... använder det inte så finns ingen orsak att ha, behöver jag det... köper jag det!

SÅ.... dra inte alla över en kam! Har du inte råd att köpa en programvara som tex windows 7.... så ger det dej inte rätten att piratkopiera det! Dra in på andra vanor som att tex röka, snusa, supa.... o sådana dumheter! Du blir förvånad va fort du får ihop pengarna!

EDIT: Köpte 4 spel till barnen idag... till pc:n, Jag älskar katter, Burn out Paradise The Ultimate Box, Crazy frog Racer, och Lego Racers 2, det hade vart mycket enklare och framför allt billigare att ladda ner spelen... men jag försöker lära mina barn att göra rätt för sej.

Ärligheten varar trots allt längst

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk

Alla som köper Windows 7 stödjer aids-forskning! (ja, det är dit Gates pengar går nuförtiden...)

http://www.gatesfoundation.org/Pages/home.aspx

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
ÖÖhh.. nej.

Jag sitter med Win 7 ultimate retail 3450 kr, Firefox (gratis), Slysoft AnydvdHD 680 kr, imageburn (gratis), PowerDVD Blu-ray Edition Retail med blu-ray brännaren, Crysis Maximum Edition 499 kr, 3Dmark Vantage Bundled med grafikkortet hd5970....

Betalat för ALLA mina program.. inte ett enda piratprogram i datorn!

Och JA.... det känns bra!

För mp3.. använder jag Itunes till min Iphone 3gs 32gb.. alla apps och musik betalt!

Filmer... köper blu-ray... sist jag räknade var det 67 blu-ray på 6 mån!

Spel.... har Crysis Maximum edition.. köpte det för att testa det med tanke på mina grafikkort... spelar det alldrig!

Office paketet... använder det inte så finns ingen orsak att ha, behöver jag det... köper jag det!

SÅ.... dra inte alla över en kam! Har du inte råd att köpa en programvara som tex windows 7.... så ger det dej inte rätten att piratkopiera det! Dra in på andra vanor som att tex röka, snusa, supa.... o sådana dumheter! Du blir förvånad va fort du får ihop pengarna!

EDIT: Köpte 4 spel till barnen idag... till pc:n, Jag älskar katter, Burn out Paradise The Ultimate Box, Crazy frog Racer, och Lego Racers 2, det hade vart mycket enklare och framför allt billigare att ladda ner spelen... men jag försöker lära mina barn att göra rätt för sej.

Ärligheten varar trots allt längst

Grattis till dig då. Som är så "rik". 67 BD-filmer på 6 månader är en hel del stålar. Själva har jag bara kostat på mig ett drygt 20-tal än, fast på kortare tid, visserligen.
I vilket fall så är sanningen den att få har råd att ens fundera på att köpa alla program som an kan behöva till en dator.
Ta bara Office-paketet (2007) som kostar SEXTUSEN, att köpa...! Rena rånet.
Sen alla andra prog man behöver.
Inte för att jag själv har en drös dyra program på datorn, men det är i alla fall några som kostar en del.
Vad gäller Office har jag just nu beta-versionen av Office 2010, som dock är på engelska.

Jag tycker det är fel att jämföra dessa dyra program med diverse vanor som man kanske har eller inte har. Det är principen det gäller. Att programmen är för dyra och sällan ens prisvärda.
Jag menar, vem betalar typ 600 för t ex Nero?

Men sen menar jag allmänt att folk har så lätt att gnälla på vissa som kör piratkopierat, när världen är lite större än så och de verkliga problemen likaså. Och att det är så lätt att gnälla på folk fast man själv inte sopat rent framför sin egen dörr.
Det är ju standard idag att folk leker privatpoliser och lägger sig i andras liv, och vältrar sig i gottiga, sliskiga medianyheter om folks ofta privata eländen. Utan att själv tänka på sin egen del i det hela.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Alla som köper Windows 7 stödjer aids-forskning! (ja, det är dit Gates pengar går nuförtiden...)

http://www.gatesfoundation.org/Pages/home.aspx

Ännu en anledning att inte köpa MS då.

För vad är det för vits att bota ett virus när det ändå kommer ett annat?

Bota cancer istället.

Personligen bryr jag mig inte om AIDS, på det sättet, utan ser det som en fattigdomssjukdom. Bota den och det kommer en annan, menar jag. Eller, "bota" fattigdomen istället. Att bota AIDS tycker jag är slöseri med tid och pengar. IMO.

Cancer är farligare och dödar fler.

Men så klart vill Gates vara politiskt korrekt. Blä.

Visa signatur

Permalänk

Piracy is like water, you can't destroy it.

Visa signatur

Apple Mac Mini