Permalänk
Medlem

Beställde min Desire från HTC lördagen den 5/6, får mail om att den gått iväg på tisdag morgon (8/6) och kan hämta ut den dagen efter =D
Fick Nuforce Ne-7m headset och 1 månad spotify på köpet för 4690:-
Följer denna tråd för att lära mig lite mer om telefonen.
Jävligt nöjd är jag än så länge

Har någon problem med wifi btw?
Då mitt dör ifall jag låter mobilen vara i ca 5 min. Så man får avaktivera/aktivera wifi.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matx:

Har någon problem med wifi btw?
Då mitt dör ifall jag låter mobilen vara i ca 5 min. Så man får avaktivera/aktivera wifi.

Det handlar om sleep-policy, den stänger ner wifi efter att skärmen slocknat.
Du kan ställa in det genom att gå in i inställningar -> trådlöst -> wifi (tror jag, använder inte svenska menyer) tryck sedan på meny-knappen och välj avancerat. Där finns inställningar för policy. Om du aldrig vill tappa WiFi så ställ in det till aldrig.

Permalänk

HTC Desire-Tråden

Tack Keyser! Busenkelt kan man ju diskutera när man aldrig haft en sån telefon men tack för hjälpen iaf

Visa signatur

JWT

Permalänk
Medlem
Skrivet av penke62:

Nog bör man kunna ha olika signal för mottaget sms och email, men jag hittar inte den inställningen. Det enda jag ser är ljud för noticication, som väl gäller för båda?

Hejsan
i sdcard/media/audio
kan du lägga till mappar för det alarms för alarm funktioner
notifications för ljud till notifieringar och ringtones för ring signaler.
Sen går du in på meddelanden->inställningar och ändrar meddelande ljudet för mottaget sms där och väljer något du vill ha.Antingen lägger du själv över ljud i mappen notifications och tar ett eget eller så tar du ett standard.
Samma sak gäller för Gmail->inställningar sen välj ringsignal och väljer en standard eller en som du tar från notification på minneskortet.så får du olika ljud på dem
Hoppas det löser ditt problem.

Permalänk
Medlem

Finns på Dustin nu verkar det som. Hörlurar och Spotify på köpet.
Jag la min order för ett par timmar sedan, nu är den skickad. Fortfarande "I Lager".

HTC DESIRE INK HÖRLURAR OCH SPOTIFY - Nu inklusive headset och Spotify Premium i 30 dagar - Produktinformation

edit: nu står det "Ej i lager" tyvärr. hoppas någon hann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilldeck:

Hejsan
i sdcard/media/audio
kan du lägga till mappar för det alarms för alarm funktioner
notifications för ljud till notifieringar och ringtones för ring signaler.
Sen går du in på meddelanden->inställningar och ändrar meddelande ljudet för mottaget sms där och väljer något du vill ha.Antingen lägger du själv över ljud i mappen notifications och tar ett eget eller så tar du ett standard.
Samma sak gäller för Gmail->inställningar sen välj ringsignal och väljer en standard eller en som du tar från notification på minneskortet.så får du olika ljud på dem
Hoppas det löser ditt problem.

Ska testa och se om jag får till det.
Tack för svar.

Permalänk
Medlem

när man skriver "jag" i sms så blir det alltid "JAG" med stora bokstäver, går det att ändra så ätt det blir "jag"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

när man skriver "jag" i sms så blir det alltid "JAG" med stora bokstäver, går det att ändra så ätt det blir "jag"?

Jag klickade bara i att det var "jag" med små bokstäver jag ville ha ett par gånger när jag skrev det, så lärde sig telefonen vilket jag ville skriva.
Tror inte man kan gå in och ändra på standardordlistan - men jag kan självklart ha fel!

Permalänk
Medlem

Sådär. Nu har jag haft Desire i ett par dagar.
Tänkte bara skriva ner lite reflektioner över den. Sett att så många är lyriska över den och jag börjar tro att det är deras första smartphone.
Jäkligt bra skärm på Desire. klar bild och grymma färger. Kameran är iaf enligt mig outstanding. Focusen verkar dessutom följa folks ansiktien, skitkul.
Men som gammal iPhone användare slutar fördelarna här. Bläddra mellan sidorna har inte samma flyt på Desire. Vad man än gör. tex surfar så får man tänka både en o 2 ggr när man vill göra nåt. tex hoppa frammåt till en sida man var på tidigare.
Många moment när man ska göra nåt. tryck hit o dit där jag på iPhone oftast bara behövde ett tryck kan det på Desire vara 3-4 klick. Och inte allt för sällan är det en fysiskt knapp man ska trycka på så man får ta i mer.
Appsen på Android Market (inte Desires fel) är ju under all kritik. Förhoppningsvis kommer det bli bättre med tiden. men här saknar man faktiskt Apples kvalités kontroller.
Google eath funkar lustigt nog bättre på iPhone. den både startar upp mycket snabbare och centrerar direkt vart jag är. På Desire så visar den iofs en blå prick var jag är, men hur får man telefonen att centrera min position automatiskt?
Mycket såna där irritationsmoment.
Utrycket att "allt bara funkar på iPhone" stämmer verkligen.
Desire har mer ögongodis och är absolut inte en dålig telefon. Men jag är less på att pilla hit o dit för att få saker att funka som jag vill..
Alla har ju sina mått på hur saker ska funka och värderar dem olika. Min grabbs första reaktion var att den hackar ju. Och min frus första reaktion var att, var snygg den är. När jag kommenterade att den hackar ju så verkade inte hon se det som nåt problem. Så vi ser alla olika på saker o ting.
Är man van vid iPhone innan vetetusan om jag skulle rekomendera den. Inte om man som jag är Appoholic.

Permalänk
Medlem

Organiser

Det finns ju några olika att välja mellan, om man ska strukturera upp sin telefon. För och nackdelar ni kan dela med er av?

Permalänk

desire

Fan är telefonen slut överallt. Beställde min den 11:e maj och den har fortfarande inte kommit.

Var lite inne på att skita i den och köra en Iphone 4 men äh, jag provar HTC istället. Dom jag känner som har den är supernöjda. Även som jobbtelefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Fan är telefonen slut överallt. Beställde min den 11:e maj och den har fortfarande inte kommit.

Var lite inne på att skita i den och köra en Iphone 4 men äh, jag provar HTC istället. Dom jag känner som har den är supernöjda. Även som jobbtelefon.

Är själv också innne på Iphone 4, nä en Htc Desire, Iphone 4 etc...
Så svårt att bestämma sig. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Är själv också innne på Iphone 4, nä en Htc Desire, Iphone 4 etc...
Så svårt att bestämma sig. =/

Näe det är fan inte lätt. Men nu har jag redan köpt ett invisable shield skydd till Desire så nu har jag inget val.

Dessutom vet man ju inte hur länge man får vänta på nya Iphone och vad den kostar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjosansa:

Utrycket att "allt bara funkar på iPhone" stämmer verkligen.

Här måste jag verkligen instämma. Jag har försökt få min Desire att fungera lika bra som MP-3spelare som iPhonen, men det är många saker som är till dess nackdel. Tydligen är det en bugg i Android som gör att det inte förstår genre-taggarna i MP3-filer, det verkar inte finnas någon vettig musikspelare som fungerar med knapparna på headsetet och det är knöligt att föra över sitt musikbibliotek till telefonen. Android market är riktigt sunkig och kommer antagligen att vara så tills de öppnar upp för betal-appar över hela världen.

Å andra sidan finns det funktioner som saknas på iPhone, som möjligheten att slå upp okända nummer på t.ex. Eniro.

Som det ser ut nu kommer jag att släpa runt på båda telefonerna ett tag framöver.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Som det ser ut nu kommer jag att släpa runt på båda telefonerna ett tag framöver.

Om du skulle rekommendera nån av de två vilken skulle du då rekommendera?

Detta är nog det jag kommer göra mestadels.

  • Lyssna mycket på musik

  • Läsa pdf filer

  • Websurfa samt emails (gmail)

  • Kunna ha egna bakgrunder

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjosansa:

Sådär. Nu har jag haft Desire i ett par dagar.
Tänkte bara skriva ner lite reflektioner över den. Sett att så många är lyriska över den och jag börjar tro att det är deras första smartphone.
Jäkligt bra skärm på Desire. klar bild och grymma färger. Kameran är iaf enligt mig outstanding. Focusen verkar dessutom följa folks ansiktien, skitkul.
Men som gammal iPhone användare slutar fördelarna här. Bläddra mellan sidorna har inte samma flyt på Desire. Vad man än gör. tex surfar så får man tänka både en o 2 ggr när man vill göra nåt. tex hoppa frammåt till en sida man var på tidigare.
Många moment när man ska göra nåt. tryck hit o dit där jag på iPhone oftast bara behövde ett tryck kan det på Desire vara 3-4 klick. Och inte allt för sällan är det en fysiskt knapp man ska trycka på så man får ta i mer.
Appsen på Android Market (inte Desires fel) är ju under all kritik. Förhoppningsvis kommer det bli bättre med tiden. men här saknar man faktiskt Apples kvalités kontroller.
Google eath funkar lustigt nog bättre på iPhone. den både startar upp mycket snabbare och centrerar direkt vart jag är. På Desire så visar den iofs en blå prick var jag är, men hur får man telefonen att centrera min position automatiskt?
Mycket såna där irritationsmoment.
Utrycket att "allt bara funkar på iPhone" stämmer verkligen.
Desire har mer ögongodis och är absolut inte en dålig telefon. Men jag är less på att pilla hit o dit för att få saker att funka som jag vill..
Alla har ju sina mått på hur saker ska funka och värderar dem olika. Min grabbs första reaktion var att den hackar ju. Och min frus första reaktion var att, var snygg den är. När jag kommenterade att den hackar ju så verkade inte hon se det som nåt problem. Så vi ser alla olika på saker o ting.
Är man van vid iPhone innan vetetusan om jag skulle rekomendera den. Inte om man som jag är Appoholic.

Tack för en fin och kort recension, jag tror nog jag avstår med att köpa Desire då jag är en app-freak och det blir nog en Iphone 4 för mig

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Om du skulle rekommendera nån av de två vilken skulle du då rekommendera?

Detta är nog det jag kommer göra mestadels.

  • Lyssna mycket på musik

  • Läsa pdf filer

  • Websurfa samt emails (gmail)

  • Kunna ha egna bakgrunder

Det är svårt att säga, som sagt var tycker jag att de båda telefonerna har sina fördelar. Å ena sidan tycker jag att iPhonen är bäst på musik, men å andra sidan är det trevligare att surfa med den högre upplösningen som HTC Desire har. Jag har inte läst så många PDF-filer, men jag antar att de är lättare att läsa på Desiren.

Det hela hänger nog på om du vill ha en telefon som bara fungerar och har fler bra apps (iPhone), eller en telefon som är litet flexiblare och med bättre skärm (HTC Desire). Själv åker jag en del buss, och då tycker jag att iPhonen funkar bättre eftersom det är mindre pill för att få den att göra det jag vill, så om jag i dagsläget var tvungen att välja en telefon skulle jag ta iPhone. Men på det stora hela är de båda bra telefoner.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Det hela hänger nog på om du vill ha en telefon som bara fungerar och har fler bra apps (iPhone), eller en telefon som är litet flexiblare och med bättre skärm (HTC Desire). Själv åker jag en del buss, och då tycker jag att iPhonen funkar bättre eftersom det är mindre pill för att få den att göra det jag vill, så om jag i dagsläget var tvungen att välja en telefon skulle jag ta iPhone. Men på det stora hela är de båda bra telefoner.

Det är Iphone 4 jag hade i tanke eller en Htc Desire.
Upplösningen är bättre på Iphonen dock så "bara" 3.5" och Desire har lite sämre upplösning men 3.7".

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Det är Iphone 4 jag hade i tanke eller en Htc Desire.
Upplösningen är bättre på Iphonen dock så "bara" 3.5" och Desire har lite sämre upplösning men 3.7".

Skillnaden i storlek och upplösning på iPhone och HTC Desire är nog inget att hänga upp sig på. Då är det större skillnad på de två telefonerna som musikspelare. Jag tycker att iPhonen har bättre ljud (använder ett par Sennheiser MM50 IP in-ear lurar), och uppskattar att den är smidigare att använda när man rör sig ute på stan.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Skillnaden i storlek och upplösning på iPhone och HTC Desire är nog inget att hänga upp sig på. Då är det större skillnad på de två telefonerna som musikspelare. Jag tycker att iPhonen har bättre ljud (använder ett par Sennheiser MM50 IP in-ear lurar), och uppskattar att den är smidigare att använda när man rör sig ute på stan.

Smidigare att använda? Musikspelaren eller? Aja, vad du än väljer kommer du bli nöjd tror jag, svårt att rekommendera något när man inte vet vad du i första hand är ute efter. Svamlar jag är det för att jag har druckit. Peace!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjosansa:

Sådär. Nu har jag haft Desire i ett par dagar.
Tänkte bara skriva ner lite reflektioner över den. Sett att så många är lyriska över den och jag börjar tro att det är deras första smartphone.
Jäkligt bra skärm på Desire. klar bild och grymma färger. Kameran är iaf enligt mig outstanding. Focusen verkar dessutom följa folks ansiktien, skitkul.
Men som gammal iPhone användare slutar fördelarna här. Bläddra mellan sidorna har inte samma flyt på Desire. Vad man än gör. tex surfar så får man tänka både en o 2 ggr när man vill göra nåt. tex hoppa frammåt till en sida man var på tidigare.
Många moment när man ska göra nåt. tryck hit o dit där jag på iPhone oftast bara behövde ett tryck kan det på Desire vara 3-4 klick. Och inte allt för sällan är det en fysiskt knapp man ska trycka på så man får ta i mer.
Appsen på Android Market (inte Desires fel) är ju under all kritik. Förhoppningsvis kommer det bli bättre med tiden. men här saknar man faktiskt Apples kvalités kontroller.
Google eath funkar lustigt nog bättre på iPhone. den både startar upp mycket snabbare och centrerar direkt vart jag är. På Desire så visar den iofs en blå prick var jag är, men hur får man telefonen att centrera min position automatiskt?
Mycket såna där irritationsmoment.
Utrycket att "allt bara funkar på iPhone" stämmer verkligen.
Desire har mer ögongodis och är absolut inte en dålig telefon. Men jag är less på att pilla hit o dit för att få saker att funka som jag vill..
Alla har ju sina mått på hur saker ska funka och värderar dem olika. Min grabbs första reaktion var att den hackar ju. Och min frus första reaktion var att, var snygg den är. När jag kommenterade att den hackar ju så verkade inte hon se det som nåt problem. Så vi ser alla olika på saker o ting.
Är man van vid iPhone innan vetetusan om jag skulle rekomendera den. Inte om man som jag är Appoholic.

Håller med till 100 procent.. efter att läst alla positiva recensioner och de flesta inlägg här på forumet och på andra forum, så verkar det ju att Desiren är bäst på allt. Men när jag väl testade den så var första upplevelsen just "Den hackar ju", samt att det händer allt för många gånger i början att en uppgift tar mer tid än den borde ta just pga att det är så fruktansvärt ologiska menystrukturer. Visst man lär sig när man pillar framochtillbaks några gånger. Men på Iphonen så finns det flesta där man logiskt skulle placera dem...

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjosansa:

Sådär. Nu har jag haft Desire i ett par dagar.
Tänkte bara skriva ner lite reflektioner över den. Sett att så många är lyriska över den och jag börjar tro att det är deras första smartphone.
Jäkligt bra skärm på Desire. klar bild och grymma färger. Kameran är iaf enligt mig outstanding. Focusen verkar dessutom följa folks ansiktien, skitkul.

Men som gammal iPhone användare slutar fördelarna här.

Bläddra mellan sidorna har inte samma flyt på Desire. Vad man än gör. tex surfar så får man tänka både en o 2 ggr när man vill göra nåt. tex hoppa frammåt till en sida man var på tidigare.
Många moment när man ska göra nåt. tryck hit o dit där jag på iPhone oftast bara behövde ett tryck kan det på Desire vara 3-4 klick. Och inte allt för sällan är det en fysiskt knapp man ska trycka på så man får ta i mer.

Appsen på Android Market (inte Desires fel) är ju under all kritik. Förhoppningsvis kommer det bli bättre med tiden. men här saknar man faktiskt Apples kvalités kontroller.

Google eath funkar lustigt nog bättre på iPhone. den både startar upp mycket snabbare och centrerar direkt vart jag är. På Desire så visar den iofs en blå prick var jag är, men hur får man telefonen att centrera min position automatiskt?
Mycket såna där irritationsmoment.

Utrycket att "allt bara funkar på iPhone" stämmer verkligen.
Desire har mer ögongodis och är absolut inte en dålig telefon. Men jag är less på att pilla hit o dit för att få saker att funka som jag vill..

Alla har ju sina mått på hur saker ska funka och värderar dem olika. Min grabbs första reaktion var att den hackar ju. Och min frus första reaktion var att, var snygg den är. När jag kommenterade att den hackar ju så verkade inte hon se det som nåt problem. Så vi ser alla olika på saker o ting.

Är man van vid iPhone innan vetetusan om jag skulle rekomendera den. Inte om man som jag är Appoholic.

Hej Tjosansa!

"tex surfar så får man tänka både en o 2 ggr när man vill göra nåt."
Jag tror att folk som går från 'andra telefoner' -> iPhone har samma problem. Är man van att göra på ett sätt så är det klart att det blir en liten inkörnings-period innan det nya sättet sitter

Brorsan har en iPhone och när jag visade min Desire sa iaf han att det var riktigt smidigt att t.ex:
- Öppna en länk i nytt tab
- Söka på en sida

Jag vet inte hur det fungerar på iPhones då jag inte har någon men det kanske är lika smidigt?

"Appsen på Android Market (inte Desires fel) är ju under all kritik. Förhoppningsvis kommer det bli bättre med tiden. men här saknar man faktiskt Apples kvalités kontroller. "
Att appsen inte har samma kvalité som på iPhone kan jag hålla med om, dock ska man ha i åtanke att android är så mycket yngre.

Du tror inte att kvalitén på appsen har att göra med att betalapps inte riktigt hoppat igång ännu?, det gör i alla fall jag. Har du t.ex kikat på betalmarket?, det finns en hel del coola apps där!

"Google eath funkar lustigt nog bättre på iPhone. den både startar upp mycket snabbare och centrerar direkt vart jag är. På Desire så visar den iofs en blå prick var jag är, men hur får man telefonen att centrera min position automatiskt?
Mycket såna där irritationsmoment."

Har inte användt Google Earth ännu, men jag kör med Google Maps och det fungerar klanderfritt!
Är inte typ Earth för att "flyga omkring" och kika på landskap?. Jag använder iaf Maps för vägbeskrivning när jag kör bil. När min bror fick se det sa han att den var mycket snabbare på att ladda "kartbitarna" än vad hans iPhone gjorde vilket är rätt viktigt när man kör bil, så man svänger av på rätt ställen.

Utrycket att "allt bara funkar på iPhone" stämmer verkligen.Desire har mer ögongodis och är absolut inte en dålig telefon. Men jag är less på att pilla hit o dit för att få saker att funka som jag vill..
Så är det faktiskt, man får trixa en del om man vill få till sin telefon schysst men när det väl är gjort så är det så sjukt nice

Det är lite som när man köper en dator, det är en del pill men sedan så har man det precis som man själv vill (och inte som någon annan vill att du ska ha det).

Alla har ju sina mått på hur saker ska funka och värderar dem olika. Min grabbs första reaktion var att den hackar ju. Och min frus första reaktion var att, var snygg den är. När jag kommenterade att den hackar ju så verkade inte hon se det som nåt problem. Så vi ser alla olika på saker o ting.
Det var en sak jag också märkte med HTC-Sense.. det flyter inte alls lika bra som på en iPhone. Men det har jag löst genom att installera LauncherPro Beta istället, shit vilken skillnad. Det har gjort STOR skillnad.. testa gärna

Min erfarenhet säger att:
Vill man åt mycket apps(framför allt spel) av hög kvalité så är det iPhone som gäller, inget snack om saken.

Använder man mycket mail/sms/kalender/facebook osv så är Desiren som gäller, det är något som inte går att komma ifrån tack vara widgets.

Det krävs mer av användaren om man använder android, tänk er en nyinköpt dator.

Båda telefon-varianterna är bra på sina saker.
Jag kör för övrigt en Desire och är sjukt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Hej Tjosansa!

"tex surfar så får man tänka både en o 2 ggr när man vill göra nåt."
Jag tror att folk som går från 'andra telefoner' -> iPhone har samma problem. Är man van att göra på ett sätt så är det klart att det blir en liten inkörnings-period innan det nya sättet sitter

Brorsan har en iPhone och när jag visade min Desire sa iaf han att det var riktigt smidigt att t.ex:
- Öppna en länk i nytt tab
- Söka på en sida

Jag vet inte hur det fungerar på iPhones då jag inte har någon men det kanske är lika smidigt?

"Appsen på Android Market (inte Desires fel) är ju under all kritik. Förhoppningsvis kommer det bli bättre med tiden. men här saknar man faktiskt Apples kvalités kontroller. "
Att appsen inte har samma kvalité som på iPhone kan jag hålla med om, dock ska man ha i åtanke att android är så mycket yngre.

Du tror inte att kvalitén på appsen har att göra med att betalapps inte riktigt hoppat igång ännu?, det gör i alla fall jag. Har du t.ex kikat på betalmarket?, det finns en hel del coola apps där!

"Google eath funkar lustigt nog bättre på iPhone. den både startar upp mycket snabbare och centrerar direkt vart jag är. På Desire så visar den iofs en blå prick var jag är, men hur får man telefonen att centrera min position automatiskt?
Mycket såna där irritationsmoment."

Har inte användt Google Earth ännu, men jag kör med Google Maps och det fungerar klanderfritt!
Är inte typ Earth för att "flyga omkring" och kika på landskap?. Jag använder iaf Maps för vägbeskrivning när jag kör bil. När min bror fick se det sa han att den var mycket snabbare på att ladda "kartbitarna" än vad hans iPhone gjorde vilket är rätt viktigt när man kör bil, så man svänger av på rätt ställen.

Utrycket att "allt bara funkar på iPhone" stämmer verkligen.Desire har mer ögongodis och är absolut inte en dålig telefon. Men jag är less på att pilla hit o dit för att få saker att funka som jag vill..
Så är det faktiskt, man får trixa en del om man vill få till sin telefon schysst men när det väl är gjort så är det så sjukt nice

Det är lite som när man köper en dator, det är en del pill men sedan så har man det precis som man själv vill (och inte som någon annan vill att du ska ha det).

Alla har ju sina mått på hur saker ska funka och värderar dem olika. Min grabbs första reaktion var att den hackar ju. Och min frus första reaktion var att, var snygg den är. När jag kommenterade att den hackar ju så verkade inte hon se det som nåt problem. Så vi ser alla olika på saker o ting.
Det var en sak jag också märkte med HTC-Sense.. det flyter inte alls lika bra som på en iPhone. Men det har jag löst genom att installera LauncherPro Beta istället, shit vilken skillnad. Det har gjort STOR skillnad.. testa gärna

Min erfarenhet säger att:
Vill man åt mycket apps(framför allt spel) av hög kvalité så är det iPhone som gäller, inget snack om saken.

Använder man mycket mail/sms/kalender/facebook osv så är Desiren som gäller, det är något som inte går att komma ifrån tack vara widgets.

Det krävs mer av användaren om man använder android, tänk er en nyinköpt dator.

Båda telefon-varianterna är bra på sina saker.
Jag kör för övrigt en Desire och är sjukt nöjd.

En i mitt tycke ganska bra summering. Vad är Launcher Pro för nåt, eller rättare sagt, vad gör det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Om du skulle rekommendera nån av de två vilken skulle du då rekommendera?

Detta är nog det jag kommer göra mestadels.

  • Lyssna mycket på musik

  • Läsa pdf filer

  • Websurfa samt emails (gmail)

  • Kunna ha egna bakgrunder

Allt det gär är rätt basic grejjer som går att göra på båda telefonerna.
Hade jag varit i din sits hade jag lyssnat på min plånbok

Permalänk
Medlem
Skrivet av penke62:

En i mitt tycke ganska bra summering. Vad är Launcher Pro för nåt, eller rättare sagt, vad gör det?

Det är en populär "skin" som används istället för t.ex HTC-Sense.

Du får även 5 st snabb-knappar längst ner på telefonen.

Här är en liten filmsnutt på det:
YouTube - LauncherPro Beta: The best, smoothst and fastest Launcher for Android!

Här kan du läsa mer:
Android Launcher Pro beta makes an OK home screen even better | Android Central

"I installed this last nite after I saw that it was like around #5 in the top free downloads of the Android Market. Seeing as how I had just got rid of Helix Launcher, I just thought it was another home screen program....

BUT GOOD GAWD! This thing makes your homescreen soooo fast. Almost too fast. Fast enough that it really makes me think they should have kind of speed tweaking option available.

If there's one thing I've learned from this app, its that Google can easily enhance the Home screen if they want, and speed things up if they really tried. Makes me excited for Froyo and the supposed, "450%" speed increase"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Allt det gär är rätt basic grejjer som går att göra på båda telefonerna.
Hade jag varit i din sits hade jag lyssnat på min plånbok

Visst plånboken lyssnar man lite på men man ska också trivas med utseende på sakerna man köper.
Därav jag lite besluts ångest för om jag ska ha en Desire så vill jag ha svarta (finns bara via ebay.co.uk upplåst vad jag kan hitta) och då kostar den ca 5000 riks och sen behöver man köpa till större minne.

Så priserna mellan Iphone 4 och svart Htc Desire är relativt nära.. (om nu inte Iphone 4 blir absurd dyr i Sverige när den släpps förstås).

Skulle varit enkelt om nu bara Htc hade släpps svart Desire i Sverige och inte bara i England hos Orange...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Det handlar om sleep-policy, den stänger ner wifi efter att skärmen slocknat.
Du kan ställa in det genom att gå in i inställningar -> trådlöst -> wifi (tror jag, använder inte svenska menyer) tryck sedan på meny-knappen och välj avancerat. Där finns inställningar för policy. Om du aldrig vill tappa WiFi så ställ in det till aldrig.

Jag hittar inte den policyn. Bara när den ska skippa wlan för att använda mobil data. Där står den på aldrig.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Ser att många tycker det är jobbigt att vara tvungen att klicka sig fram och tillbaka och att man inte hittar. Det har väl ingenting med att Iphone är bättre? Det handlar ju om att man hellre har en telefon som är fördigkonfigurerad och att man hellre lär sig det.

På Desire (Android i allmänhet) har man själv valmöjligheten att sätta kalendern vart man vill, sätta sina ikoner, apps, genvägar, spel vart man vill. Det är ju friheten jag vill åt. Det här får ni till något negativt?

Jag tycker helt tvärtom, pilla och göra telefonen personlig och efter sitt eget tycke är ju det bästa! Jag känner 4st som har denna lur, ingen har ens i närheten av samma upplägg på sina lurar. Det är ju endel av charmen.

Just my two cents!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Hej

Jag ska skaffa en ny mobil men + något bra att kunna föra noteringar och skriv a kortare meningar på. HTC Desire eller iPhone har varit uppe men där HTC luren känns bättre och billigare, några kommentarer på det?

Mina krav på en mobil är:
Kunna skriva bra både stående och i liggande läge
Kunna stänga av tfn funktionen då jag skriver på tangentbordet
Kunna skriva och redigera word dokument
Kunna synka med Outlook vad gäler antekningar och kontakter m.m.
Att ha den som ett bra komplement till min dator hemma vad gäller att kunna dela information som word dokument m.m.

Det dyker säkert upp mer frågor efter hand// Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

Hej

Jag ska skaffa en ny mobil men + något bra att kunna föra noteringar och skriv a kortare meningar på. HTC Desire eller iPhone har varit uppe men där HTC luren känns bättre och billigare, några kommentarer på det?

Mina krav på en mobil är:
Kunna skriva bra både stående och i liggande läge
Kunna stänga av tfn funktionen då jag skriver på tangentbordet
Kunna skriva och redigera word dokument
Kunna synka med Outlook vad gäler antekningar och kontakter m.m.
Att ha den som ett bra komplement till min dator hemma vad gäller att kunna dela information som word dokument m.m.

Det dyker säkert upp mer frågor efter hand// Mvh Fredrik

Om det där är dina enda krav så varför betala mer för något som det billigare alternativet sköter lika bra.
Det är min åsikt iaf