Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Felet låg alltså i stadsnätet, inte hos Bahnhof.
Ännu ett fall av dålig kommunikation mellan Bahnhof och stadsnät alltså? Dem måste slipa på den delen.

Precis, felet låg i Falu Stadsnät. Teknikern som ringde sa att han skulle köra in en uppgradering av mjukvaran i fiberkonvertern, det gjorde han säkert. Men det skulle inte förvåna mig för fem öre om han gjorde något annat också. Hastigheten droppar inte till en tredjedel av det man ska ha helt plötsligt utan anledning, och man bör definitivt inte kunna lösa det med mjukvara. Går emot det mesta jag lärt mig i alla fall.

Men visst, det vore jättetrevligt med en bättre dialog mellan ISP och nätägare. Har andra ISP:er bättre kontakt med nätägare eller är det så här bland de flesta tjänsteleverantörerna i olika stadsnät?

Och angående att skriva här på sweclockers. Visst, det kan ju vara fint. För mig handlar det dock mer om att få nya infallsvinklar och tips än om att skriva skit om ett företag och hoppas att det är någon anställd som läser inlägget.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Jag har varit i kontakt med bahnhof 2 gånger sen jag skaffade dom i november, fått kanonservice båda gångerna, och definitivt inte upplevt att man blivit idiotförklarad (för en gångs skull ).

Kan det vara olika supportcenter för olika städer?

Sen mer generellt så håller jag med om att kommunikationen nätägare<->ISP.er borde bli bra mycket bättre. Har inga bra idéer såhär på rak arm, men det är tröttsamt att man gång på gång här på SWEC ska behöva läsa om problem som sen visar sig ligga i nätet, medans kunden suttit fast och blivit idiotförklarad...

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att dom har olika supportcenters, jag ringer ett 08-nummer (det som står på deras hemsida) och får snacka med folk som snackar norrländska varje gång. Vet att Bahnhof hade ett kontor i Borlänge förut, men jag tror inte det finns någon telefoni kvar där numer.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+