Permalänk

Det var ett vanligt tv-program som visades i affären.

Kommer beställa datorn och skärmarna ikväll, något jag bör ändra i det senaste paketet jag länkade?

Ska jag beställa ljudsystemet som Kilroy länkade eller finns det bättre för samma summa?

Hoppas på att kunna börja inreda rummet nästa vecka

Mvh Simon

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Avstängd

mycket pengar, mycket hjärna

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
Det var ett vanligt TV-program som visades på TV'n när jag kollade och bildkvaliteen var toppen enligt mig.

Har ni tips på några bra skärmar eller någon ändring i mitt datorpaket annars beställer jag ikväll

Även ljudsystemet, är det XTZ-paketet som Kilroy länkade som är bäst?

Ett tips bara, sök efter tester, recensioner och kundbetyg på --->>>

www.konsumentguiden.se

Mvh AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

http://pici.se/pictures/iHleUiXTZ.jpg
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=499247 Du kan ta och fundera på den här skärmen också. Tänk på att du får köpa dvi-kabel också.
Operativsystem?
Skulle hoppat ner till intel i5 750 istället ht(som gör 4 extra virtuella kärnor) drar ner spelprestandan.

http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hemmabio-hifi/hemmabio-for...
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/xtz-80-5...
Jag tror det ska vara ett bra köp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Dom har väldigt bra hjälp och support på fyndbörsen, jag hade mailat dom och frågat lite.

Jag hade kopplat HDMI med bild och ljud från datorn till förstärkaren sen vidare med hdmi från den till TVn.
Samma sak med dvdn, HDMI-till förstärkaren. Eller om det är en gammal dvd, scart till tvn men ljudet optiskt till förstärkaren.

Sen vanliga högtalarkalbar till högtalarna, vet inte om 0.75mm eller 1.5mm lämpar sig bäst. Maila fyndbörsen och fråga.

Permalänk
Medlem

Länka lite bilder på rumm1 ?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av destrukto
vad menar du?

vad tror du?...

Permalänk
Medlem

Så mamma pappa låter dig bränna 50 lök på prylar när du bor hemma ?

Seriöst ?!?!?! Spara pengarna, flytta hemifrån och ta körkort eller nåt vettigt, de grejer du spenderar 50k på idag är värda 10 nästa år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Så mamma pappa låter dig bränna 50 lök på prylar när du bor hemma ?

Seriöst ?!?!?! Spara pengarna, flytta hemifrån och ta körkort eller nåt vettigt, de grejer du spenderar 50k på idag är värda 10 nästa år.

Sanning. Fast samtidigt....han kanske har vunnit 350 miljoner..vad vet vi? Alla prioriterar vi olika....

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rufsen
Sanning. Fast samtidigt....han kanske har vunnit 350 miljoner..vad vet vi? Alla prioriterar vi olika....

Nej, det har han inte, han har redan sagt hur mycket han vunnit.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Nej, det har han inte, han har redan sagt hur mycket han vunnit.

Läst hela tråden utan att ha sett det, men men. Hans pengar hans val. Däremot är det ju dumt att lägga pengar på sådant som inte ger någon extra kraft (t.ex. klokt av honom att köra på i5 750 om han bara spelar)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Läst hela tråden utan att ha sett det, men men. Hans pengar hans val. Däremot är det ju dumt att lägga pengar på sådant som inte ger någon extra kraft (t.ex. klokt av honom att köra på i5 750 om han bara spelar)

26000 cheeseburgare skrev han ju! bara att räkna ut om en kostar en tia!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Tjena igen!

Ursäkta för den dåliga updaten idag men har testat alla grejer jag köpte igår dvs:

Qpad 5k = Sjukt skön mus, perfekt grepp.
QPad Heaton= Stor musmatta med bra glid.
Sennheiser HD55= Herrejävlar vilket ljud!
Logitech G110= Sköna tangenter men låter mycket och buggar ofta.
Philips TV'n= Otroligt bra och skarp bild på de vanliga kanalerna jag kollat på. Kan inte klaga alls.

Ska nog beställa datorn ikväll som innehåller följande:
http://pici.se/pictures/LWnGLXvBI.png

Sen detta ljudsystem efter mycket läsande i ljudforumet:
http://www.fynda.se/index.php?prodid=3589

Finns det något jag borde ändra innan jag beställer?

Och för er som tycker det är "slöseri" med pengar så kommer jag förmodligen använda detta datorsytem, ljudsytem och tv minst 3 år framåt, och har man pengarna så har man
Är btw väldigt teknikintresserad så istället för att köpa en bil för 50k varför inte fina tekniska prylar om man gillar det?

Mvh Simon

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Tjena igen!

Ursäkta för den dåliga updaten idag men har testat alla grejer jag köpte igår dvs:

Qpad 5k = Sjukt skön mus, perfekt grepp.
QPad Heaton= Stor musmatta med bra glid.
Sennheiser HD55= Herrejävlar vilket ljud!
Logitech G110= Sköna tangenter men låter mycket och buggar ofta.
Philips TV'n= Otroligt bra och skarp bild på de vanliga kanalerna jag kollat på. Kan inte klaga alls.

Sen detta ljudsystem efter mycket läsande i ljudforumet:
http://www.fynda.se/index.php?prodid=3589

Finns det något jag borde ändra innan jag beställer?

Och för er som tycker det är "slöseri" med pengar så kommer jag förmodligen använda detta datorsytem, ljudsytem och tv minst 3 år framåt, och har man pengarna så har man
Är btw väldigt teknikintresserad så istället för att köpa en bil för 50k varför inte fina tekniska prylar om man gillar det?

Mvh Simon

Håller med dig, många som har bilar de klarar sig bra utan... (stockholmare tsk tsk )

Klokt datorköp, hade dock tagit ips paneler istället men men (har du skrivbord till dem? ikea har ju galant 160x80 som är perfa, har en till att jobba vid och den andra till 24"+ stereo one)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska du verkligen ha mATX moderkort?
Inget fel i det men känns som du valt fel.

Inet pratar om komptatibilitetsproblem med Corsair-minnen och i5-750 och tycker man ska ta A-DATA istället.

Permalänk
Medlem

Håller med de andra, en IPS-panel. Fast jag skulle köpt en IPS + en 2233RZ eller liknande.

800D istället för K62.
750W istället för 850W.
P7P55D-E PRO istället för UD4M. (Du har valt ett mATX-kort till ett ATX chassi, kommer INTE att passa)

HD5870 i CF + SSD i RAID0 är inte heller så pjåkigt, men där har du möjlighet att köpa till ett kort ifall du tycker att datorn är lite seg ^__^

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrasbaba
P7P55D-E PRO istället för UD4M. (Du har valt ett mATX-kort till ett ATX chassi, kommer INTE att passa)

Är det inte rätt få ATX chassin som inte har plats för ett mATX-moderkort?
Alltså, mATX-moderkort passar i ATX-chassin, men ATX moderkort är för stora för mATX-chassin.
Eller är jag helt ute och cyklar?

Permalänk

Såklart matx moderkort passar i atx chassin
Ändrar nog moderkort till ett sånthär: http://www.inet.se/artikel/1901730/gigabyte-ga-p55-ud4

Sen ska jag hänga upp skärmarna på väggen och har bestämt mig för att köpa Samsung-skärmarna, har sett de i verkligheten och älskar dem. Både bra bildkvalitee och riktigt snygga!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Först tar du ett mATX kort och sen ett utan USB 3.0 och SATA 6.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk

Han kan få USB 3.0 och SATA III 6.0Gbit/s på ett kontrollerkort. Det finns till PCIe 4x och 1x platser på moderkortet. Så det är inget problem, när han ska uppdatera. Men bandbredden kan bli lidande.

Citat från Mikrodatorn--->

"citat" En av de mer intressanta skillnader som kommer att finnas mellan tillverkare är hur de löser att få den extra bandbredd som behövs för de nya teknikerna. Gigabyte har valt att använda pcie-kanaler från processorn för att få bättre prestanda än ifall man skulle använda en pci-express brygga (som ger fördröjning i kommunikationen). Det som dock är problemet är att om man använder två grafikkort kan inte dessa moderkort längre använda sata 3.0 och USB 3.0 (dessa anslutningar fungerar då enligt de tidigare långsammare teknikerna). Gigabyte menar att det är så få som använder fler en ett grafikkort att det är värt denna lösning. Andra tillverkare som till exempel Asus har gått ut med en lösning där man använder pci-express brygga (Asus P7P55D-E Premium), vilket gör att man kan använda flera grafikkort utan att teknikerna måste ställas om till långsammare alternativ. Gigabyte hävdar att fler tillverkare kommer att välja deras lösning, men det återstår förstås att se. "slutcitat"

//AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Hej Simon. Vad sägs om det här grafikkortet från Asus med 4GB minne.

http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.298191/monsterkort-med-mon...

"GRYMT" sa grisen

//AP

Visa signatur

Permalänk

Personligen skulle jag aldrig köpa en philips tv då de är grymma på att krångla med hdmi.

Permalänk
Medlem

Fractal design r2 imo

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selulance
Personligen skulle jag aldrig köpa en philips tv då de är grymma på att krångla med hdmi.

har jag inte märkt av på min.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selulance

Jasså? Berätta mer om det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Inet pratar om komptatibilitetsproblem med Corsair-minnen och i5-750 och tycker man ska ta A-DATA istället. [/B]

Är det problem mellan Core i5 750 och Corsair minnen eller menar du mellan Gigabyte/P55 moderkort och Corsair minnen?

Mellonstone här på forumen varnade mig för att Inet sagt till honom att inte välja Corsair minnen till det Gigabyte GA-P55A-UD3 som han tänkte beställa varav jag kontaktade Inet och jag frågade om det var OK att jag testade mina Corsair minnen (4GB DDR3 1600 XMS3) tillsammans med mitt moderkort GA-P55M-UD2 och svaret jag fick var:

"Minnena du har beställt ska fungera bra med moderkortet du har beställt.

Det är viktigt att du använder det senaste bioset för moderkortet ”F7” för att få så god kompatibilitet som möjligt!"

Dessutom så kom jag över dessa forum via Google där det är många som har valt Crucial minnen tillsammans med olika P55 brädor och tillslut inser de att det är minnena som är problemet bakom det hela. I de senare inläggen är det många som skriver att de byter till just Corsair minnen och då försvinner problemen.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/263446-12-p55m-time-conti...
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=324083

Jag skrev tillbaks till Mellonstone och visade allt detta varav han också tog kontakt med Inet för att få ett slutgiltigt svar och svaret han fick var:

"Vi jobbar ej med Crucial minnen.

Corsair funkar ihop med Gigabytemoderkort på 1156-moderkort som slutkunder själva monterar.

Men i vår komplexa installationrutin så funkar de av någon anledning inte, vi får ofta många skumma fel så därav som vi kör med A-data.

Dvs Båda Inets märken kommer funka för dig då du bygger själv, dvs A-data och Corsair."

Nu vet jag dock inte om du syftade på något annat problem som alltså skulle vara mellan Core i5 750 processorn och Corsair minnen?

PS: I det sista mailet som Mellonstone fick från Inet verkar det väl dock som att man ska hålla sig borta från att välja Corsair minnen tillsammans med P55 brädor om man låter Inet bygga datorn...

Permalänk
Medlem

Ok, tack för en mer utförlig förklaring av problemet.

Jag syftar på att jag helt enkelt hört flera som haft kontakt med Inet och dom sagt att välja A-DATA istället och antagligen är det precis samma problem som det du pratar om.