Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Activision förklarar lagget så här på "http://www.callofduty.com/blackops/help":

Q: "Why is there lag when I play online?"

A: "Playing online involves having your console or PC send packets of data through multiple servers, hubs and backbones to reach its destination server. Your Internet Service Provider may sometime have equipment fail somewhere, and sections of the network go entirely offline. Other times connections have to be re-routed due to power failures or natural disasters, and as a result your connection time (and game performance) suffers."

Tack för den...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

motorn suger hårt, vad har dom gjort? det flyter på helt ok förutom ett konstigt hackande(kör single just nu). ska det komma en patch eller något? otroligt att jag lyckades klara vissa uppdrag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Activision förklarar lagget så här på "http://www.callofduty.com/blackops/help":

Q: "Why is there lag when I play online?"

A: "Playing online involves having your console or PC send packets of data through multiple servers, hubs and backbones to reach its destination server. Your Internet Service Provider may sometime have equipment fail somewhere, and sections of the network go entirely offline. Other times connections have to be re-routed due to power failures or natural disasters, and as a result your connection time (and game performance) suffers."

Tack för den...

Det där känns ju skitbra, verkligen, där föll mina förhoppningar på patch inom ett halvår i botten.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av micke_930:

Det där känns ju skitbra, verkligen, där föll mina förhoppningar på patch inom ett halvår i botten.

Men herregud kan inte folk ta och läsa tråden iställlet? Länkade till en post på Steam forum där nån snubbe bekräftat att dom hittat lösning för server lagget och ska fixas inom 2-4h................ Det har men gameservers att göra eller nåt vadfan det nu heter.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

SP var faktiskt lite kul, här var grafiken riktigt bra.
MP är just nu skit, man får hoppas på en gudomligt bra patch.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Har för mig att det är en bugg på black ops som gör att SLI/Crossfire presterar extremt dåligt, sämre än ett singlekort som är likadant. Någon får rätta mig om jag har fel.

Precis, jag får 30-50fps med crossfire i 2560x1600 och 60fps vsync on när jag inaktiverar crossfire.

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00 | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Skrivet av contra:

så nu kan ja bekräfta att jag inte märker av lagget har lirat på några random servers och skyttegrav
flyter hur bra som helst med allt på max
datorn ser ni i sign inget är klockat atm inga settings ändrade förutom steamcloud disabled

stamcloud vart stängde du av det och är det bara för dom med CF / SLI eller?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Men herregud kan inte folk ta och läsa tråden iställlet? Länkade till en post på Steam forum där nån snubbe bekräftat att dom hittat lösning för server lagget och ska fixas inom 2-4h................ Det har men gameservers att göra eller nåt vadfan det nu heter.

Det är inte bara serverlagg som är problemet, spelet är skitdåligt optimerat, dålig FPS även på dåliga settings o.s.v.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av micke_930:

Det är inte bara serverlagg som är problemet, spelet är skitdåligt optimerat, dålig FPS även på dåliga settings o.s.v.

Ja, men om du läst twitter eller tråden så ser du att dom håller på med en patch, och serverlagget är orsakat av gameservers.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

HUR NI FIXAR PROBLEM MED STUTTERING OCH HACK

Gå till C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players (eller var ni nu har ert steam) och öppna config_mp.cfg

Ändra följande:

seta r_multiGpu "0" (1 innebär att CoD tror att du använder flera grafikkort, vilket tydligen är standardinställningen)

seta r_multithreaded_device "1" (Gör så att CoD utnyttjar flera processorkärnor, vilket det inte gör om den står på 0)

seta r_glow_allowed "0" (Glow är HDR, och det är det som är den största boven. Vet inte riktigt vad som är fel, men stänger du av glow fixas i princip allt hack du upplever)

seta cl_maxpackets "60" (Gör så att du skickar paket till servern oftare, förbättrar lagget avsevärt. Ser knappt några som teleporteras fram längre efter att ha fixat det.)

Hoppas detta hjälper!

Permalänk

Sorry om det redan står i tråden, hittade det dock inte när jag sökte...

Nån som vet hur man får fram consolen i single player mode? Vill kolla min fps..

Visa signatur

dell studio XPS 1645 | i7 720qm | ATI 4670 | wled 1080p

Permalänk

Anilusion tack för hjälpen det där löste väldigt mycket

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av peter_studio:

Sorry om det redan står i tråden, hittade det dock inte när jag sökte...

Nån som vet hur man får fram consolen i single player mode? Vill kolla min fps..

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players\config.cfg

Ändra
seta monkeytoy "1" till
seta monkeytoy "0"

Sen ingame trycker du § och skriver in \cg_drawfps 1 men det kanske du visste.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

HUR NI FIXAR PROBLEM MED STUTTERING OCH HACK

Gå till C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players (eller var ni nu har ert steam) och öppna config_mp.cfg

Ändra följande:

seta r_multiGpu "0" (1 innebär att CoD tror att du använder flera grafikkort, vilket tydligen är standardinställningen)

seta r_multithreaded_device "1" (Gör så att CoD utnyttjar flera processorkärnor, vilket det inte gör om den står på 0)

seta r_glow_allowed "0" (Glow är HDR, och det är det som är den största boven. Vet inte riktigt vad som är fel, men stänger du av glow fixas i princip allt hack du upplever)

seta cl_maxpackets "60" (Gör så att du skickar paket till servern oftare, förbättrar lagget avsevärt. Ser knappt några som teleporteras fram längre efter att ha fixat det.)

Hoppas detta hjälper!

Tack mannen! jävel, nu flyter det som gamla hederliga Cod ska göra! och blev även av med fördröjningen jag haft i musen. skillnaden är dag och natt.

har inte provat MP en ska genast göras

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

HUR NI FIXAR PROBLEM MED STUTTERING OCH HACK

Gå till C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players (eller var ni nu har ert steam) och öppna config_mp.cfg

Ändra följande:

seta r_multiGpu "0" (1 innebär att CoD tror att du använder flera grafikkort, vilket tydligen är standardinställningen)

seta r_multithreaded_device "1" (Gör så att CoD utnyttjar flera processorkärnor, vilket det inte gör om den står på 0)

seta r_glow_allowed "0" (Glow är HDR, och det är det som är den största boven. Vet inte riktigt vad som är fel, men stänger du av glow fixas i princip allt hack du upplever)

seta cl_maxpackets "60" (Gör så att du skickar paket till servern oftare, förbättrar lagget avsevärt. Ser knappt några som teleporteras fram längre efter att ha fixat det.)

Hoppas detta hjälper!

Hur hittar jag igen just dom grejerna? Fanns ju massvis med saker att ändra

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur hittar jag igen just dom grejerna? Fanns ju massvis med saker att ändra

öppna med Wordpad, inte anteckningar. blir mkt enklare då gjorde den tabben jag också.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

HUR NI FIXAR PROBLEM MED STUTTERING OCH HACK

Gå till C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players (eller var ni nu har ert steam) och öppna config_mp.cfg

Ändra följande:

seta r_multiGpu "0" (1 innebär att CoD tror att du använder flera grafikkort, vilket tydligen är standardinställningen)

seta r_multithreaded_device "1" (Gör så att CoD utnyttjar flera processorkärnor, vilket det inte gör om den står på 0)

seta r_glow_allowed "0" (Glow är HDR, och det är det som är den största boven. Vet inte riktigt vad som är fel, men stänger du av glow fixas i princip allt hack du upplever)

seta cl_maxpackets "60" (Gör så att du skickar paket till servern oftare, förbättrar lagget avsevärt. Ser knappt några som teleporteras fram längre efter att ha fixat det.)

Hoppas detta hjälper!

Utmärkt!

Permalänk
Medlem

tror ni det kan bli bättre om man ökar cl_maxpackets ytterligare? kanske till 100?

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

öppna med Wordpad, inte anteckningar. blir mkt enklare då gjorde den tabben jag också.

Tackar Ska testa.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

HUR NI FIXAR PROBLEM MED STUTTERING OCH HACK

Gå till C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players (eller var ni nu har ert steam) och öppna config_mp.cfg

Ändra följande:

seta r_multiGpu "0" (1 innebär att CoD tror att du använder flera grafikkort, vilket tydligen är standardinställningen)

seta r_multithreaded_device "1" (Gör så att CoD utnyttjar flera processorkärnor, vilket det inte gör om den står på 0)

seta r_glow_allowed "0" (Glow är HDR, och det är det som är den största boven. Vet inte riktigt vad som är fel, men stänger du av glow fixas i princip allt hack du upplever)

seta cl_maxpackets "60" (Gör så att du skickar paket till servern oftare, förbättrar lagget avsevärt. Ser knappt några som teleporteras fram längre efter att ha fixat det.)

Hoppas detta hjälper!

Fungerar tillslut!:D var seta r_glow_allowed "0" som var min bov. hade testat alla dom andra innan men den löste allt! tackar och buggar!

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk
Medlem

fortfarande problemet att spelet inte uppfattar mina mus rörelser ibland

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

en bild jag hittade i min fraps mapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

HUR NI FIXAR PROBLEM MED STUTTERING OCH HACK

!

Har kört med de inställningarna sen midnattsreleasen (natten 8-9) när någon postade dem på steams officiella forum. Hjälper ingenting för mig, hackar exakt lika mycket både med och utan.

Visa signatur

Endast hjältar lever för evigt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Robeliboban:

Det var en redig tårta ^_^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriand08a:

Seriöst är det här grafiken på spelet? eller har du bara på jävligt låga settings? Ser ut som skit på den övre bilden.

Jag har ställt ner det mesta då det är extremt dåligt optimerat, har hellre 80 fps än att den går ner till 30 ibland.

Skrivet av norrby89:

det är något lite mer "erfarna" FPS spelare gör för att göra så att man får så stabil fps som möjligt... istället för att gå mellan vi säger 50-67 fps i full HD så kör dom typ 1024x764 och får jaa typ 80fps konstant istället.. vet att det var extremt vanligt i CS förut och vet även att många gjorde det med MW och MW2 speciellt dom som håller på med esport

Korrekt.

Skrivet av Hamzta:

1024x764? Du skojar?

Nej, varför skulle jag göra det?

Skrivet av Mo0rbid:

orka göra det om man har en tft-skärm. allt ser ut som skit när man inte kör i native-upplösning

Jag hinner inte direkt njuta av grafiken oavsett vilka inställningar jag kör.

Permalänk
Medlem

Att ställa ner prioritet för steam fungerar då för mig o polarna.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Skrivet av maniak:

Att ställa ner prioritet för steam fungerar då för mig o polarna.

Fattar inte hur man gör, hur gör du det?

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME4FASHION:

Fattar inte hur man gör, hur gör du det?

Antar att han menar detta = Du startar aktivitetshanteraren när du har steam igång, högerklickar på steam processen, och väljer prioritet > låg.

Någon som spelar med dual core och ett HD4XXX grafikkort? Vore kul om ni kunde rapportera hur det går!

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Bara jag som tycker grafiken är rätt hyfsad?

Ansiktena i SP-delen t.ex. var ju klart bättre än tidigare CoD-spel.

Det är bara barnen som gnäller, grafiken är riktigt bra.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players\config.cfg

Ändra
seta monkeytoy "1" till
seta monkeytoy "0"

Sen ingame trycker du § och skriver in \cg_drawfps 1 men det kanske du visste.

tack!

Visa signatur

dell studio XPS 1645 | i7 720qm | ATI 4670 | wled 1080p