Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Done!

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Hur får man ned sina file share filmer och screenshots på datorn o.s.v. på PC med detta spel? På 360 och PS3 verkar det gå att linka sitt konto till sitt konto där eller liknande och på så sätt få åtkomst till filerna, men hur gör man på PC?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Hoppas buggarna är bortpatchade till jul, tänkte önska mig spelet i julklapp. Fast man kanske ska önska sig något annat?

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Är det nån som har en snilleblixt om vad jag ska göra för att få lite mer fps?

Har en i5 750, HD5850, 4GB Ram. Inställningarna i spelet är 1024*768 med allting annat på low eller off (t.ex. shadows, AA, osv).

Framsen går från 120 (jag har com_maxfps på det) i rum till 40(!) så fort man går utanför ett rum eller nån kommer springande.. det är nästan ospelbart att gå från 120 till 40 fram och tillbaka... jag har ändrat multigpu till 0 och multithread till 1 osv. Ska prova installera om DirectX nu men annars har jag ingen aning om vad jag ska göra. Läser runt och ser folk som har äldre grejer utan några som helst problem. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Är det nån som har en snilleblixt om vad jag ska göra för att få lite mer fps?

Har en i5 750, HD5850, 4GB Ram. Inställningarna i spelet är 1024*768 med allting annat på low eller off (t.ex. shadows, AA, osv).

Framsen går från 120 (jag har com_maxfps på det) i rum till 40(!) så fort man går utanför ett rum eller nån kommer springande.. det är nästan ospelbart att gå från 120 till 40 fram och tillbaka... jag har ändrat multigpu till 0 och multithread till 1 osv. Ska prova installera om DirectX nu men annars har jag ingen aning om vad jag ska göra. Läser runt och ser folk som har äldre grejer utan några som helst problem. :/

Många som fortfarande har liknande problem. Tror dessvärre att det bara är att vänta på en patch där de optimerar spelet bättre.

Visa signatur

Endast hjältar lever för evigt.

Permalänk
Medlem

Måste bara få säga några saker om alla de upprörda kommentarerna här... Vad väntade ni er? Jag försvarar inte den här sk-ten och har svurit en del själv under veckan. De finns massor med saker som är kass just nu, inget snack om det. Men som sagt, vad väntade ni er? Och vad jämför ni med? Det börjar bli mer eller mindre regel att spelen är mer eller mindre beta när de släpps nuförtiden. Detta gäller särskilt stora mp-fps släpp. BF:BC2? Var ju katastrof bra länge. MW2, var ju fullständig katastrof och dessutom värre än Black Ops eftersom katastrofen IWnet och matchmaking inte patchades bort, där var katastrofen permanent. Sammanfattningsvis ska man inte acceptera detta fenomen principiellt, men i praktiken bör man vara beredd på sånt här om man är erfaren spelköpare. En sak som funkar för mig är att försöka fokusera på vad som är bra med spelet, inte vad som inte funkar just nu. Det håller mig från att skrika av frustration och slå tangentbordet i väggen. Jag vet att det är ganska svårt när man inte ens kan spela, men försök.

PS. Patchas inte detta i ordning relativt fort så kommer jag inte låta så käck längre. Men två veckor efter release får man nog ge dom.
PS2. Angående två saker ovan. När xp mätaren rullar över så att den visar (-), ta detta som ett tydligt tecken på att någon masterserver inte registrerar din xp. Allt du gör kommer du alltså få göra om xp- och challengemässigt. Jag har nu varit lvl50 tre gånger, nu är jag lvl48.. :/ Den andra saken gäller serverlistan, prova att ta reset filters, det funkar ofta för mig. Prova detta även om du inte har några filter inställda.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Alltså man kan ta att saker är överbelastade den första veckan, att det finns vissa buggar eller inkompatibelt med viss hårdvara.
Problemet med just BO är att det är fortfarande fullkomligen ospelbart för många, både SP och MP. Jag har svårt att förstå hur det ens gick igenom QA i det stadiet som det gjorde. Det verkar inte finnas någon korrelation till prestandaproblemen och hårdvaran, utan det är helt random, borde man inte rimligtvis ha kunnat snappa upp det här under QA?
Jag brukar vara skeptisk och dessutom köpa spel bra långt efter launch, men jag var absolut inte beredd på det här. Det är söndag idag, jag köpte spelet i tisdags, jag kan fortfarande inte spela.

Permalänk
Medlem

Haha, choppergunner är verkligen OP, fick nyss 30 kills med den. Dogs å andra sidan är inget att ha, har aldrig lyckats få många kills med dem.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fallqy:

Haha, choppergunner är verkligen OP, fick nyss 30 kills med den. Dogs å andra sidan är inget att ha, har aldrig lyckats få många kills med dem.

Har bara kört dogs själv en gång och fick väl kanske 3-5 kills (det var typ jag mot alla i en demolition-match så hann inte kolla så noga på mina kills) men däremot en gång när en fiende använde den blev hela mitt lag förutom jag uppkäkat, han fick säkert 15 kills totalt med den. xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Har bara kört dogs själv en gång och fick väl kanske 3-5 kills (det var typ jag mot alla i en demolition-match så hann inte kolla så noga på mina kills) men däremot en gång när en fiende använde den blev hela mitt lag förutom jag uppkäkat, han fick säkert 15 kills totalt med den. xD

Haha ibland har man väll tur.

Riktigt surt att man inte kan köra mixade gamemodes på en hardcore server.... just nu kör jag bara hc domination på min. Vill ju ha demo och tdm också.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem

Någon som inte kan komma in på någon server idag?

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Någon som inte kan komma in på någon server idag?

Har spelat flera gånger idag

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jesper.k:

Någon som inte kan komma in på någon server idag?

Funkat någorlunda bra för mig idag, kunnat joina servrar utan problem.

Förutom att det blev lite halvpanik när det plötsligt stod att jag var lvl 1 när jag kollade contracts x)
Det rättade dock till sig denna gången, tur.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Någon som inte kan komma in på någon server idag?

Det lilla jag varit inne idag har allt funkat felfritt, både browser, xp och ingame.

Det där med chopper gunner är sant, men den är väldigt lätt att skjuta ned. Gör folk inte det så får dom skylla sig själva. Sista matchen jag var med och någon fick in en chopper gunner så fick han inte en enda kill, vi sköt ner den direkt. Och med en viss perk (vill inte spoila) så syns man inte från helikoptern.

Och ja, admin-verktyget är verkligen hårt begränsat. Det borde vara en självklarhet att man kan välja ut några spelsätt och vissa kartor. Räknar med att det kommer tredjepartslösningar snart som gör jobbet betydligt bättre.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

hur fungerar det på pc? är det för buggigt för att spela? och vågar man köpa det på g2play.net? vill köra idag men det är lite för dyrt på steam.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av flyawaynille:

hur fungerar det på pc? är det för buggigt för att spela? och vågar man köpa det på g2play.net? vill köra idag men det är lite för dyrt på steam.

Många har klagat på g2play, du har ingen Elgiganten eller så du kan dra till?
Spelet funkar rätt kasst för vissa men det har kommit en patch som fixade ganska många problem, och med lite trixande så verkar det fungera någorlunda för de flesta.

SP fungerade helt perfekt för mig och det funkar rätt ok i MP nu också.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Många har klagat på g2play, du har ingen Elgiganten eller så du kan dra till?

nope ganska långt till närmaste elgiganten. är det värt att köpa det på steam?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Någon som har testat spelet med Phenom X2 550? Har inte råd att uppgradera dator just nu :'(

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av flyawaynille:

nope ganska långt till närmaste elgiganten. är det värt att köpa det på steam?

Kostar väl 59.99€ på steam? Köpte fysisk kopia för 279 :- personligen. Det vill säga nej, inte värt det imo

Skrivet av ASUSG15:

Någon som har testat spelet med Phenom X2 550? Har inte råd att uppgradera dator just nu :'(

Ska nog funka (relativt) OK

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Kostar väl 59.99€ på steam? Köpte fysisk kopia för 279 :- personligen. Det vill säga nej, inte värt det imo

vart fick du det för 279? kollade på elgigantens hemsida och där står det 379 kr

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

nope ganska långt till närmaste elgiganten. är det värt att köpa det på steam?

Direct2Drive: Download PC Games and Mac Games Now at D2D Har helgrea och drar av 25% på priset om du betalar i pund, betydlig billigare än Steam.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av flyawaynille:

vart fick du det för 279? kollade på elgigantens hemsida och där står det 379 kr

Japp men i vissa butiker sänkte de till 279 :-, krig mot närliggande MediaMarkt (som stannade på 299
379 :- är det nog i övriga butiker som inte ligger runt hörnet till MediaMarkt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

tar nog och beställer det från elgiganten de har ju gratis frakt och det verkar ju fortfarande lagga så 2 dagar extra väntan kanske bara är bra.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Nu funkar det att joina servers igen. Inatt också

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem

Men alltså, vet ej hur man ska ta detta, men jag har ungefär 60fps MAX när jag lirar, och min dator finns i sign, borde man inte få ut lite mera tycker man?

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Men alltså, vet ej hur man ska ta detta, men jag har ungefär 60fps MAX när jag lirar, och min dator finns i sign, borde man inte få ut lite mera tycker man?

mvh

CPU och RAM som är flaskhalsar i det här fallet samt grafikkortet är inte det bästa, tyvärr.
DDR3-minnen i 1600MHz är rekommenderat i dagsläget samt Core i7 (S1156/S1366) och Radeon 5800/6800-serien eller GeForce GTX 460 (eller bättre) är vad som gäller för att få ut mer än 60 fps.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Philippk:

Men alltså, vet ej hur man ska ta detta, men jag har ungefär 60fps MAX när jag lirar, och min dator finns i sign, borde man inte få ut lite mera tycker man?

mvh

Din dator är rätt gammal, i SP utan Vsync osv bör du dock kunna få mer tycker jag, fast du kanske menade MP.

Skrivet av UROG:

CPU och RAM som är flaskhalsar i det här fallet samt grafikkortet är inte det bästa, tyvärr.
DDR3-minnen i 1600MHz är rekommenderat i dagsläget samt Core i7 (S1156/S1366) och Radeon 5800/6800-serien eller GeForce GTX 460 (eller bättre) är vad som gäller för att få ut mer än 60 fps.

Varför skulle en i7 "gälla"? Likt i (nästan) alla andra spel så är HT inte något som förbättrar.
1600Mhz minnen skulle innebära OC, och det är verkligen inte något krav för att kunna spela spel direkt ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

i7 är ju "framtiden" jämfört med E- och Q-serien från förr..
Jag har inte behövt överklocka systemet alls bara för att få ut 1600MHz ur minnena. ^^

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

i7 är ju "framtiden" jämfört med E- och Q-serien från förr..
Jag har inte behövt överklocka systemet alls bara för att få ut 1600MHz ur minnena. ^^

man behöver inte 1600mhz minnen om man inte överklockar. det blir ingen skillnad.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

helt sjukt var in i lokala butiken GAME haha! MW2 kostar ju lika mkt som Black Ops :S hur fan får dem till detta ?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf